Pixabay

. על אף שבעבר גולשים הביעו חשש לרכישת מוצרים באינטרנט, בשל העדר אבטחה איכותית באתרים אשר הציעו למכירה מוצרים כאלה ואחרים, הרי שכיום תחום אבטחת הסייבר הינו תחום מתקדם, המאפשר רכישות מקוונות בטוחות. כמו כן, גם אפשרויות הסליקה הווירטואליות הקיימות כיום הינן אפשרויות מאובטחות מאוד. האבטחה האיכותית, הנוחות, הקלות והזמינות של רכישות אונליין, גורמת לכך שכיום ישנו ציבור צרכנים גדול שבוחר לרכוש בחנויות הווירטואליות על פני החנויות הפיזיות. ציבור הצרכנים הרחב גורם לכך שגם לחברות ענק יש כיום חנויות וירטואליות בנוסף לרשתות הקיימות ברחבי הארץ. אם גם אתה מעוניין להצטרף למהפכה ולהגדיל את המכירות של העסק שלך באופן ניכר, זה הזמן לבנות לעסק שלך חנות וירטואלית.

כיצד בונים חנות וירטואלית

בניית חנות וירטואלית הוא תהליך אשר יכול להתבצע על ידי אנשי מקצוע המכירים את התחום או באופן עצמאי, על ידי בחירה בפורמט המאפשר בנייה עצמאית של חנות וירטואלית בקלות ובנוחות. תהליך בניית חנות וירטואלית מתפרש על מספר שלבים::

  1.   אפיון החנות והגדרתה – בטרם בונים באופן ממשי את החנות, יש צורך לברר מהי מטרת האתר ואילו פעולות אתה מעוניין שהלקוח יבצע באתר. כמו כן, עליך לחשוב על סוג המוצרים אותם תרצה להציע למכירה באתר, חלוקה על פי קטגוריות, מחירים אטרקטיביים המוצעים עבור הרוכשים באתר בלבד, מבצעים מיוחדים, כיצד המוצרים יוצגו עבור הלקוחות, באיזה כפתורי לחיצה הלקוחות ישתמשו לצורך רכישה והיכן הם יהיו ממוקמים ועוד.
  2. בשלב הבא עליכם לשים דגש על הנראות של האתר. כדאי מאוד לזכור שאתר המכיל חנות וירטואלית, אשר לא מעוצב באופן אטרקטיבי, לא ימשוך את הלקוחות ולא יגרום להם לרצות להיחשף אל מוצרי החנות לצורך רכישה. יש צורך לבחור בעיצוב ראוי לאתר וכן, לדאוג שיהיה נוח לגולשים לבצע פעולות באתר וכמובן- לא לשכוח לדאוג לנראות ראויה ולנוחות תפעול של אתר גם מהמובייל
  3. תהליך בניית האתר חייב להתבצע בצורה הנכונה והמתאימה. יש לבחור במערכת ניהול איכותית וידידותית באתר, אשר תאפשר למנהל לבצע מגוון פעולות בסיסיות באופן עצמאי כגון: עריכת מלאי, עדכון מבצעים ועוד.
  4. קביעת מדיניות החזרים- מכיוון שמדובר בקניה וירטואלית, יש צורך להבהיר ללקוחות באופן חד משמעי מהי מדיניות ההחזרים, על מנת שידעו שתהיה אופציה להחלפת או להחזרת המוצר, בדרכים שונות, גם כאשר מדובר ברכישה מקוונת. שקיפות מול הלקוח היא בהחלט דבר חשוב.
  5. יש צורך לדאוג למענה שוטף והולם לפניות לקוחות- לקוחות אשר לא יקבלו מענה מידי לפניות שלהם לצורך רכישה בחנות הווירטואלית, פשוט יבחרו  בחנות וירטואלית מתחרה
  6. חשוב מאוד לדאוג לתמונות איכותיות וברורות באתר של כלל המוצרים ומעבר לזה, למלל אשר מסביר מתחת לכל מוצר באיזה מוצר בדיוק מדובר. על מנת שהצרכן ידע את כל מה שצריך לדעת על הרכישה העומדת על הפרק ולא ירגיש מרומה באופן כלשהו בעת קבלת המוצר
  7. על מנת לשדר אמינות ללקוחות, יש למקם את פרטי העסק במקום דומיננטי ומרכזי באתר וכן, יש לציין באופן בולט את מדיניות ההחזרים.
  8. דאגו לאפשרויות תשלום מגוונות כגון: פייפאל, כרטיס אשראי, אפליקציות ייעודיות וכן, לאפשרויות משלוח מגוונות של המוצר כגון: שליח עד הבית, דואר רשום, איסוף מהחנות ועוד
  9. ניתוח הנתונים לצורך שיפור- בסופו של דבר, הדבר החשוב ביותר לצורך שיפור הביצועים של החנות הווירטואלית שלכם הוא לבחון את הנתונים השונים הנוגעים להצלחת החנות הווירטואלית ולנסות לשפר בדרכים טכנולוגיות שונות את ההישגים של החנות, במידה והנתונים לא מבשרים טוב.