לפני כחודש, במסגרת השיחות היזומות שהיא מבצעת לנשים כדי להזמין אותן לבדיקה, נתקלה שני בשיחה מאתגרת "המטופלת, כבת 50, ניסתה למצוא את כל התירוצים האפשריים כדי להתחמק מהבדיקה" מספרת שני "היא ספרה שהיא צריכה לטוס לחו"ל, נמצאת בתקופה מאוד עמוסה ושכרגע היא לא רואה מתי ואיך תצליח לבצע את הבדיקה" היא משחזרת. שני, שבצעה כבר מאות שיחות מהסוג הזה, הסבירה בעדינות ונחישות למטופלת שמדובר בבדיקה קצרה ופשוטה, שמתואמת מראש במעמד השיחה ויכולה להציל את חייה. לאחר דקות ארוכות, השתכנעה המטופלת וקבעה, באמצעות שני, תאריך לביצוע הבדיקה. המטופלת נגשה לביצוע הבדיקה ומאז לא יצרה קשר עם שני.

מתאמת השירות של מכבי שני אופיר. צילום: מכבי שירותי בריאות

הבוקר, במפגש מקרי ומרגש, פגשה שני את המטופלת שהגיעה לבדיקה אצל רופאת הנשים במרפאת מכבי במיתר. השתיים, שלא נפגשו מאז אותה שיחת טלפון, זיהו אחת את השנייה מייד. שני, שלא ידעה מה העלו תוצאות הבדיקה של המטופלת נדהמה לשמע דבריה "בקול חנוק מדמעות, המטופלת לא הפסיקה להודות לי על שהתעקשתי ולא וויתרתי לה על הבדיקה. מסתבר שבדיקת הממוגרפיה העלתה מספר ממצאים שדרשו בדיקת ביופסיה וכעת החלה בתהליך טיפול במחלת הסרטן, בשלביה המוקדמים. ההתעקשות שלי הייתה הכרחית" מספרת אופיר.

בתפקידה הנוסף, שני מלווה מטופלים שאובחנו כחולים במחלה קשה בתהליך המאבק וההתמודדות הארוכה עם המחלה. היא מסייעת להם בתהליכים בירוקרטיים, הפקת מרשמים, קביעת תורים, קשר מול בתי החולים ועוד "מכיוון שאני יודעת איך נראית התמודדות עם מחלת הסרטן, אני מאוד נחושה למנוע ולחסוך את זה ממי שרק אפשר. בשיחות שלי עם נשים שלא מגיעות להיבדק אני מסבירה בצורה הכי אמתית שהבדיקה הקטנה יכולה לחסוך מהן התמודדות עם מחלה קשה ולפעמים אפילו להציל את החיים שלהן, זה שווה את זה".

כעת, המטופלת החלה בתהליך החלמה וטיפול במחלה, שני מהצד שלה, תלווה אותה בתהליך לאורך כל הדרך "המפגש הבוקר היה קצת שמח קצת עצוב. זאת בשורה לא קלה לעיכול אבל אני שמחה שזה התגלה בזמן ושבזכות השיחה שלי היא הגיעה להיבדק וגילתה את המחלה בשלב מוקדם. הסיפור הזה מוכיח שוב לכל הנשים- אלו שחוששות, שדוחות, שמהססות- תגיעו להיבדק. החיים שווים את זה" מסכמת שני אופיר.