Pixabay

כל היתרונות שיש בשייק אחד

לפני הכול, נקדים ונאמר כי כשמדובר ביתרונות שייקים, אנו מתייחסים לשייקים בריאים בלבד. כך שאם החלטתם לפתוח את הבוקר בשייק שוקולד-בננה, סביר להניח שהוא לא יוסיף הרבה לגופכם מלבד עודף שומן. שייקים העשויים מרכיבים כמו לימון, תפוח ירוק ועלים ירוקים, למשל, יכולים לתרום רבות לבריאות. ראשית, השייק הוא מקור לחומרים בריאים כמו מינרלים, כלורופיל או ברזל. שנית, שייק חלבון מזין הוא דרך טובה להכניס לגוף שלנו את תוספים נדרשים, חלךבונים וכדומה. אז אם אין לכם פנאי לאכול סלט, אתם יכולים לקבל הרבה רכיבים בריאים משייק ירוק אחד. לדוגמה, אם תחליטו להכין שייק מעלי מנגולד, גופכם יקבל ויטמין A, אשלגן וסידן.

סיבה נוספת שבזכותה כדאי להכין שייק בריא, היא הצורך לאזן בין מאכלים בריאים לבלתי בריאים. לדוגמה, אם אכלתם אוכל לא בריא כמו סטייק מטוגן או צ'יפס, אתם זקוקים לניקוי רעלים. השייק יעשה את העבודה וינקה את הגוף שלכם מכל מה שהוא לא צריך. לשם כך, עבור השייק שלנו כדאי לבחור רכיבים כמו פטרוזיליה, תפוח או סלרי. כמו כן, שייק בריאות מסייע לא רק לתפקוד הגוף ולמערכת העיכול, אלא הוא עוזר לנו להיראות טוב יותר. השייק מסייע למראה עור טוב ובריא יותר, בייחוד אם אתם כוללים בו רכיבים המכילים ויטמינים כמו A ו-C.

ועכשיו נעבור לפרקטיקה – איך מכינים שייק בריאות?

קיימות כמה דרכים להכין שייקים בריאים ומזינים, ולשם כך אתם זקוקים לבלנדר ביתי, כמובן. אם אנחנו עדיין הולכים על שייק ירוק, אפשר לשלב בין תרד ליוגורט. זהו שייק מומלץ על ידי ספורטאים, שכן הוא מלא בחלבונים. הרכיבים הדרושים לשייק זה הם: אבוקדו, יוגורט יווני, אגס, עלי תרד ומיץ לימון. נוסף על כך, אם אתם בלחץ של זמן ואין לכם פנאי להכין שייקים, ניתן ללכת על שייק הכולל 4 רכיבים בלבד. בתוך הבלנדר שלכם תוכלו לערבב חמאת בוטנים ללא סוכר, בננה, טופו וחלב סויה. ותוך כמה דקות השייק שלכם מוכן. כמו כן, אם אתם מתגעגעים לטעם נוסטלגי יותר של תפוח וקינמון, תוכלו להכין שייק הכולל שקדים, בננה, תפוח אדום, חלב, יוגורט יווני וקינמון.

שייקים לפי עונות

כמובן, לכל שייק יש עונה משלו. אם החלטתם לשבור מעט את השגרה עם שייק טוב בימי החורף הקרים, תוכלו לפתוח את הבוקר עם שייק בריא המורכב מתפוח, עלי חסה או פטרוזיליה. בתקופת הקיץ אפשר להתפנק עם שייק בננה, תפוח או מלון.