"מקדמים עשייה עסקית משותפת של קהילת נשים חזקה"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('b9644c04-4e0a-49b3-9edc-94b92b67f69f','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33743,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('b9644c04-4e0a-49b3-9edc-94b92b67f69f','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33743,'Image','');},7]]);})

לאחרונה נפתח בירוחם פורום הנשים SHE WORK, מתוך רצון ליצור קהילה נשית חזקה המאפשרת להן לרכוש כלים עסקיים וליצור קשרים שיסייעו להן להגיע להצלחה עסקית: "אנחנו מקדמות אחת את השנייה בעזרת כוח נשי"

"בתקופת הקורונה נשארתי בלי עבודה בכלל, כי אסור היה לעשות טיפולים קוסמטיים. המפגש עם הנשים ב-SHE WORK עזר לי, הן עזרו לי לחשוב איך בכל זאת אוכל להציע מוצרים בדרך יצירתית. הנשים עזרו לי להבין איך לעשות מכירות אונליין עם משלוח עד הבית והתחלתי למכור ערכות טיפולים ביתיות", כך סיפרה ל'באר שבע נט' פלורי שרייבמן, כאשר גם היא נאלצה להמציא עצמה מחדש בתקופת הקורונה.

פלורי שרייבמן היא רק אחת מתוך קבוצת נשים חזקות ואמיצות שהחליטו להצטרף לפורום נשים SHE WORK בירוחם ולעשות שינוי. נשים רבות מסרבות להאמין שיש בכוחן את האפשרות להגשים את עצמן ולהתפתח. בדיוק בשביל זה, הוקם לראשונה בירוחם בשיתוף מעוף, מרכז הזדמנות והמועצה המקומית בראשות טל אוחנה, פורום SHE WORK. מטרת הפורום ליצור קהילה נשית וחזקה, המפגישה בין נשות העיר ומאפשר להן להגשים את חלומותיהן ולעזור האחת לשנייה, תוך קבלת כלים שיסייעו להצלחת העסק.

הנשים הללו פתחו עסק ויצאו להגשים את חלומן בתקופת הקורונה. בשעה שכל העסקים נאבקים על מקומם, בשעה שהאבטלה בישראל גואה, אלו הנשים שהחליטו ללכת אחרי החלום ואף קורונה לא תעצור אותן. "פורום SHE WORK בירוחם נפתח בדצמבר 2019 מתוך רצון לקדם נשים בעולם התעסוקה ולחזק את הכלכלה המקומית. המפגשים בפורום הנשים עוסקים בחיבור אל העולם העסקי וקבלת כלים לניהול העסק. הנשים עסקו במפגשים בנטוורקינג, דילמות עסקיות, סיעור מוחות ותמיכה האחת בשנייה", סיפרה ל'באר שבע נט' יפית אלנהורן, מאמנת לתעסוקה, יועצת במעוף ועובדת בשיתוף פעולה עם מועצת ירוחם במגוון פרויקטים בתחום התעסוקה והעסקים.

בפורום SHE WORK חברות כ-25 נשים, חלקן יזמיות בעלות רעיון לעסק אותו הן רוצות לפתוח וחלקן בעלות עסקים שבאו לרכוש כלים לקידום העסק הקיים. "במהלך המפגשים בפורום הפגשנו את הנשים עם נציגי המועצה המקומית, הכרנו להן כלים עסקיים בדרום כמו אלפון העסקים, היה לנו חשוב שהן ילמדו על העולם העסקי מבעלי הניסיון ויצרו חיבורים פוטנציאליים באזור ירוחם ובדרום", הוסיפה בתאל חנינה, רכזת העסקים של מעוף בירוחם. קצת אחרי שהתחילה הפעילות בפורום הנשים, הגיעה גם הקורונה, "יכולנו לעצור את הפעילות אבל לא וויתרנו, שמרנו על קשר עם הנשים, חיזקנו אותן, רצינו לסייע להן לעבור את התקופה הזו ולהראות להן איך הופכים משבר להזדמנות, איך עושים שינוי בחשיבה במטרה למקסם את האפשרויות העסקיות שלהן", אמרה יפית.

 יפית אלנהורן. קרדיט- אשר אזולאי

עושים מהלימון לימונדה

תקופת הקורונה אמנם לא היטיבה עם בעלי העסקים, אך היו כאלו שהצליחו לצלוח את המשבר ולחשוב מחוץ לקופסא. פלורי שרייבמן מתגוררת בירוחם 22 שנה, עוסקת כמעסה מקצועית וקוסמטיקאית ובעלת קליניקה פרטית. כמו עסקים רבים, גם פלורי מצאה את עצמה ללא עבודה בימי הקורונה, אך בזכות הליווי של מעוף וההצטרפות לקהילת SHE WORK , פגשה פלורי קבוצת נשים שבעיקר תמכו, עודדו ועזרו לה לחשוב על פתרונות יצירתיים.

