כחודש לאחר שהושקו ה"קרונות האורבניים" בקו הפרברי בין בנימינה לאשקלון, מפרסמת הרכבת את סקרי דעת הקהל, מהם עולה תמונה חיובית מהשינוי.

ברכבת מציינים כי הקרונות האורבניים מסייעים בשיפור רמת הדיוק והורדת העומסים ומדגישים כי מדובר על כמות מושבים זהה ובתוספת מרווח עמידה גדול ובטוח.

מנתוני החודש הראשון לשילובם של הקרונות האורבניים לנסיעה פרברית, במסגרת פיילוט בו בוצע שינוי מבני בתצורת הקרון ללא שינוי במספר המושבים, עולה כי הצפיפות ברכבות בהן הם מופעלים קטנה, ונתון הדיוק שלהן שופר. זאת בזכות קיצור זמני העצירה בתחנות וצמצום העומסים בכניסה וביציאה מהקרון.

ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('17ebd32b-7b44-4ed6-a7e0-b69761b22b4c','/dyncontent/2019/12/8/490a40ab-5d35-4d73-bdab-fb7c82316d79.gif',9683,'',510,80,true,33035);},15],[function() {setImageBanner('17ebd32b-7b44-4ed6-a7e0-b69761b22b4c','/dyncontent/2019/12/3/12d005b8-146c-47dd-94d9-4548addd3423.jpg',9640,'',510,80,true,33035);},15],[function() {setImageBanner('17ebd32b-7b44-4ed6-a7e0-b69761b22b4c','/dyncontent/2019/12/1/968d85a2-2e18-4946-9b99-4093c05093d2.jpg',9625,'',510,80,true,33035);},15],[function() {setImageBanner('17ebd32b-7b44-4ed6-a7e0-b69761b22b4c','/dyncontent/2019/11/28/05956719-662f-411e-b1fb-61618867c3e2.jpg',9610,'',510,80,true,33035);},15],[function() {setImageBanner('17ebd32b-7b44-4ed6-a7e0-b69761b22b4c','/dyncontent/2019/11/27/40fe7ede-ef79-4dfe-aa98-9385bba8be8e.jpg',9595,'',510,80,true,33035);},15],[function() {setImageBanner('17ebd32b-7b44-4ed6-a7e0-b69761b22b4c','/dyncontent/2019/12/5/6f7e85f8-c413-44a9-b416-0d7e7c21d126.jpg',9655,'',510,80,true,33035);},15]]);

הפיילוט עבר בהצלחה בקו בין בנימינה לאשקלון | צילום: רכבת ישראל

את הנתונים הנ"ל מחזקים משובי נוסעים מהם עולה כי למעלה מ-50 אחוזים מנוסעי הקרון החדש הביעו שביעות רצון, לעומת 10 אחוזים בלבד שציינו כי יש מקום לשיפור. למעלה מ-70 אחוזים מהנוסעים ציינו לטובה את העלייה והירידה המהירה מהקרון, וכן את פריסתם של עמודי וידיות האחיזה, והכריזות המותאמות.

בעקבות הממצאים החיוביים ובתיאום עם משרד התחבורה, מרחיבה רכבת ישראל את הפיילוט גם לקו הנגב המערבי. הקו שמגיע ויוצא מתחנת באר שבע מרכז ועובר בדרך בתחנות אופקים נתיבות ושדרות, נחשב לאחד מהקווים העמוסים כיום.

ברכבות בקו הנגב המערבי ישולבו מספר קרונות אורבניים לצד קרונות רגילים, במטרה להפחית את העומסים המאפיינים את הרכבות בשעות השיא בקו הנרשמים בין תחנות אשדוד, ראשון לציון, בת ים, חולון ותל אביב. זאת בהתאם לניתוח ממוצע זמני הנסיעה מתחנות אלה לתחנות תל אביב, יעדם של מרבית הנוסעים בקו, העומד על כחצי שעה או פחות.

בקרוב גם ברכבות שיוצאות ומגיעות לתחנות בבאר שבע | צילום: רכבת ישראל