שלטי חוצות במקומות מרכזיים בב"ש של קמפיין "ישראל למען הנגב"

המאבק האזרחי בהובלת אשת העסקים והפעילה החברתית, ד"ר אסתר לוצאטו, להקמת קריית המודיעין במתווה המקורי באזור ליקית (עומר- צומת להבים) עובר שלב ומגיע לשטח.

מהבוקר נפרסו שלטי חוצות במקומות מרכזיים ברחבי באר שבע עם תמונתו של דוד בן גוריון, ראש הממשלה הראשון והכיתוב: "הנגב בסכנה! מישהו כאן ירד מהפסים", כאשר הכוונה היא לכך שבשל העובדה שטרם נמצא מקור המימון לסלילת 7 קילומטרים של מסילת הרכבת שאמורה להגיע לאזור ליקית, המקום בו מתוכננת במקור לקום קריית המודיעין, כל הפרויקט נמצא בסכנת, זאת לנוכח סירובו של הרמטכ"ל, אביב כוכבי, להתקדם עם הפרויקט עד אשר ימצא פיתרון תחבורתי שיאפשר את הגעת החיילים המשרתים בבסיס באמצעות הרכבת.

כזכור, לפני כשבועיים יצאה לדרך התארגנות של אזרחים תושבי הנגב בהובלתה של ד"ר לוצאטו, במטרה לגרום לממשלת ישראל להוציא לפועל את המהלך במתווה המקורי באזור ליקית. לטובת העניין הוקם עמוד הפייסבוק "ישראל למען הנגב" שצובר עם הזמן יותר עוקבים והנושא נמצא חזק בסדר היום.

המאבק שמובילה לוצאטו זוכה לתמיכה מצד גופים רבים, כאשר כל אגודות הסטודנטים בדרום הביעו תמיכה והצטרפו למאבק בשבוע שעבר. היוזמה קיבלה תוספת כוח רצינית לפני יומיים בדמות עשרות אלפי אוהדי הפועל באר שבע שהחליטו אף הם לקחת חלק פעיל במאבק.

שמעון בוקר, סגן ראש עיריית באר שבע ויו"ר מועצת סניף "הליכוד" התייחס לעניין ואמר ל"באר שבע נט": "לא ברור לי מי עומד מאחורי הקמפיין ומימון האינטרס מאחורי הדברים. שוחחתי לפני זמן קצר עם לשכת ראש הממשלה במטרה שתצא בהקדם הצהרה רשמית מצד בנימין נתניהו, על כך שהפרויקט המדובר מתנהל על פי התוכניות. עם כל הכבוד לרמטכ"ל כוכבי, ביבי הוא האיש שמנהל את הדברים במדינה. בקמפיין של שלטי החוצות שעלה הבוקר שמו את התמונה של בן גוריון, אבל הציבור צריך להבין שביבי הוא זה שמפריח את הנגב בשנים האחרונות עם השקעות של מיליארדים בכל מני פרויקטים וביניהם גם מעבר צה"ל דרומה. המכרזים יצאו לדרך וצריך להבין שמדובר בפרויקט בהיקף גדול. דברים לא קורים ביום אחד. זה תהליך שיצא לדרך ואי אפשר לגלגל את הגלגל אחורה. קריית המודיעין תוקם".

ד"ר לוצאטו, שמובילה את המאבק, הבהירה בשיחה עם "באר שבע נט" כי מדובר בהתארגנות אי-פוליטית שמטרתה דבר אחד- התחייבות של ממשלת ישראל לתקצוב מסילת רכבת לקריית המודיעין על מנת שהפרויקט יצא לפועל במתווה המקורי באזור עומר-צומת שוקת.