בין הבישולים, המפגשים המרגשים והשאלות המביכות, ארוחת החג היא ה-אירוע של השנה. זו ההזדמנות שלנו לפתוח את השנה החדשה עם המשפחה והיקרים לנו ולצאת גדולים, ובעיקר עם מתנות גדולות. מבדיקה שערכה פלטפורמת המתנות BUYME עולה שבראש השנה 2019 הביקוש למתנות חווייתיות ממשיך לנסוק, לצד עלייה בסכומים שהאורחים משקיעים במתנות. השנה זוהתה עלייה של כ-15% בשווי המתנות, עם סכום ממוצע בגובה 342 שקלים למתנת חג.

באר שבע נמצאת מתחת לממוצע הארצי עם 312 שקלים. מקדימות אותה טבריה עם 321 שקלים, חיפה עם 329 שקלים, תל אביב עם 341 שקלים והרצליה בראש עם 361 שקלים למתנת חג.

בעוד שבישראל הבדלי שווי המתנות בין הערים אינם משמעותיים, המתנות ששולחים מרחבי העולם מציגות התפלגות שונה לחלוטין. בשלושת המקומות הראשונים ניצבים הצרפתים, האוקראינים והבלגים, שמעניקים מתנות חווייתיות בשווי 1,225 שקלים; 817 שקלים; 671 שקלים בהתאמה. מעניין לראות שלמרות הפערים בשווי המתנות בין ישראל לבין מדינות אחרות, עדיין המתנה המועדפת היא כזאת שמייצרת חוויות וזיכרונות - כמו חוויות קולינאריות; צניחה חופשית; הופעות; נופשים; ספא; סיורי יקבים ועוד אלפי מתנות - גם אם נמצאים ביבשות נפרדות.

setImageBanner('8016cce5-ea93-43ac-be13-57cc9af636d7','/dyncontent/2019/11/19/9adac678-7cd6-4dce-9ea5-1aa3ecc2a092.jpg',9488,'',510,80);

.

מעין טירנגל, מנכ"ל BUYME: "מחג לחג ניתן לראות עלייה בקניית המתנות החווייתיות למארחים. אנחנו רואים שגוברת ההבנה שחוויה תמיד 'נשארת' ותלווה את האדם לכל החיים. כמו כן, אנשים רוצים להעניק לאהובים שלהם חוויות שלא היו קונים לעצמם. החוויה היא דבר הרבה יותר גדול מכל מתנה שהיא. לא משנה כמה המתנה גדולה או ארוזה יפה, רק חוויה מצליחה לספק ערך מוסף גדול יותר ממתנה".

לא רק שווי המתנות אלא גם סוגי המתנות שמעניקים האורחים משתנים על בסיס קבוצות הגיל אליהן הם משויכים. כך, למשל, בני 18-24 ישקיעו בממוצע 392 שקלים במתנת ראש השנה ויעניקו בעיקר, סופר שובר 31%; אופנה 27%; מסעדות וחוויות קולינריות 24% - עלייה משנה שעברה.

בני ובנות 25-34 ישקיעו במתנת החג סכום ממוצע של 381 שקלים ויעדיפו להעניק סופר שובר (24%); ארוחה במסעדות שף (23%) ושופינג שוו (18%).

גם בקרב בני 35-44 המתנה הפופולארית ביותר היא סופר שובר (23%), אחריה מסעדות וחוויות קולינאריות (22%), בהמשך ספא וחוויות מרגיעות (19%) והשאר יעניקו יום שופינג (13%). סך הכל, אלה ישקיעו סכום של 376 שקלים בממוצע.

רוב בני 45-54 יעניקו סופר שובר לבחירתו החופשית של המארח (42%); רבע מהם יעניקו גיפטקארד למותגי אופנה; 15% ישלחו את המארחים למסעדות ולחוויות קולינאריות כאות הוקרה על הבישולים שזכו להם בערב חג וכ-10% יתנו מתנות מעולמות ה-well being. סך הכל, ממוצע המתנות של בני 45-54 עומד על 321 שקלים בממוצע.

האוכלוסייה הבוגרת יותר, בגילאי 54-65 מעניקה את המתנות היקרות ביותר, בשווי ממוצע של 457 שקלים ואלה יעדיפו להעניק גישה חופשית לשופינג (43%), לאחר מכן יבחרו לתת סופר שובר (23%) וארוחות במסעדות שף (22%) ולבסוף יעניקו למארחים סדנאות שונות (10%) כמו בישול, נגרות, ציור ועוד.

מעין טירנגל | צלום: אסף יעקב