Pixabay

כתיבת מאמרים הם חלק משמעותי ביותר בהליך קידום של כל אתר ובכל תחום. בין אם מדובר בעסק קטן ובין אם מדובר בעסק גדול – יש צורך במאמרי תוכן גם לאתר העסק וגם לפיזור ברשת והשגת קישורים נכנסים לאתר מה שמחזק את האתר בגוגל ומהווה חלק מהותי מהקידום. בעוד המאמרים לתוך אתר העסק צריכים להיות בסטנדרט מעט גבוה יותר (או הרבה יותר גבוה) הרי שמאמרים המיועדים לצרכי קידום יכולים בהחלט להיות פשוטים וזולים יותר ועדיין עושים את העבודה, לפחות בשוק הישראלי.

מדוע רוב מאמרי הקידום בעברית הם "זבל"?

אם יצא לכם לקרוא מאמר או שניים באינטרנט (אפילו בתחום שלכם) וודאי אמרתם לעצמכם לא פעם "איזה מאמר פשוט... הוא לא מלמד אותי שום דבר חדש".. ובכן מרבית המאמרים ברשת, בוודאי אלה שנכתבו על מנת להפיק קישור לאתר העסק, הנם מאמרים פשוטים ומוזלים. לא היינו רוצים להשתמש במונח "זבל" אולם בהחלט לא מדובר במאמרים מעמיקים שהמטרה שלהם היא להעניק ערך רב לגולש או ללמד דברים חדשים וגם לא לבנות מוניטין לעסק בעיני הגולשים.

ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('6658bc5c-e9dc-4269-981c-01071bba7c92','/dyncontent/2019/12/5/6f7e85f8-c413-44a9-b416-0d7e7c21d126.jpg',9655,'',510,80,true,39324);},15],[function() {setImageBanner('6658bc5c-e9dc-4269-981c-01071bba7c92','/dyncontent/2019/11/28/05956719-662f-411e-b1fb-61618867c3e2.jpg',9610,'',510,80,true,39324);},15],[function() {setImageBanner('6658bc5c-e9dc-4269-981c-01071bba7c92','/dyncontent/2019/11/27/40fe7ede-ef79-4dfe-aa98-9385bba8be8e.jpg',9595,'',510,80,true,39324);},15],[function() {setImageBanner('6658bc5c-e9dc-4269-981c-01071bba7c92','/dyncontent/2019/12/3/12d005b8-146c-47dd-94d9-4548addd3423.jpg',9640,'',510,80,true,39324);},15],[function() {setImageBanner('6658bc5c-e9dc-4269-981c-01071bba7c92','/dyncontent/2019/12/1/968d85a2-2e18-4946-9b99-4093c05093d2.jpg',9625,'',510,80,true,39324);},15]]);

מאמרים אלו צריכים להיות ייחודיים (כלומר ללא חלקים מועתקים מהרשת), לדבר על הנושא הרלוונטי, לקשר מתוך המאמר בצורה טבעית אל אתר העסק ולהתפרסם באתרים טובים ומחוזקים. אתרים אלו יכולים להיות גם אתרי תמיכה פשוטים ולא מושקעים מבחינת העיצוב אך מבחינת קוד האתר והתוכן בהם (וכן ההמלצות שהם מקבלים מרחבי הרשת) הם יכולים להיות אתרים נהדרים וחזקים לקידום. סיבה נוספת שמרבית התוכן לצרכי קידום הוא פשוט יחסית היא הצורך של חברות קידום לחסוך בהוצאותיהן הרבות על עבודת הקידום ועל כן במאמרים אלה שיכולים להיות פשוטים – משלמים מעט כסף לכותבים על מנת להפיק מאמר ייחודי ופשוט המבוסס בדרך כלל על תוכן אחר ברשת.

אז אילו מאמרים צריך היום והאם מאמרים פשוטים זה מספיק?

אם כן, כפי שאמרנו, התוכן יכול להיות ייחודי ומדבר על הנושא, ללא חלקים מועתקים ומקשר בצורה טבעית וזה אמור להספיק. גם אתרים שבהם תכנים רבים מסוג זה, באורך ממוצע של לפחות 250-350 מילים למאמר, יכולים להיות אתרים טובים ומחוזקים המסייעים משמעותית לקידום האורגני של אתרים אחרים אם הם מקשרים אליהם. המנוע של גוגל עדיין אינו בקיא מספיק בשפה העברית ובאיכות התוכן (משהו שבהחלט עשוי וצריך להיות בעתיד) ועל כן תוכן פשוט עדיין מספיק בהחלט לצרכי קידום.

מה ההבדל בין תוכן פשוט וזול לתוכן איכותי יותר?

מלבד המחיר שחברות הקידום משלמות לכותבים עבור התוכן יש הבדל מהותי באיכות התוכן. בעוד מאמר seo איכותי ידרוש יותר זמן עבודה, לימוד מעמיק יותר של הנושא ויכלול תוכן מעמיק יותר שיכול ללמד משהו חדש גם אנשים אחרים מאותו תחום, הרי שתוכן זול ופשוט יתבסס לרוב על מאמר אחד אחר מהאינטרנט. הכותבים ישקיע לא יותר מ20-30 דקות עבור הכנת המאמר, ילמדו ממאמר או שניים ברשת באותו נושא וישכתבו את התוכן מבלי לחדש יותר מדי.

הצעות המחיר לכתיבה הנן מטורפות – כיצד נוכל להפיק מאמרי קידום יחסית בזול?

אם תנסו לפנות לבד לפרילנסרים בתחום התוכן אתם עשויים להיתקל גם בהצעות מחיר של 80-200 שקלים למאמר. זהו מחיר הזוי למאמר קידום ואם תחפשו הייטב עדיין תוכלו למצוא כותבים טובים שיכינו לכם מאמר ב30-40 שקלים למאמר לכל היותר ולעתים אפילו בפחות בהתאם לכמות המאמרים שאתם מזמינים. בדרך כלל קהל הכותבים העובד במחירים האלה יהיו כותבי תוכן בראשית דרכם, סטודנטים המחפשים עבודה בזמן הלימודים, נשים דתיות המחפשות עבודה מהבית ועוד.