בתחילת השבוע החלה שנת הלימודים תש"פ וניכר כי החשש הגדול של כל הורה הוא דרכם של הילדים לבית הספר. מסקר חדש שערכה עמותת "אור ירוק" באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות" לרגל פתיחת שנת הלימודים, עולה כי הורים רבים מעריכים את הדרך לבית הספר כ"לא בטוחה" כאשר הציון הממוצע עומד על 6 (מתוך 10) לפי דירוג הורים תושבי אזור הדרום.

עוד עולה מן הסקר שנערך בדרום הארץ כי: 39% מהנשאלים תושבי הדרום השיבו כי הם מסיעים את ילדם למוסד החינוכי ברכב הפרטי, 25% מלווים את ילדם ברגל ו-16% שולחים את הילד למסגרת החינוכית ברגל ללא ליווי. 8% הודו כי הם מתעסקים בטלפון הנייד במהלך הסעת ילדיהם לבית הספר או לגן, כאשר 25% מהנשאלים מעידים כי הם עושים זאת כמעט בכל נסיעה. 14% מהנשאלים בדרום ציינו כי בסביבת בית הספר של ילדם אין מעבר חציה צבוע כראוי, 36% העידו כי אין פסי האטה בסביבה ו-22% ציינו כי אין מעקות בטיחות. 34% טענו כי חסר מפרץ להורדה בטוחה של תלמידים. 

14% העידו כי אין מעבר חצייה ראוי צילום: אור ירוק

ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('dba26b36-b128-4075-ae0a-666f17873c79','/dyncontent/2019/9/11/cd10216b-7f3e-4153-9a14-a119cd9fca26.jpg',8978,'',510,80,true);},15],[function() {setImageBanner('dba26b36-b128-4075-ae0a-666f17873c79','/dyncontent/2019/9/22/87a39669-c1de-48f2-9ba5-72c9f9701899.jpg',9126,'',510,80,true);},15]]);

לאור זאת, הנשאלים העניקו את הציון הממוצע 6 לבטיחות הדרך אל מוסדות החינוך (בסולם 1-10) וכן, העניקו את הציון הממוצע 6.3 לבטיחות ההסעות אל מוסדות החינוך.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "השבוע שבו הילדים שלנו אל ספסל הלימודים וכדי שכולם גם יסיימו את השנה בריאים ושלמים הדרך אל בית הספר חייבת להיות בטוחה עבורם, לא רק בתחילת שנת הלימודים אלא לכל אורך השנה. הסקר מוכיח שההורים חוששים לשלוח את הילדים לבדם ברגל אל בית הספר ומעדיפים להגיע ברכב הפרטי ולכן האחריות היא של הרשויות המקומיות לוודא כי סביבת בית הספר בטוחה עבור הילדים". 

והוסיף: "בפעולות פשוטות כמו צביעת מעברי חציה, הנחת פסי האטה לפני מעברי חציה, התקנת מעקות בטיחות אל מול בית הספר והגברת המודעות בקרב הילדים נוכל לצמצם את הסיכון שלהם להיפגע בתאונת דרכים ולעזור להם לחזור הביתה בשלום. מדינת ישראל נמצאת במקום הראשון והגרוע בשיעור הילדים ההרוגים מתאונות דרכים מבין מדינות ה-OECD והאחריות לשיפור הנתונים הקשים נמצאת לפתחם של הגופים האחראיים על הבטיחות בדרכים".