תושבי באר שבע ידועים בעשייה החברתית המאפיינת אותם, והפעם אנחנו רוצים לפרגן להם. מידי שבוע נחלק את 'צל"ש השבוע' לתושבים שראויים לפרגון על העשייה החברתית שלהם ועל פרויקטים ערכיים בהם הם עוסקים. השבוע, אנחנו רוצים לפרגן ל-70 סטודנטיות יהודיות ובדואיות לחינוך מהתכנית לגיל הרך במכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר שבע. לכבוד חגיגות 70 שנה למדינה, צוות התמחות במוזיקה של המכללה חשב על רעיון קצת שונה לגיבוש סטודנטיות יהודיות ובדואיות שלומדות במכללה. הסטודנטיות התכנסו יחדיו לביצוע מרגש של השיר ״דמיין״ של ג'ון לנון בעברית ובערבית.

 צילום: יורם פרץ

חיבור דרך המוזיקה

ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('7ba54287-4ad9-4e0b-a508-3be2f8533816','/dyncontent/2019/11/19/9adac678-7cd6-4dce-9ea5-1aa3ecc2a092.jpg',9488,'',510,80,true);},15],[function() {setImageBanner('7ba54287-4ad9-4e0b-a508-3be2f8533816','/dyncontent/2019/10/31/a3915a77-faec-4211-b084-13444de9fa46.jpg',9324,'',510,80,true);},15],[function() {setImageBanner('7ba54287-4ad9-4e0b-a508-3be2f8533816','/dyncontent/2019/10/31/70ead589-153c-4638-8dbb-181f7c958054.jpg',9314,'',510,80,true);},15]]);

"את השיעורים בתכנית ההתמחות במוזיקה הסטודנטיות הבדואיות והיהודיות לא לומדות יחד, רק קורס אחד שהוא גם קורס בחירה. לכן, לכבוד שנת השבעים למדינה עלה הרעיון לקחתן אותן לקונצרט ולאחר מכן להקליט יחד שיר, במסגרת הקורס שהן לומדות 'זמר, מילים ולחן ומה שביניהם'", מספרת ד״ר מיכל ינקו, ראש התמחות במוזיקה במכללה. היא מוסיפה: "חיפשנו שיר שנוכל לשיר בעברית וערבית וחשבנו על "imagine" של ג'ון לנון, בגלל המילים שלו והמסר של החיבור והאחדות שהוא מעביר".

בבוקר יום הצילומים ביקרו הסטודנטיות בקונצרט של התזמורת הפילהרמונית בתל אביב ולאחר מכן הגיעו ישירות לאולפן ההקלטות והחלו ללמוד ולעבוד על השיר. בלאל בדארנה, מרצה למוזיקה במגזר הבדואי במכללה, תרגם בית אחד לערבית ולימד את הסטודנטיות הבדואיות את המילים, ובמקביל גם הסטודנטיות היהודיות למדו את הבית בעברית. "המטרה הייתה להתנסות בעבודה משותפת ולהרגיש איך זה להיות באולפן הקלטות ולהקליט שיר. היינו ארבע שעות באולפן, עבדנו יחד על השיר תוך התייחסות למילים, ללחן ולמה שביניהם. באופן טבעי בהתחלה הקבוצה של הסטודנטיות הבדואיות והיהודיות ישבו בנפרד, אך לאט לאט הוסרו המחיצות והן התערבבו והתחילו להיווצר קשרים ביניהן", אומרת ד"ר ינקו.

"אנרגיה של שיתוף"

לאחר ארבע שעות אינטנסיביות של חזרות הפיקו הסטודנטיות את הסרטון המרגש שבא להעביר מסר של אחדות ואמירה כי המוזיקה יכולה להוות חיבור וגשר בין הקבוצות והאוכלוסיות השונות במדינה. הסטודנטיות הללו נחשפו בפעם הראשונה לתהליך ההקלטה של שיר, והעבודה המשותפת היא שחיברה ביניהן. "הסטודנטיות אמרו לנו כמה החוויה הזו הייתה מיוחדת בעיניהן והיום הזה איפשר להן להכיר אחת את השנייה טוב יותר. באמצעות הפעילויות המשותפות הן מגלות את האדם שבכל אחת מהן ואנחנו מקווים שייווצרו קשרים ביניהן גם בהמשך", אומר ד"ר ינקו.

צפו בביצוע המרגש:

המטרה של צוות המכללה שיזם את האירוע המרגש הייתה התהליך שהסטודנטיות עברו, הקשר שנוצר ביניהן ושיתוף הפעולה. "המטרה היא התהליך יותר מאשר התוצר. לחבר בין שתי הקבוצות הללו באמצעות משהו לא מפלג, שיר ניטרלי שכולן יכולות להתחבר אליו. הייתה אווירה מאוד מיוחדת, אנרגיה של שיתוף וחיבור. הסטודנטיות היו מגויסות לתהליך, למרות שהחזרות היו מעייפות והיה צפוף וחם מאוד, יצאנו בתחושה של התרוממות הרוח. גם הסטודנטיות דיברו על כך אחר כך באוטובוסים בדרך הביתה. רצינו לגבש אותן באמצעות המוזיקה ואני חושבת שהצלחנו להשיג את המטרה", משתפת ד"ר ינקו.