בשבוע הבא תחל שנת הלימודים תש"פ, משרד החינוך פרסם בשבוע שעבר את רשימת 288 מוסדות החינוך של החטיבה העליונה, אשר הצטיינו בשנת הלימודים תשע"ט בתחום הערכי, החברתי והלימודי. בחירתם של בתי הספר הללו התקבלה על סמך חישוב שורת מדדים בתחומים הערכיים, החברתיים והלימודיים, וכן בהתאם לשיעור השיפור המשמעותי ביותר שחוללו מוסדות החינוך בהשוואה להישגי שנת הלימודים תשע"ח. אז כמה בתי ספר בעיר באר שבע נכנסו לרשימה?

לאור הישגיהם, עובדי ההוראה שבבתי הספר הזוכים יתוגמלו בסכום כספי. בשנת הלימודים הנוכחית נכללו בסך הכל 721 חטיבות עליונות שעמדו בתנאי הסף, ומתוכן 288 חטיבות זכו בתגמול. 66% מתוכן הן חטיבות במגזר היהודי-ממלכתי, 18% ממלכתי-דתי, 9% מהחינוך הערבי, 3.5% מהחינוך החרדי, 2.5% מהחינוך הדרוזי, ו-1% מהחינוך הבדואי. בעיר באר שבע 12 בתי ספר תיכוניים נכנסו לארבע הרמות הראשונות ויקבלו תגמול. ברמה הארצית, ירושלים מובילה עם 26 נציגויות, אחריה באר שבע ואז ראשון לציון עם שמונה בתי ספר שנכנסו לרשימה.

צילום המחשה shutterstock

ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('956ad585-b85f-43b5-acea-b88dd76db425','/dyncontent/2019/9/11/cd10216b-7f3e-4153-9a14-a119cd9fca26.jpg',8978,'',510,80,true);},15],[function() {setImageBanner('956ad585-b85f-43b5-acea-b88dd76db425','/dyncontent/2019/9/22/87a39669-c1de-48f2-9ba5-72c9f9701899.jpg',9126,'',510,80,true);},15]]);

בתי הספר נמדדו כאמור, על פי שלל ערכים וקריטריונים. בתחום הערכי חברתי נבחן: שיעור הגיוס לצה"ל, או לשירות אזרחי/לאומי, מניעת נשירת תלמידים, קליטת תלמידי החינוך המיוחד, ומידת הקרבה לתעודת בגרות מתוך התלמידים שאינם זכאים לתעודה מלאה. בתחום הלימודי נקבעו המדדים: ההישגים לאור הישגי המיצ"ב בכיתות  החט"ב, אחוז הזכאות לבגרות, אחוז הצטיינות במבחני הבגרות, אחוז זכאות לתעודת בגרות  איכותית, מידת השיפור או היציבות בהשוואה להישגים בשנה הקודמת. בהתאם לקריטריונים האלו, נבחרו רמות שונות של תגמול בין אחת לעשר, כאשר ארבע הרמות הראשונות יזכו את עובדי ההוראה במוסדות הזוכים בתגמול כספי: רמה 1– 8,451.18 ₪, רמה 2– 6,338.38 ₪, רמה 3– 4,225.59 ₪, רמת 4– 3,169.19 ₪.

12 בתי הספר מבאר שבע שיקבלו תגמול הם בית הספר הטכני של חיל האוויר ועירוני מקיף ו' ברמה 1, מקיף א', מקיף ג', מקיף יצחק רבין, מקיף רגר, מקיף דוד טוביהו ומקיף עמל ברמה 2, אור מרגלית ברמה 3, סמינר בית יעקב החדש, ישיבת אמי"ת ומקיף דתי אמי"ת ברמה 4. בהמשך הרשימה נמצאת גם אולפנת אמי"ת ברמה 5, אולפנת בנ"ע חן במדבר ברמה 7, תיכון ברנקו וייס ברמה 9, וברמה העשירית אשר למצוא את תיכון בית חיה ורבקה ופרויקט 001.

 צילום המחשה shutterstock

שר החינוך, הרב רפי פרץ: "עם כניסתי לתפקיד הצהרתי, כי אחד מהיעדים המרכזיים שאוביל במערכת החינוך הוא נושא הערכים. אני רואה בהם את היסוד שבונה חוסן של חברה. אני רואה בערכי השליחות והמנהיגות, אהבת האדם, התרומה לחברה ולמדינה ערכים מובילים. לאור זאת, הנחתי כי הנושא השנתי שילווה במערכת השנה יהיה בסימן הערבות ההדדית. למערכת החינוך יש תפקיד חשוב בעיצוב פני החברה, ואני רואה באנשי החינוך, מנהלים ומורים, את עמוד האש שמוביל את המשימה החשובה הזו. אני רוצה לנצל את ההזדמנות כדי להודות למנהלים ולמורים שזכו בפרס. ההישגים שלהם ראויים לכל הוקרה והערכה. ישר כח!

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "החינוך לערכים הוא אחד מהנדבכים הגדולים והחשובים שמערכת החינוך מקדמת. העידוד לפעילות בתנועות נוער, ארגוני נוער, מעורבות בקהילה או קידום של מיזמים חברתיים מצמיחים מנהיגות צעירה, נוער מעורב ומשנה פני מציאות. בשנים האחרונות אנחנו רואים יותר ויותר נערות ונערים שלוקחים חלק פעיל בתוך החברה, מסייעים לילדים עם צרכים מיוחדים או לקשישים ולמשפחות נזקקות. כל זה לא יכול להתרחש ללא הרוח והעבודה החינוכית שמובילים יחד המנהלים והמורים. פרס החינוך מהווה הזדמנות לעצור ולומר להם תודה. אני מברך את הזוכים בפרס ומאחל שיעמידו עוד שורה של אנשי חיל כמוהם".

מנהלת האגף העל יסודי במשרד החינוך, דסי בארי אמרה: "התגמול הדיפרנציאלי הוא אות לעבודה משותפת של חדרי המורים, לשיפור המדדים הערכיים והלימודיים יחד. מנהיגי החינוך וצוותי המורים הוכיחו עשייה חינוכית בעלת משמעות תרומית, ואפקטיביות בית ספרית בחוללות שינוי. הודות לעשייה החינוכית המפוארת של בתי הספר, אנו רואים בשנים האחרונות יותר ויותר מוסדות חינוך שמצטרפים למעגל הזוכים. אני מודה למנהלים ולצוותי החינוך ומברכת אותם על עמלם, ומאחלת להם המשך הצלחה".