בעמותת אור ירוק ביקשו לדעת (מאי 2019) כמה דוחות רשמו פקחי העיריות בישראל בשנת 2018 לרוכבי האופניים החשמליים והקורקינטים בגין אי ציות לחוק. באור ירוק שלחו בקשה על פי חוק חופש המידע ל-28 ערים (מעל 50 אלף תושבים) כדי להבין האם הסמכויות שנמסרו לפקחים מיושמות הלכה למעשה.

מתשובת עיריית באר שבע לפניית אור ירוק עולה כי הוסמכו 37 פקחים ובקרוב צפויים להכשיר 20 נוספים לאכיפת עבירות אופניים וקורקינטים חשמליים, אולם הם טרם מבצעים אכיפה בנושא.

ב-1 ביולי 2019, נכנסו לתוקף תקנות חדשות המבקשות לעשות סדר בתחום האופניים החשמליים והקורקינטים הממונעים נוכח הכאוס ומספר הנפגעים ההולך וגדל. הרוכבים מחויבים בתיאוריה או מבחן ייעודי ובמקביל עליהם לרכוב עם סימון זוהר על הקסדה. למרות התקנות החדשות הפקחים העירוניים טרם הוסמכו לביצוע אכיפה אך מבדיקת עמותת אור ירוק עולה כי גם כאשר יש בידן סמכויות, עיריות רבות פשוט לא עושות שימוש בסמכויות ולא מבצעות אכיפה.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "19 רוכבי אופניים חשמליים נהרגו בשנת 2018 בתאונות דרכים ולכן מדובר במשימה לאומית שמחייבת את כל הגורמים לשתף פעולה כדי להציל חיים. ראשי העיריות חייבים להסמיך את הפקחים עוד היום כדי שיבצעו אכיפה נגד מי שמצפצף על החוק ורוכב על אופניים חשמליים ומסכן את עצמו ואת שאר משתמשי הדרך. במקביל צריך להפסיק להתעלם מהרוכבים עצמם ולכן חייבים לסלול עבורם שבילי רכיבה בטוחים כדי להפריד את הרוכבים מכלי הרכב ומהולכי הרגל. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לא יכולים לשבת על הגדר ולכן הם חייבים לדרוש מראשי הערים להשתתף במאמץ לצמצום תאונות הדרכים באמצעות הגברת האכיפה ושיפור התשתיות".

צילום: דוברות איחוד הצלה