קורס מיוחד בשם "איך המדיה ממציאה את עצמה מחדש", שנפתח בימים אלה במחלקה לתקשורת באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, ילמד סטודנטים כיצד לחקור ולהוביל שינויים במדיה, וכיצד טכנולוגיות חדשות מעצבות מחדש את איסוף החדשות, האופן שבו הן מוצגות, מופצות ונצרכות בקרב הקהל הרחב.

 תמונה באדיבות המחלקה לתקשורת באוניברסיטת בן-גוריון בנג

מתברר כי דווקא בעת זו, בשיא המשבר בתקשורת העולמית, קיימת התפרצות מסיבית של חידושים וניסויים טכנולוגיים ונכונות לבחון צורות עיתונאיות שטרם נוסו, המשנים היבטים רבים בתעשיית החדשות המוכרת והמסורתית, מתאימים אותה להווה ומכוונים לעתיד.

setImageBanner('9a253dfd-9f2f-4942-906a-e43d579c1f60','/dyncontent/2019/9/11/cd10216b-7f3e-4153-9a14-a119cd9fca26.jpg',8978,'',510,80);

במסגרת הקורס, שמנחה ראש המחלקה, פרופ' צבי רייך, יסיירו התלמידים בשורת ארגוני חדשות וחברות היי-טק העוסקים בתחום וביניהם: פלייבאז, Mako, 'כאן דיגיטל' ומיניט מדיה. בנוסף, בפני הסטודנטים יופיעו שורת מרצים אורחים ובהם אורי רוזן, מנכ"ל ועורך ראשי של Mako, תומר אביטל ממיזם “מאה ימים של שקיפות”, אסא ארבל ממחלקת הדיגיטל של תאגיד השידור ‘כאן’, כתב הארץ ניר חסון, דפנה לו מאתר אלכסון וקציני חמ"ל מיחידת דובר צה"ל.

גולת הכותרת של הלמידה בקורס, המכשירה את הסטודנטים להיות מובילי שינוי בארגוני מדיה, הם פרויקטים מחקריים אישיים, במסגרתם כל סטודנט חוקר לעומק ובאופן השוואתי באתרים המובילים בעולם, דוגמת ניו-יורק טיימס,The Guardian, BBC, CNN ואל ג'זירה, את ההיבטים השונים של חידוש מסוים. בדרך זו, הכיתה תיחשף למגוון של חידושים, חלקם מצויים עדיין בשלבי פיתוח וניסוי, ודרכי היישום שלהם באתרים המובילים בעולם.

אודות המחלקה לתקשורת

בעולם שבו התקשורת אינה רק נוכחת כי אם משפיעה ומעצבת באופן ישיר או עקיף כמעט כל היבט במציאות הסובבת אותנו, נדרש דור חדש של אנשי תקשורת. המחלקה באוניברסיטה מקדישה את מירב עבודתה להכשרת הדור החדש המבין תקשורת, מומחה בה ומסוגל לתפקד, לחקור ולהנהיגה במציאות המשתנה.

סגל המחלקה עוסק בתחומים חדשניים הכוללים טכנולוגיות חדשות, ייצוג מיעוטים בתקשורת, פערים דיגיטליים ועוד. כמקובל בהתפתחות המדעית, הלימודים משיקים לתחומים נוספים כמו סוציולוגיה, פסיכולוגיה ופוליטיקה.