מגה בעיר

שלוש שנים לאחר שהייתה בהקפאת הליכים ונמכרה לנחום ביתן תמורת 495 מיליון שקל. ביתן מתכוון להשלים את הרכישה באופן שיוכל לחבר את רשתות המזון לרשת אחת גדולה עם כוח קנייה משמעותי. ביתן צריך להעביר עןד 210 מיליון שקלים ולהשקיע סכום זהה במתיחת פנים.

סניפי מגה בעיר היו המותג העירוני שהשיקה רבוע כחול לפני 12 שנים, הסבתם ליינות ביתן בעיר, מבוססת על תפיסת הצרכנים את מותג מגה כמותג כ"מבוגר ועייף".

המותג העירוני נבנה לפני שני עשורים על ידי רבוע כחול והוא הוביל את שוק קמעונאות המזון. אולם עם חלוף השנים וצמיחת הרשתות המוזלות איבד המותג מכוחו.

ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('0db602bb-0d06-4872-a326-c409a2e323a4','/dyncontent/2019/10/31/a3915a77-faec-4211-b084-13444de9fa46.jpg',9324,'',510,80,true);},15],[function() {setImageBanner('0db602bb-0d06-4872-a326-c409a2e323a4','/dyncontent/2019/10/30/afb90ea0-5efa-4e71-9c01-c6a6bc6ca808.jpg',9306,'',510,80,true);},15],[function() {setImageBanner('0db602bb-0d06-4872-a326-c409a2e323a4','/dyncontent/2019/10/31/70ead589-153c-4638-8dbb-181f7c958054.jpg',9314,'',510,80,true);},15]]);

הבעלים החדש של מגה בעיר, נחום ביתן מאמין שמותג יינות ביתן חזק ממותג מגה.

קבוצת יינות ביתן תפעיל 49 סניפי תחת מותג יינות ביתן, 113 סניפים עירוניים תחת מותג יינות ביתן בעיר ו־19 סניפים למגזר החרדי תחת מותג שוק מהדרין.

בקבוצה מאמינים שכוח הקנייה שלהם שגדל משמעותית לאחר רכישת רשת מגה בעיר, יאפשר להם לקבל מחירים טובים יותר מהספקים וכלך גם להוזיל מחירים.

נחום ביתן רכש את מגה בעיר וכבר העביר מתחילת 2019 לכונס הנכסים של הרשת 20 מיליון שקל ועתה נותר לו להעביר עוד 210 מיליון שקל.

לצורך כיסוי יתרת 150 מיליון השקלים שיוותר לו לשלם על הרשת, פועל ביתן להכנסת משקיע אסטרטגי  מתחום הקמעונאות בחו"ל ב כ 30-40 אחוז שותפות כך שיאפשר לו לשמר את השליטה בחברה. אם לא יצליח לגייס משקיע הוא פועל  לקבלת הלוואה לסכום זה בפריסה לשמונה שנים.

רק לאחר השלמת התשלומים יוכל ביתן לבצע (לראשונה מאז רכש את מגה) מיזוג פיננסי ותפעולי מלא בין שתי הרשתות.

עוד מתכנן ביתן - השקת מועדון לקוחות משותף, חיזוק פעילות מכירת תווי קנייה, הגברת פעילות ביתן לעסקים, המבוסס על אספקה למשרדים, גני ילדים וגופים נוספים, מכירה ישירה לכ-500 מכולות, במקום הספקים ופיתוח זרוע של פעילות האונליין.