צוברי מסביר על בנק הזמן במהלך האירוע | צילום: כיל

בשבוע שעבר התקיים כנס במהלכו הכנס הוצגו חוגים, יזמויות ושירותים שונים. רותם צוברי, מנהל פרויקטים במפעלי ים המלח של חברת כיל, השתתף גם הוא בכנס ושם חשף את המיזם החברתי שלו. הפרויקט הינו חלק מיוזמות חברתיות של עובדי כיל במסגרת תכנית "חושבים עושים" ובשיתוף הרשויות המקומיות בנגב. המיזם של צוברי, בשם "בנק הזמן", מציע פלטפורמה בה יכולים המשתתפים לצבור שעות של פעילות למען האחר ו"לשלם" באמצעותן על שירותים ממשתתפים נוספים במיזם. העיקרון של המיזם הוא ששעה של נתינה שווה לשעה של קבלה משום שתרומות של כל אדם מוערכות בצורה שווה.

מגוון האפשרויות לנתינה ולקבלה הוא בלתי-מוגבל ומתבסס על יכולות חברי הקהילה. המשתתפים בוחרים מה ברצונם לתת ומה לקבל מתוך מגוון תחומים שהמשתתפים מציעים. כך לדוגמה אם מישהו צריך שישקו לו את הגינה, או עזרה בשיעורי ספרדית, הוא מציין זאת ברשימת הבקשות ומקבל מענה ממשתתף שמוכן לתת את השירות. נותן השירות לא מרוויח על כך כסף אלא צובר קרדיט של "שעות נתינה". את השעות הללו הוא יכול לאחר מכן לפדות בתמורה לשיעור אנגלית, תיקון הגדר, או כל דבר אחר שאנשים מציעים.

"המטרה של מיזם 'בנק הזמן' היא בעצם ליצור רשת קהילתית בעלת הון חברתי המקדמת התנדבות ועזרה הדדית בכלל התחומים" סיפר רותם צוברי שהוסיף: "'בנק הזמן' מציע יחסי גומלין, מחבר בין התושבים בקהילה ויוצר תשתית לקהילה חזקה ודינמית שבה כל אחד יכול לתרום. קיבלנו תגובות מאוד חיוביות בכנס וכיום אנו בודקים שיתופי פעולה אפשריים".

setImageBanner('99654abe-b277-4f10-a54c-64f79d7277c3','/dyncontent/2019/9/22/87a39669-c1de-48f2-9ba5-72c9f9701899.jpg',9126,'',510,80);

בקרוב מתכנן צוברי להשיק אפליקציה בעזרתה כל משתתף בקהילה מזין את תחומי הנתינה והקבלה שלו ויהיה מחולל שידע לסנכרן ולשלוח הודעות ברגע שיש התאמה. בנוסף כל משתתף יוכל לצבור את שעות הנתינה שלו ולפדותם בהתאם. בימים אלו הוא פועל לגיוס משתתפים, יצירת סרטון הסברה ופרסום של המיזם.