במשך שנים רווחת בארץ תפיסה לפיה נשים נוהגות פחות בטוח מגברים. מנתוני  עמותת אור ירוק המתפרסמים לרגל יום האישה הבינלאומי שיחול ב- 8 למרץ, עולה כי  הסטיגמה הזו לא בדיוק נכונה ובמקרים רבים נשים דווקא נוהגות בטוח יותר. על אף הידיעה כי נשים נוהגות פחות מאשר גברים, חדותם של הנתונים ועוצמתם של הפערים מציגים תמונה ברורה אודות מי הנהג הבטיחותי יותר.

צילום: שרון טל

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, 14% בלבד מהתאונות הקטלניות (בהן הרוג אחד לפחות) שהתרחשו בתחום העירוני בשנת 2018 היו במעורבות רכב הנהוג בידי אישה. בשנת 2018 אירעו 200 תאונות קטלניות בערים, מתוכן ב- 29 תאונות בלבד היו מעורבות נהגות - נשים.

עוד עולה מן הנתונים כי רק שישית מהנהגים ההרוגים בתאונות דרכים בערים ובישובים בשנת 2018, היו נשים. מתוך 76 נהגים הרוגים רק 13 נשים נהגות נהרגו בתאונות דרכים. גם מספרם של הנהגים שנפגעו בתאונות דרכים בערים בשנה שעברה היה גדול באופן משמעותי ממספר הנהגות: -4,700 נהגים נפגעו בתאונות דרכים בשנת 2018 בעוד מספר הנהגות שנפגעו נמוך ביותר ממחצית ועומד על  2,076.

בממוצע של עשור:

  • מדי שנה נהרגות בתאונות דרכים בערים 11 נהגות ו-68 נהגים.
  • מדי שנה מעורבות בתאונות קטלניות בערים 22 נהגות ו-116 גברים.

צילום: שרון טל

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הנתונים מראים כי נשים נוהגות באופן בטוח יותר, מעורבות פחות בתאונות דרכים וגם נוטלות פחות סיכונים במהלך הנהיגה. לאור זאת מדינת ישראל צריכה לעודד יותר ויותר נשים לעסוק במקצועות הנהיגה בעיקר בתחבורה הציבורית הסובלת ממחסור של אלפי נהגים. עידוד נשים לנהוג באוטובוסים ובמוניות יביא להעסקה של נשים רבות, יצמצם  את פערי השכר בין גברים ונשים וגם יגרום לירידה בתאונות הדרכים".

ברוב הערים הגדולות – למעלה מפי שניים גברים מעורבים בתאונות מאשר נשים