דואר ישראל פרסם את הדו"ח השנתי המציג את דירוג הרכישות באינטרנט והשנה מדובר בדו"ח שעשוי להדאיג את רשתות הביגוד ומוצרי החשמל בארץ בכלל ובדרום בפרט. הדו"ח אשר מציג את כמות החבילות שהגיעו לישראל ונמסרו ליעדן בשנת 2018, מגלה כי מרבית הישראלים כבר לא מתאמצים לצאת מהבית ומעדיפים לקנות את הבגדים והגאדג'טים שלהם באינטרנט. כאשר הדו"ח מעיד כי בשנה החולפת עלה מספר החבילות שנמסרו ל-65 מיליון חבילות, בעוד שבשנת 2017 נמסרו 61 מיליון חבילות.

הערים ה"מכורות" להזמנות | אינפוגרפיקה: דואר ישראל

מתוך מיליוני החבילות שהגיעו לארץ הדו"ח חושף כי לבאר שבע הגיעו לא פחות מ-2.3 מיליון חבילות, כאשר לכל תושב הגיעו בממוצע כ-10 חבילות. נתון שמציב את באר שבע במקום החמישי בהזמנת חבילות ביחס לגודל האוכלוסייה.  

עוד חושף הדו"ח כי האתרים מהם הזמינו הכי הרבה מוצרים הם: eBay, AliExpress, ASOS, Amazon, Next ואתרי גאדג'טים סינים נוספים, אשר הבינו את הפוטנציאל בקהל הישראלי וחלקם כבר פועלים באמצעות אתרים עם כתובת ישראלית ובשפה העברית המקלה על חווית הקניה.

אז מה גורם לישראלים להתמכר לקניות באינטרנט? מנכ"ל דואר ישראל, דני גולשטיין מסביר: "עולם הסחר המקוון בישראל עשה קפיצת מדרגה נוספת השנה. העובדה שמרבית האתרים המובילים בדירוג מוצגים בעברית, מסייעת מאוד להזמנה באתרים אלו ומקלה על הקניה עבור כלל הציבור, לרבות בני נוער וצעירים". ומוסיף: "אנו רואים שגם בתחום התשלומים 60% מהקניות שמתבצעות בכרטיסים הנטענים של בנק הדואר, מתבצעות בישראל לרכישות בטוחות מאתרים בחו"ל".

עוד אומר גולדשטיין: "הישראלים אימצו את הכלכלה הדיגיטלית ושינו את הרגלי הצריכה שלהם, כאשר הצרכן הישראלי כיום נבון יותר, מתוכנן יותר, משווה מחירים ומחפש את העסקה המשתלמת עבורו. הקטגוריות המובילות בהזמנות השנה הן ביגוד והנעלה, כלי בית, אביזרים למטבח, אבל גם גאדג'טים ומוצרי אלקטרוניקה ומחשבים, וויטמינים וקוסמטיקה, בהם פערי המחירים עדיין גבוהים מול ישראל".