דניאל ברן ואייל צימרמן, שני סטודנטים שנה ד' במחלקה להנדסת מכונות ב-SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון, חזרו לאחרונה מסמסטר קיץ בספרד. השניים עבדו במהלך הקיץ על פרויקט הגמר שלהם במסגרת שיתוף פעולה של המכללה עם אוניברסיטת UPM במדריד.

המכללה מקיימת במהלך השנה שיתופי פעולה בינלאומיים עם אוניברסיטאות מכל העולם ביניהם גם חילופי סטודנטים במסגרת תכנית ארסמוס+ של האיחוד האירופי הפועלת במכללה. התכנית תומכת בקידום השכלה, הכשרה וחינוך של צעירים ונועדה לפעול לשיפור מערכת ההשכלה הגבוהה במדינות השותפות על ידי שיתופי פעולה אקדמיים בינלאומיים.

 דניאל ואייל בספרד. צילום: עצמי

setImageBanner('fbd45eca-9e0c-4d0a-ad84-463bad12afc7','/dyncontent/2019/9/11/cd10216b-7f3e-4153-9a14-a119cd9fca26.jpg',8978,'',510,80);

ברן וצימרמן טסו לספרד בסוף שנת הלימודים השלישית לתואר לסמסטר צפוף ומרוכז של שלושה חודשים. במהלך הסמסטר עבדו הסטודנטים על פרויקט הגמר שלהם. את העבודה על הפרויקט ליוו מנחים מומחים לתחום - הפרופסור רוקה סלטארין ואלחנדרו רודריגז מספרד, וד"ר איתן פישר ויוגב פנחס מהמכללה בארץ.

במהלך שלושת החודשים חקרו הסטודנטים רובוט מקבילי על כננות – רובוט נייד בעל זרועות מכבלים. הסטודנטים חקרו את הבקרה של הרובוט, כמה מהר אפשר להזיז אותו, מרחב העבודה של הרובוט במצבים שונים, ואת מידת הדיוק ההכרחית של תנועת הכבלים. כחלק מפרויקט הגמר שלהם שיפרו גם הסטודנטים את מערכת ההפעלה שלו ובנו לו חלקים נוספים במדפסת תלת מימד.

ד"ר איתן פישר, המנחה מטעם המכללה, סיפר על תחילת הקשר: שיתוף הפעולה עם אוניברסיטת UPM במדריד, החל בזכות זוג מדענים עולים ממקסיקו שלימדו במכללה – ד"ר משה מנדס וד"ר יערה גרסייה. שיתוף פעולה זה מאפשר לסטודנטים שלנו לעבוד במרחב עבודה חדש, ללמוד תאוריות שונות ולהכיר מרצים וסטודנטים להנדסה העובדים בצורה אחרת מהארץ. שמחנו לראות את התוצר של הסטודנטים שנעשה ברמה גבוהה ביותר".

"ניתנה לנו ההזדמנות לעשות משהו חדש וייחודי" סיפרו הסטודנטים דניאל ברן ואייל צימרמן. "את שלושת החודשים העברנו במחלקה בשם CAR, מכון רובוטיקה ואוטומציה באוניברסיטה. שם פגשנו את המנחה הספרדי, פרופ' סלטארין, ואת  הסטודנטים הספרדיים שעזרו לנו בכל. עבדנו הרבה על תחום התיאוריה משום שזה נושא חדש עבורנו, והיינו צריכים לחקור את הנושא בעצמנו. במהלך העבודה פיתחנו  תחושה של מסוגלות, הצלחנו לפתור בעיות באמצעות למידה של תוכנות שונות ותיאוריות מדעיות. המטרה שלנו הייתה לשפר את המערכת כדי להשוות בין תוצאות תאורטיות לבין ניסויים במעבדה, להדפיס במדפסת תלת מימד חלקים חדשים ולדייק את עבודת הרובוט.

"קיבלו אותנו שם בצורה הטובה ביותר, עזרו לנו בכל בעיה והכרנו חברים טובים. בסוף התקופה שנינו קיבלנו ציון מצטיין על הפרויקט ונציג אותו בכנס הפרויקטים בשבוע הנדסת מכונות שיתקיים ביולי 2019.