רובנו מרגישים שנכשלנו עוד לפני שנתנו צ'אנס אמיתי לשינוי. אתם הרי לא תצפו מהילד שלכם, שרק עלה לכיתה ג' לסיים בגרות 5 יחידות במתמטיקה, אז למה לצפות מעצמכם להיראות כמו זה שמרים 200 קילו ומתאמן 12 שנים?

למה בעצם אנו ממהרים להציב מטרה הכוללת קוביות כבר בקיץ הבא?

הסוד בהצבת מטרות הוא קודם כל בחינה של מספר מדדים:

  • • בחינת מצב נתון (משקל, אחוז שומן, אחוז שריר ועוד)
  • • בחינת יכולות (משקלי עבודה, סיבולת ריאה, סיבולת שריר)
  • • האם התאמנו בעבר ומהו היעד הכי מרשים אליו הגענו
  • • כמה אנו מוכנים להתחייב בחדר הכושר
  • • כמה אנו מוכנים להתחייב במטבח ובתזונה שלנו

 

לדעת להגדיר מהן המטרות לטווח הקצר, כדי להגיע לאט למטרות לטווח הארוך

אחרי שבחנו את כל הדברים האלו, נוכל לגשת ולהציב מטרה נכונה והגיונית אשר תתאים לנו אישית.

על מנת שבטווח הארוך נגיע ליעד עליו חלמנו- לחשוף קוביות בים, לרוץ  10 קילומטרים, ללבוש את השמלה שראית אתמול בחנות או לעלות 10 עליות מתח' עלינו קודם כל לדעת להגדיר מהן המטרות לטווח הקצר, כי המטרות שהשגתן/ם תוביל להגשמת המטרה לטווח הארוך.

לשם כך כדאי להתייעץ עם איש מקצוע, אך גם אם בחרתם לנסות לבד, תבנו מדרגות, שלב שלב לכיוון המטרה: 

  • • אם ברצוני לרוץ 10 קילומטרים, אכוון בחודש הראשון לרוץ 3 קילומטרים.
  • • אם החלום שלי הוא קוביות, אכוון להוריד בחודש הראשון 3% אחוז שומן.
  • • אם השמלה מהחנות רחוקה מלעלות עלי, ארצה לרדת 2 קילו בכל שבוע.
  • • אם אני רוצה להיות מספיק חזק לעלות על המתח, אתאמן פעמיים בשבוע לשיפור היכולת למשוך אחוזים ממשקל הגוף שלי בעזרת הידיים.

 

אם תרצו אין זו אגדה

בסופו של דבר, כמעט הכל בר השגה, אם נבנה תהליך נכון ונתחייב נצליח, איך אמר הרצל ''אם תרצו אין זו אגדה''

נכתב ע''י דן חזיזה, מאמן אישי מעל 6 שנים ומנהל מחלקת חדר הכושר בגרייט שייפ באר שבע