Shutterstock

נושא תוספי התזונה עלה לכותרות לא פעם ולא פעמיים מסיבות חיוביות וסיבות שלילות. בפועל מטרת תוספי התזונה היא לסייע לגוף האדם להתחזר ולהשתפר אך זכרו, תוספי התזונה אינם אמורים להביא פיתרון סופי. תוספי תזונה לספורטאים חייבים לבוא יחד עם תזונה נכונה ומאוזנת. מומלץ לשלב את תוספי התזונה לספורטאים בצורה חכמה ומושכלת בהתאם למטרת האימון, בהתאם למצבו של המתאמן ובהתאם למצבו הפיסי.

תוספי תזונה לספורטאים האחראים על בנייה ותחזוקה שוטפת

קבוצת תוספי תזונה זו נחשבת לקבוצה החשובה והחיונית ביותר. ללא תוספי תזונה אלו גוף האדם אינו יצליח לשרוד את האימונים ולהתקדם בהם. תוספי תזונה אלו נותנים לגופנו את הבסיס לבנייה ותחזוקה.

  1. אבקת חלבון מי גבינה:
    החלבון עוזר לבנות את מסת השריר, ללא החלבון שרירי הגוף יתקשו מאד בתהליך בניית השריר וגדילתו. הרבה אנשים חושבים שצריכת חלבון ממזונות רגילים (ביצים,טונה וכו') מספיקה אך בפועל השלמת כמות מספקת לגופנו של חלבון היא בהחלט משימה קשה ולכן אנו חייבים לפצות על חוסר זה.
  2. אבקות מסה:
    דומה מאד לאבקות חלבון "הרגילות" שאנו מכירים. גם אבקות אלו מכילות חלבון אך בתוספת של פחממה. היתרון באבקות מסוג זה הוא שהעלייה במסת השריר נעשית בשילוב בריא ומזין של פחמימות עם חלבון חיוני, בתוספת חומצות אמינו, ויטמינים ומינרלים. דרך זו עוזרת לקבל תוספי תזונה לספורטאים לפי הבחירה האישית שלהם ולפי המטרה של האימון שבחרו.

תוספי תזונה להגנה, שמירה ושיקום

תוספי תזונה אלו אחראים בעיקר על תחזוקה שוטפת של השרירים וחיזוק גופנו.

  1. אומגה 3:
    אולי תוסף התזונה המוכר והפופולרי ביותר. לאומגה 3 ישנם מספר יתרונות שמטרת לסייע בפעילות יומיומית אשר אנו עושים כל יום. אומגה 3 עוזרת לצמצם דלקות, תומכת בגוף הספורטאי ומפחיתות סיכויים לפציעות.
  2. מולטי ויטמין:

ויטמין המשמש כתוסף תזונה מוכר מאד בעולם כולו. ויטמין זה עוזר לספורטאים להשלים את הדרישות התזונתיות הדרושות לו על מנת להמשיך באימון, להתחזק ולהשתפר.

לסיכום:
תוספי תזונה לספורטאים הם עולם ומלאו. היום יש יותר ויותר תוספים כאשר לכל תוסף יש מטרה ייעודית אשר לשמה הוא נועד. זכרו: תוספי תזונה אינם מרכיב עיקרי לתזונה נכונה או לארוחה בריאה אלא רק מסייע ומשלים את החסר.