דוח מיוחד של עמותת אור ירוק חושף כי בעשור האחרון נפגעו בבאר שבע 400 צעירים (15-24) בתאונות דרכים בשעות הלילה (22:00-4:00) מתוכם 367 פצועים קל, 26 פצועים קשה ושבעה נהרגו. זאת כאשר רק בשנה הנוכחית נפגעו 52 צעירים, נתונים מדאיגים למדי שכן הממצאים מציגים תמונת מצב לפיה מספר הנפגעים הוכפל ביחס לשנת 2018.

בשל כך, עמותת אור ירוק פועלת בימים אלו להגברת המודעות והערנות של כלל משתמשי הדרך. זאת מאחר ובשבועות הקרובים יחל החופש הגדול וצעירים רבים יצאו לבילויים עד השעות הקטנות של הלילה. בחלק מהמקרים ישתו אלכוהול, חלקם ינהגו עייפים ובכל מקרה עשויים הבילויים הללו להעמיד את אותם צעירים בסיכון להיות מעורבים בתאונות דרכים.

צילום: אור ירוק

ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('ebe29be7-2579-4625-8e93-a6341ba38740','/dyncontent/2019/10/30/afb90ea0-5efa-4e71-9c01-c6a6bc6ca808.jpg',9306,'',510,80,true);},15],[function() {setImageBanner('ebe29be7-2579-4625-8e93-a6341ba38740','/dyncontent/2019/10/31/70ead589-153c-4638-8dbb-181f7c958054.jpg',9314,'',510,80,true);},15],[function() {setImageBanner('ebe29be7-2579-4625-8e93-a6341ba38740','/dyncontent/2019/10/31/a3915a77-faec-4211-b084-13444de9fa46.jpg',9324,'',510,80,true);},15]]);

הנתונים שצריכים להדאיג את כולנו:

מסקר עמדות בני נוער מדגמי שביצעו לאחרונה מתנדבי עמותת אור ירוק עולה כי  

  • 84% מהנשאלים חושבים שנהיגה ונסיעה ללא חגורת בטיחות מסוכנת, אך 24% מהנהגים שבני הנוער דיווחו עליהם אינם מקפידים לחגור חגורת בטיחות בכל נסיעה.

  • 89% מהנשאלים חושבים מהירות מופרזת מסוכנת, 52% מהנהגים שבני הנוער דיווחו עליהם אינם שומרים על המהירות המותרת.

  • 83% מהנשאלים חושבים ששימוש בטלפון הנייד בנהיגה מסוכן, 38% מהנהגים שבני הנוער דיווחו עליהם מדברים ללא דיבורית.

  • 92% מהנשאלים חושבים שנהיגה תחת השפעת אלכוהול מסוכנת, 14% מהנהגים שבני הנוער דיווחו עליהם נוהגים תחת השפעת אלכוהול.

  • 71% מהנשאלים מדווחים שאי נתינת זכות קדימה להולכי רגל מסוכנת, 41% מהנהגים שבני הנוער דיווחו עליהם אינם מקפידים לתת זכות קדימה.

  • 91% מהנשאלים מדווחים שחציית צומת באור אדום מסוכנת, 16% מהנהגים שבני הנוער דיווחו עליהם חוצים באור אדום.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק מבהיר: "הצעירים המבלים בשעות הלילה מצויים בסיכון להיפגע בתאונות דרכים, אך תאונות אלה הן אינן גורל וישנן דרכים להילחם בהן ולמנוע אותן. למדינה יש אחריות לצמצם את מספרי הנפגעים הגבוהים ולכן משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לדאוג לתחבורה ציבורית יעילה בשעות הלילה, כזו שתאפשר לצעירים להימנע מנהיגה לאחר הבילויים ולהגיע הביתה בשלום. המשטרה במקביל חייבת להעלות את מספר השוטרים והניידות שבשטח ולהגביר אכיפה ממוקדת למרכזי הבילוי, בצורה כזאת שנוכחותם תמנע מהנהגים הצעירים לנהוג תחת השפעת אלכוהול, לסכן את חייהם ואת חיי כולנו".