Pixabay

המשוואה פשוטה למדי: קידום אורגני בגוגל מגדיל את החשיפה לגולשים, ומתוכם אלה שנמצאים בקרבה גיאוגרפית לעסק עצמו הם אלה שבסיכוי הגבוה ביותר יגיעו אל העסק ויהפכו ללקוחות.

ההבדיל בין קידום ממומן לבין קידום אתרים אורגני

setImageBanner('e434cfaa-64ac-4be2-b36b-21653f04c2f1','/dyncontent/2019/9/22/87a39669-c1de-48f2-9ba5-72c9f9701899.jpg',9126,'',510,80);

תחילה נבדיל בין מושגים שנוטים לבלבל רבים: קידום אתרים אורגני משמעו התאמת האתר העסקי לאלגוריתם של גוגל על ידי תהליך ארוך שכולל עשרות פעולות שונות כמו כתיבת תוכן על פי מחקר מילות מפתח, בניית פרופיל קישורים באמצעות אתרים אחרים וכדומה. כך, אדם שביצע חיפוש שהאתר מהווה מענה רלוונטי עבורו יזכה לראות קישור לאותו אתר ברשימת תוצאות החיפוש.

להבדיל, קידום ממומן פירושו פרסום מודעות לטווח קצר בין תוצאות החיפוש של גוגל או במקומות אחרים ברשת. באופן כזה גם אתר שמדורג נמוך יחסית בתוצאות החיפוש האורגניות יכול ליהנות מתנועה נכנסת של גולשים לאתר – אולם ברגע שהמודעה יורדת מפרסום, השפעתה חולפת.

לכל אפיק קידום אתרים שכזה יש יתרונות משלו, וקמפיין קידום אתרים אידיאלי ישלב בדרך כלל את שניהם. עם זאת, לכל אחד מן האפיקים אפשר לייצר גם אפיק גלובלי וגם אפיק לוקאלי – ובלוקאלי טמון פוטנציאל רב.

קידום אתרים שפונה אל תושבי באר שבע

יש עסקים שמתקשים להתחרות בעסקים דומים בקנה מידה ארצי, כמו רשתות בתי קפה, סופרמרקטים, הלבשה וכדומה. מאידך, דווקא ברמה המקומית, העירונית, הם יכולים לפרוח. כך יכולים בעלי מסעדות למשל ליהנות מחשיפה לתושבים שמתגוררים בסמיכות אליהם, לעומת מסעדות בעלות מוניטין ותקציבי ענק – שפשוט אין להן סניף בבאר שבע.

זאת ועוד: יש עסקים שמהותם היא מקומית, כמו סופרמרקט, בית קפה, אינסטלטור או מדביר. הלקוחות של אותם עסקים הם אנשים שנמצאים בסביבתם הגיאוגרפית, לא גולשי אינטרנט שנמצאים במיקום עלום או בארץ אחרת. הם אלה שמהווים את הלחם והחמאה של בעלי העסקים המקומיים. הם אלה שקידום האתרים הטוב ביותר הוא הפרקטי ביותר עבורם והאידיאלי ביותר עבור בעלי העסקים.