אמנם טיפול באנשים לא היה אפשרי, אך כדי לשמור על הראש מעל פני המים החלה פלורי ביצירת ערכות טיפול ביתיות. בזכות הערכות פלורי קיבלה פניות רבות מלקוחות ואנשים שלא הכירו אותה קודם או מתגוררים באזור הדרום. "החשיבה הזאת מחוץ לקופסא קידמה אותי לא רק בפן הכלכלי אלא גם בפן השיווקי של העסק כיום", אמרה ל'באר שבע נט' פלורי, "בזכות השינוי בעסק רכשתי עוד לקוחות, אנשים החלו להכיר אותי הרבה יותר ופגשתי אנשים חדשים. התמיכה של הנשים והיצירתיות עזרה לי מאוד, כל אחת מוכשרת בפני עצמה ואנחנו עוזרות אחת לשנייה".

מה החשיבות בעיניך של יצירה קהילה נשית חזקה בירוחם כמו פורום she work?

פלורי: "בזכות פורום הנשים הצלחתי להגדיל את העסק שלי ואת קהל הלקוחות. זה בעיני עוזר לכל מי שרוצה לפתוח עסק או לקדם את העסק שלה כי תמיד כדאי לשמוע עוד עצה או דעה של מישהו מהצד. הפורום גם מוביל לשיתופי פעולה בנינו, הנשים עצמן, זה יוצר רשת של חיבורים וקשרים. בעזרת כוח נשי אנחנו מקדמות האחת את השנייה".

 פלורי שרייבמן. קרדיט- Anna Linden

חממה נשית

אחרי ההצלחה של פורום SHE WORK במעוף ובירוחם מסתכלים קדימה לעבר פתיחת HUB נשים, חלל עבודה משותף המיועד לנשים בעולם העסקים. "מדובר במעבר של נשים שהיו רגילות לעבוד מהבית לעבודה במרחב ציבורי שיתופי, אנחנו גם מציעות להן מרחב פיזי אותו נעצב יחד איתן מאפס, וגם מציעות להן תהליך עמוק של עבודה משותפת", מסבירה בתאל, "היינו כבר בסיור עם קבלנים במקום בו ה-HUB עתיד להיפתח וזה הולך להיות משהו גדול ומשמעותי באזור".

עד כמה מקום כזה יכול בעיניכן לקדם את הנשים?

יפית: "חשוב לנו שנשים יבינו שהן לא בהכרח צריכות להתחרות האחת בשנייה, אלא לעבוד יחד כקולגות באותו תחום, לקדם עשייה עסקית משותפת, ליצור יחד במרחב משותף. אנחנו נעביר לנשים סדנאות, מפגשים קבוצתיים ושיחות אישיות, זה סוג של חממה עבור הנשים שתקדם אותן תוך שיתוף פעולה ביניהן, יאפשר להן גם התפתחות אישית וגם עסקית. אנחנו העסק והעסק זה אנחנו, לכן הצלחה עסקית זו גם הצלחה אישית שמעלה את ההערכה העצמית".

בתאל: "המטרה שלנו היא להוציא אותן מוכנות לחיים האמיתיים, אחר כך כשהן יפתחו את העסק הן יעשו את זה כמו שצריך בלי חששות או פחדים. באמצעות פורום SHE WORK וה-HUB שייפתח, אנחנו עובדות איתן על מסוגלות אישית ונותנות להן כלים להצלחה, עם תמיכה ועזרה לאורך כל הדרך".

מה החשיבות של יצירת קהילה נשית חזקה בירוחם?

יפית: "זו הדרך לפתח את העולם העסקי ולשבור את תקרת הזכוכית עבור הנשים, בעיני קהילה זה כוח, זה עזרה הדדית. זה בא לידי ביטוי בדברים הקטנים, גם אם אני חושבת על רעיון ומציפה את זה בפני הקבוצה, מישהי אחרת יכולה לשתף מהניסיון שלה ולעזור... הנשים מתחברות ומכירות נשים אחרות, מסייעות האחת לשנייה כדי לקדם את העסק שלהן ולהגיע להצלחה".

 בתאל חנינה, צילום אישי

רפי אילון, מנהל סניף מעוף דימונה ונגב מזרחי הוסיף: "פורום והאב She Work  הינו הראשון מסוגו בארץ שמשרד הכלכלה מקים בשיתוף רשות מקומית והוא עתיד להיפתח דווקא בעיר ירוחם תודות לחזון והובלה של ראשת המועצה. אנחנו שמחים על שיתוף הפעולה שנוצר בין מעוף למועצה המקומית ירוחם ועוד יותר על הזכות שניתנה לנו לקדם תעסוקת נשים בישוב. הקהילה שהוקמה מונה נשים חזקות ואמיצות שהחליטו ללכת אחר חלומותיהן ושאיפותיהן, ואנו כאן בכדי לסייע להן, לתמוך ובעיקר להוביל אותן להצלחה".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('80f1362e-47f1-4c0d-b7f2-6c559a4f8376','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה