בשנת 2017 הכניסה עיריית באר שבע למעלה מ-16 מיליון שקלים מדוחות. הכל טוב ויפה, אם כל הדוחות האלה, ניתנו כחוק. אדם שביצע עבירה חובתו לשלם, לשם כך קיים החוק והסדר הציבורי. אך מה שמתארים התושבים כשיטת "מצליח" של עיריית באר שבע ועולה להם בסכום לא מבוטל ממשכורתם, ככל הנראה לא מספיק כדי להוציא אותם לרחובות. ולא, זה לא אומר שעל כל דבר קטן צריך לסגור כבישים ולצאת לרחוב, אבל 16 מיליון שקלים זה לא דבר קטן, וללא ספק שווה התייחסות ציבורית.

צילום: שרון טל

בעיר באר שבע מתגוררים כ-200,000 תושבים, ובבעלות תושביה כ-67,000 כלי רכב (למ"ס, 2016). בחישוב פשוט, מדובר באחד מכל 3 תושבים בעיר שנוהג ברכב, אלפים מהם חוטפים דוחות מדי שנה, מי יודע כמה מהם בלתי חוקיים, ועדיין, כשמגיע הרגע לצאת ולהפגין, הציבור מעדיף להישאר מאחורי המקלדת ולכתוב תגובות זועמות ביניהן צמד המילים "רוביק רוביק".

ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('b3800732-ca6f-4523-8230-497e80ea7e1e','/dyncontent/2019/9/11/45246763-6774-44b3-9174-29459cab723d.jpg',9000,'',510,80,true);},15],[function() {setImageBanner('b3800732-ca6f-4523-8230-497e80ea7e1e','/dyncontent/2019/9/10/ff59fdc7-8cc3-4828-b0ce-3575bc9d0feb.jpg',9030,'',510,80,true);},15]]);

אתמול ליוויתי את המפגינים במחאה, רובם נהגי מוניות שפרנסתם היא הכביש. החל מפתיחת השיירה בפארק החייל האוסטרלי ועד לבניין העירייה, זעקות המפגינים דיברו בעד עצמן. אבל האמת שציפיתי ליותר נוכחות, בעיר שבבעלות התושבים כ-67,000 רכבים, אמורים להגיע להפגין הרבה יותר מ-100 אנשים, כמה אלפים לפחות שיסכימו להקדיש שעה מזמנם, גם אם זה פחות נוח. הרי לא בכל יום יש הפגנה, ועל אחת כמה וכמה בנושא כה בוער וחשוב. בעתיד זה יכול לחסוך לכם מאות שקלים והרבה עוגמת נפש.   

אתם, התושבים, כותבים בפייסבוק שנמאס לכם מהדוחות ושאתם רוצים שינוי במדיניות, אז בפעם הבאה שמתארגנת הפגנה בבאר שבע, בין אם מדובר על דוחות, מגדלים או פקקים, עזבו את המקלדת, צאו לרחוב והשמיעו את זעקתכם. אם בתל אביב יוצאים רבבות להפגין על סוגיות שנוגעות לאחרים, כמה אלפים בבאר שבע יכולים לצאת להפגין למען עצמם. ולאלו שתהו, לא מדובר בתעמולה פוליטית או ניסיון להסית חלילה נגד העירייה והעומד בראשה, מדובר בסך הכל ב-300 מילים למחשבה על עתידה של העיר באר שבע, והיכולת של תושביה להשפיע על עתידם בתוכה.