תופעת הרטבות הלילה בקרב ילדים היא דבר נפוץ ושכיח מאוד, לכן פנינו למומחים של בריאותא בכדי שייתנו טיפים ויסבירו לכם כיצד יש להתמודד עם הרטבות הלילה של ילדיכם.

ד"ר רותי שרייבר נפרולוגית ילדים מסבירה כי חופשות ארוכות כמו החופש הגדול הן הזמן הטוב ביותר להקנות לילדיכם הרגלי השתנה והתרוקנות סדירים.

ד"ר רותי שרייבר. צילום: יחצ

ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('3f140d7c-922b-4cd4-b393-e2233b553af4','/dyncontent/2019/9/11/45246763-6774-44b3-9174-29459cab723d.jpg',9000,'',510,80,true);},15],[function() {setImageBanner('3f140d7c-922b-4cd4-b393-e2233b553af4','/dyncontent/2019/10/10/7f94d502-5d13-4d53-8b4c-7c00d1c32830.jpg',9242,'',510,80,true);},15]]);

לפרטים נוספים כנסו לאתר בריאותא

כמו כל הקניית הרגל חדש בחייו של ילד חשוב להיות סבלניים ולגלות אמפתיה כלפי "מעידות", ד"ר שרייבר מסבירה כי אפשרי ואף רצוי לתגמל את הילדים בצ'ופרים שונים שמדברים לליבם, למשל: מדבקות קטנות, טבלת הצלחה שבועית וכמובן מילה טובה לאחר כל לילה שעובר ללא הרטבה.

"לעיתים כאשר ההרטבות מתמשכות תקופה ארוכה ואינן פוסקות, יידרש לאתר את שורש הבעיה”, מסבירה ד"ר שרייבר, "תחילה חשוב לנהל שיח עם הילד ולהבין האם הוא חושש ממשהו, נוסף לכך חשוב לבדוק לפני השינה שאכן הילד התפנה ואינו מתאפק מסיבה כלשהי”.

לצד כל זאת, חשוב לזכור כי ישנם גורמים שונים המשליכים על הרטבות לילה כמו: עונות השנה, טיפולים תרופתיים שונים, עצירויות, דלקות בדרכי השתן, הפרעות שינה ועוד.

יש להיות ערניים במיוחד לגורמים אלו מאחר ולהם השפעה ישירה ורבה על הרטבות הלילה של ילדיכם.

צילום אילוסטרציה: Shutterstock

ד"ר שרייבר מבהירה כי חשוב לזכור שתהליך הגמילה משתנה מילד לילד, העובדה שילד אחד נגמל מהר לא בהכרח צריכה להשליך על ילד שני, לכל ילד הקצב שלו ותהליך הגמילה המתאים לו. גלו סבלנות, עקבו אחר ההרגלים של ילדיכם בשעות הסמוכות לשינה ועשו את הגמילה מטיטולים בקצב המתאים לכל ילד באופן אישי.

לפרטים נוספים כנסו לאתר בריאותא