לפני כמה שנים התחולל מהפך של ממש בקווי האוטובוסים של התחבורה הציבורית בבאר שבע: תשלום אוטומטי במכונה הנמצאת בתוך האוטובוס. הנהג לא מתעסק עם הנוסעים שיכולים לעלות מקדימה או מאחורה, וגם ממש לא יעניין אותו אם הנוסע לא מבין איך לשלם, הוא רק נוהג. מדובר בהסדר בעל יתרון בטיחותי משום שהוא מאפשר לנהג להתרכז רק בנהיגה. וכן מזרז את זמני ההגעה כי האוטובוסים ממשיכים בנסיעה מיד אחרי שהנוסעים עלו.

למצולמים אין קשר לאמור בכתבה.
אלא שכצפוי, ההסדר בו הנהג לא מטפל בתשלום מביא לכך שלעיתים נוסעים נמנעים מלשלם למכונה, בין אם בגלל תקלות או התחמקות מכוונת. תצפיות שערך משרד התחבורה בנושא הימנעות מתשלום, הראו כי בבאר שבע 23% מהנוסעים לא משלמים על נסיעה באוטובוס, כמעט רבע. זהו הנתון הגבוה ביותר מבין הערים בהן התשלום אוטומטי והעלייה לאוטובוס מתאפשרת גם מהדלת האחורית.

הנתונים מובאים במסגרת הדרישה של משרד התחבורה להעלות את הקנס על אי התשלום מ- 100 ש"ח ל- 250, לנוכח הרפורמה בגוש דן שתאפשר לנוסעים לעלות גם מהדלת האחורית, מה שיביא לעלייה משמעותית במקרי אי התשלום. הדרישה אגב נדחתה היום (ג') בוועדת הכלכלה של הכנסת.

עוד שיא: העירייה שיאנית בחריגות השכר הציבורי

דו"ח חריגות השכר בגופים ציבוריים של יחידת האכיפה ויחידת החקירות של הממונה על השכר ל- 2016 ‑ 2017, מראה כי עיריית באר שבע ערכה שימוע קיבוצי ל- 382 עובדים על תוספות שכר ששולמו לא כדין, מה שהביא להפחתה של 787 ש"ח לכל עובד. בנוסף הופחת שכרן של סייעות בגנים על תקן עובדות עירייה, והוסדרו חריגות שכר של 26 עובדים נוספים.

חריגות השכר הציבורי בבאר שבע בשנים 2016-2017 היו הגבוהות ביותר בארץ, יותר מפתח תקווה, תל אביב, ראשון לציון, חולון ואשדוד, שם היו חריגות כן. הקיצוצים שערכה העירייה הביאו לחיסכון אקטוארי של 139 מיליון ש"ח.

בעירייה קיצצו גם לסייעות בגנים.