depositephoto

פעילות גופנית – למצוא את התחום המהנה ביותר!

לפעילות גופנית ישנם יתרונות רבים, היא מסייעת לשפר את מצב הרוח, מפתחת את המיומנויות המוטוריות של הילדים, מעניקה ביטחון עצמי ועשויה למנוע השמנה.

משרד הבריאות ממליץ על 30 דקות של פעילות גופנית בכל יום, גם אם נדמה לכם שזה בלתי אפשרי, זה בהחלט משהו שניתן ליישם. מעבר לשיעורי הספורט בבית הספר, תוכלו לגרום לילדים להתמיד בפעילות ספורטיבית, כל עוד היא תהיה לטעמם. כדאי לאפשר להם לנסות פעילויות מסוגים שונים כמו שחייה, משחק כדורגל, ריקוד, טניס, אומנויות לחימה וכו', ולראות לאיזה מהתחומים הללו הם מתחברים במיוחד. ברגע שהילד נהנה מהתחום, הסיכוי שהוא יתמיד ויבצע פעילויות גופניות גבוה יותר. מעבר לזה, פעילויות ספורט שנערכות בקבוצה (כמו משחקי כדורגל וכדורסל) עשויות לתרום באופן משמעותי להתפתחות המיומנויות החברתיות של הילדים.

נוסף לאלה, ישנן פעילויות שמתקיימות בחופשים ומאפשרות לילדים לחוות פעילות גופניות מסוגים שונים, למשל חווית כושר לילדים בסאמר סקול.

טיולים משפחתיים – זמן איכות וזמן להזיז את הגוף

דרך נהדרת לבצע פעילות גופנית היא באמצעות טיולים משפחתיים. הארץ רוויית שמורות טבע וגנים לאומים, בהם ניתן לטייל ולצעוד במסלולים ייחודיים. חופשים וסופי שבוע יכולים להיות זמן מעולה לטיולים משפחתיים, החל ממסלול ביערות הכרמל, טיול רגלי בעין גדי, מסלולים במכתש רמון ואפילו סיורים עירוניים – כל אלה יגרמו לכם להזיז את הגוף ובו בזמן יעניקו לכם זמן איכות משפחתי.

 WIN-WIN כבר אמרנו?

זמן מסך – נצלו אותו לטובתכם

אנחנו מוקפים מסכים מכל עבר, הטלוויזיה, המחשב והטלפון הסלולרי כך שקשה להגביל את זמן המסך או להימנע משימוש במסכים השונים. יחד עם זה, ברגע שתמצאו פעילות גופנית שהילדים מתחברים אליה, הם יעבירו את אחר הצהריים בחוג ייעודי או במשחק עם חברים מאשר מול הטלוויזיה והמחשב. היה ולא הצלחתם להגביל את זמן המסך של הילדים, פשוט נצלו אותו לטובתכם. תוכלו לרכוש משקולות המותאמות לילדים, הליכון או מכשירי כושר אחרים ולדרבן אותם לבצע פעילות גופנית במהלך הצפייה בטלוויזיה. איך תתמרצו אותם ליישם את הפעילויות? שאלה מצוינת! הכינו מבעוד מועד טבלה עם פעילויות ספורט קלות ויעדים, כך שבכל פעם שהילדים מבצעים פעילות, הם מציינים זאת בטבלה. ברגע שיגיעו ליעד, תחכה להם הפתעה או בילוי אהוב. הילדים מכורים למסך המחשב? פעילות גופנית מעולה שניתן לבצע יחד עם חברים, מול המחשב, היא דווקא הסרטונים של ערוץ היוטיוב JUST DANCE. מדובר בדמויות שמציגות לצופים תנועות ריקוד לצלילי שירים מוכרים ועל הגולשים לחקות את התנועות ולרקוד לפיהן. זו יכולה להיות פעילות משפחתית או פעילות בין החברים, מה שבטוח – היא תגרום להם לזוז לא מעט.

תזונה נכונה – אל תוותרו על מזונות בריאים

אז נכון, לאחרונה אנחנו חשים במגמת עלייה בכל הנוגע לתזונה נכונה. יותר ויותר אנשים מודעים לרכיבים השונים שמצויים במזון ודואגים להרכיב תפריט ייחודי ובריא. אבל מה לגבי הילדים? החל מהכריכים שנשלחים איתם לבית הספר ועד לארוחת הערב המשפחתית, כל המזונות שהם צורכים חייבים להיות טעימים ובו בזמן גם בריאים. רצוי להימנע מלחם שעשוי קמח לבן ולהעדיף דווקא את הלחמים הבריאים יותר. את הכריכים ניתן למלא בשלל מאכלים שהם לא ממרח שוקולד, כמו אבוקדו, טחינה, חביתה, טונה וכו'. יתרה מזאת, השתדלו לבשל מאכלים הכוללים את כל אבות המזון, בכדי להעשיר את גופם של הילדים ברכיבים חיוניים, למשל פחמימות מורכבות (בטטה, קטניות וכו'), ברזל (טחינה, אגוזי מלך, ירקות ירוקים ועוד), סידן, חלבונים וכו'. במזונות בריאים קיימים רכיבים החיוניים לגוף, הם מסייעים להתפתחות הקוגניטיבית ותורמים לא מעט להתפתחות הפיזית, לכן חשוב לשלב אותם בתפריט התזונה של הילדים. מלבד זאת, השתדלו להימנע משתייה מתוקה. אם זו משימה מורכבת עבורכם, תוכלו לחתוך פירות ולהשרות אותם מעט במים קרים, כך תכינו מים טעימים, בריאים ומתוקים.

שינויים קטנים שעושים את ההבדל
לשמור על אורח חיים בריא יכול להתבצע גם באופן אגבי, כלומר, במהלך השגרה היומיומית. העדיפו תמיד לעלות במדרגות מאשר במעלית, מעבר לזה, אם בית הספר נמצא במרחק הליכה, נצלו זאת וצעדו אליו מידי בוקר, או לחלופין, רכבו על אופניים. תוכלו להשתמש באפליקציה למדידת צעדים ולהגדיר יעד יומי ריאלי לילדים, מה שעשוי לדרבן אותם ללכת יותר ברגל.

שמירה על אורח חיים בריא לא חייבת להיות משימה כל כך מורכבת. באמצעות הרגלים יומיומיים, תוכלו להטמיע בילדים את האהבה למזונות בריאים לפעילות גופנית. בהצלחה!