צילום: באדיבות אור ירוק

אופניים וקורקינטים חשמליים נהיו בשנים האחרונות כלי תחבורה משמעותי מאוד ברחובות הערים. רבים בוחרים להתנייד באמצעות הכלים החשמליים אבל יחד עם זאת, רבים גם אינם מצייתים לחוקים החלים עליהם. במקרים לא מעטים הרוכבים משתמשים בטלפון הנייד במהלך רכיבה, מדברים, מסמסים או סתם רוכבים כשהם אוחזים במכשיר, במקרים אחרים משתמשים הרוכבים באוזניות במהלך הרכיבה וכל זאת בניגוד לחוק ותוך סיכון עצמם והעוברים ושבים. במטרה להתמודד עם התופעה המסוכנת יצאו לאחרונה מתנדבי "קבוצות נוער אור ירוק לכבוד שניאור חשין" וחניכי תכנית פר"ח, במסגרת שיתוף פעולה בין עמותת אור ירוק ל"קרן עזריאלי" – הפועלת לחיזוק החברה הישראלית, לבחון האם רוכבי האופניים והקורקינטים החשמליים וכן רוכבי האופניים הרגילים בישראל רוכבים בהיסח דעת, בניגוד לחוקים שנועדו לשמור עליהם ועל סביבתם. המתנדבים ערכו את התצפיות ב- 114 רשויות ובמהלכן נצפו למעלה מ- 7,300 רוכבים.

הפרמטרים שנבדקו: האם הרוכבים התעסקו בטלפון הנייד במהלך הרכיבה. האם הרוכבים רכבו עם אוזניות.

בין המקומות בהם נעשתה התצפית גם באר שבע, מיתר ועומר.

setImageBanner('f384be4a-5401-47f9-a81f-07af1ded8832','/dyncontent/2019/9/29/a94edf61-f363-46e0-8a8b-3de9e33f5c61.jpg',9189,'',510,80);

בבאר שבע נצפו 351 רוכבים, מתוכם 105 רוכבות ו-256 רוכבים. 13% מהרוכבים התעסקו עם הטלפון הנייד. 23% רכבו עם אוזניות.

בעומר נצפו 40 רוכבים, מתוכם 19 רוכבות ו-21 רוכבים. 10% מהרוכבים התעסקו עם הטלפון הנייד. 18% רכבו עם אוזניות

במיתר נצפו 39 רוכבים, מתוכם 15 רוכבות ו-24 רוכבים. 18% מהרוכבים התעסקו עם הטלפון הנייד.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בכדי שהרוכבים ויתר משתמשי הדרך יוכלו להישמר מפני הסכנות הכרוכות בשימוש באופניים חשמליים משרד התחבורה והבטיחות בדרכים צריך לדרוש הגברת האכיפה כזו שתהיה ממוקדת לעבירות האופניים החשמליים ובנוסף להשקיע בהסברה, חינוך ותשתיות כמו שבילי רכיבה יעודים לאופניים. רק במהלך משולב וכולל נצליח למנוע תאונות ולהציל חיים".