מחשיכים – אור ושינה הם שני דברים שלא מסתדרים ביחד, ולכן צריך לדאוג שהחדר יישאר חשוך במהלך כל שעות השינה. המשמעות של זה היא שצריך לאבזר את החלון בווילון כהה, שימנע מקרני השמש בבוקר לחדור לחדר ולהפוך את השינה שלנו לפחות עמוקה. ההסבר המדעי מאחורי התופעה, היא שכחלק מתהליך ההרדמות, הגוף שלנו מפריש הורמון בשם מלטונין (המכונה גם כ"הורמון החושך"). אור מדכא את ההורמון וגורם לשינה שלנו להיות לא-איכותית. זו הסיבה, אגב,  שגם מומלץ לישון כשהטלוויזיה כבויה.

 אידיאל ארונות. דיזיין פלוס באר שבע

מכוונים את האורות – האור שאתם נחשפים אליו חשוב לא רק במהלך השינה, אלא גם לפני השינה. חשיפה לאורות בהירים, לבנים ובוהקים לפני השינה, יכולה להקשות על תהליך ההרדמות. אם זה סוג האור שבוקע ממנורת הקריאה שלכם, החליפו אותו באור חם וצהבהב יותר שניתן לעמעום. 

ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('c5143e65-ead5-49c6-87e9-38cf7772052d','/dyncontent/2019/12/3/12d005b8-146c-47dd-94d9-4548addd3423.jpg',9640,'',510,80,true,39324);},15],[function() {setImageBanner('c5143e65-ead5-49c6-87e9-38cf7772052d','/dyncontent/2019/12/5/6f7e85f8-c413-44a9-b416-0d7e7c21d126.jpg',9655,'',510,80,true,39324);},15],[function() {setImageBanner('c5143e65-ead5-49c6-87e9-38cf7772052d','/dyncontent/2019/12/8/490a40ab-5d35-4d73-bdab-fb7c82316d79.gif',9683,'',510,80,true,39324);},15],[function() {setImageBanner('c5143e65-ead5-49c6-87e9-38cf7772052d','/dyncontent/2019/12/1/968d85a2-2e18-4946-9b99-4093c05093d2.jpg',9625,'',510,80,true,39324);},15],[function() {setImageBanner('c5143e65-ead5-49c6-87e9-38cf7772052d','/dyncontent/2019/11/28/05956719-662f-411e-b1fb-61618867c3e2.jpg',9610,'',510,80,true,39324);},15],[function() {setImageBanner('c5143e65-ead5-49c6-87e9-38cf7772052d','/dyncontent/2019/11/27/40fe7ede-ef79-4dfe-aa98-9385bba8be8e.jpg',9595,'',510,80,true,39324);},15]]);

משדרגים את הכרית – משום מה, רובנו לא מייחסים חשיבות גדולה לכריות, שנתפסות בעינינו כמוצר שיכול ללוות אותנו כל החיים. מדובר בטעות, שכן כריות מתבלות עם הזמן, ומומלץ להחליף אותן אחת לשנתיים. אבל לפני שאתם זורקים את הכריות הישנות לפח ורצים לקנות חדשות, כדאי שתדעו שגם החומר ממנו הן עשויות, יכול להשפיע על איכות השינה שלכם. אם כבר בחרתם להשתדרג, אז לכו על כרית שעשויה מחומר הנקרא "ויסקו ג'ל", שגורם לה להתאים למידת הראש של מי שנשכב עליה, תוך כדי שהיא שומרת על טמפרטורה נוחה.

מצפים במשי – בדים מסוימים מעוררים גירויים בעור, אשר בסופו של דבר משפיעים לא רק על המראה הכללי שלנו, אלא גם על איכות השינה שלנו. בד המשי, למשל, נחשב לאיכותי במיוחד, בתור כזה שלא יוצר גירויים בקרב אנשים עם עור רגיש. 

לא מתפשרים על השמיכי -  המצעים שלנו בכלל, והשמיכה שאנחנו בוחרים בפרט – צריכים להיות בעלי צבעים ניטרליים כדי לעזור לנו לקבל שינה אופטימלית. צבעים דומיננטיים, כהים וסוערים יכולים להשפיע על התחושה שלנו לרעה ולחולל גם בנפשנו סערה קטנה ותחושה של אי-שקט. סטרס הוא המתכון המושלם לחרוב השינה, ולכן כדאי לכם לבחור בשמיכות פשוטות יחסית ובעלות צבעים עדינים, כמו ורוד בהיר, אפור ולבן.

להשיג בדיזיין פלוס, מתוך קולקציית הולנדיה. צילום: יחצ

בוחרים את המזרן הנכון – אם המזרן שלכם קיים אצלכם כבר 8 שנים, כנראה שזה הזמן להחליף אותו. "תוחלת החיים"  שלו מסתיימת סביב הזמן הזה, והאיכויות שבזכותן הוא נקנה כבר הולכות ומתפוגגות. נכון שמזרן זו הוצאה כלכלית לא קטנה בכלל, ובאופן טבעי הרבה מאתנו מנסים לחסוך כמה שיותר (אם זה על-ידי קנייה של מזרן זול ואם זה שימוש באותו אחד על פני מספר רב של שנים), אך לפעמים הניסיון לחסוך עולה לנו ביוקר. המזרן משפיע באופן ישיר על בריאות הגב והצוואר שלנו, וכשאלה כואבים איכות השינה שלנו אוטומטית נפגמת. קניית מזרן היא השקעה לטווח ארוך, ולכן חשוב לבחור אחד שעשוי מחומרים איכותיים, כמו למשל כזה העשוי משילוב של מזרן קפיצים ומספוג זיכרון.

ועל הדרך גם מיטה – אם כבר בחרתם לקנות מזרן חדש, כדאי שתחשבו לשדרג גם את המיטה על הדרך, כיוון שמזרן חדש על מיטה ישנה מאבד חלק מהיעילות שלו. חוץ מזה, זו הזדמנות לבחון פרמטרים נוספים שיעזרו לכם להשיג את השינה המושלמת. כך, למשל, חשוב שהמיטה תהיה פרופורציונלית לחדר, ועם זאת מספיק מרווחת בשביל שתוכלו להתפרס עליה בנוחות. כמו כן, חשוב שתשימו לב שהמזרון מתאים למיטה – הן בגובה והן ברוחב. מזרן נמוך מדי או "קצר" מדי, עלול לגרום לכם לקבל מכות מהדפנות של המיטה ו"ליפול" בין החורים במהלך השינה, מה שבוודאות ישבש לכם אותה.