חבר המועצה משה ינאי: "אתמודד בבחירות מול רוביק דנילוביץ' "



חבר המועצה משה ינאי יתמודד בבחירות מול רוביק דנילוביץ': "העסקים בבאר שבע קורסים, השכונות הוותיקות מטונפות והארנונה בשמיים. רוביק פספס את הדברים החשובים". מה מתכנן משה ינאי לעשות במידה ויבחר לראשות העיר? 'באר שבע נט' בריאיון בלעדי.

בעוד פחות משנה, ב-30 לאוקטובר 2018, יערכו הבחירות לראשות העיר באר שבע, כחלק מהבחירות ברשויות המוניציפליות בישראל. זו תהיה הפעם השלישית בה רוביק דנילוביץ' מתמודד על ראשות העיר, לאחר שבבחירות האחרונות גרף 92% מקולות המצביעים. מי שהחליט לקרוא תיגר על שלטונו של דנילוביץ', הוא חבר המועצה מהאופוזיציה משה ינאי. ב'באר שבע נט' נפגשנו עמו כדי להבין מיהו האיש ששואף לשבת בכיסא מספר אחד בבאר שבע.   

משה ינאי, (65) הוא חבר מועצת עיריית באר שבע מטעם סיעת "אור", ומהווה למעשה אופוזיציה בודדת במועצת העיר, יחד עם חברת סיעתו יסמין סקס פרידמן. ינאי בין ותיקי העיר, צמח בשכונה ג' הוותיקה ומכיר לדבריו כל מרצפת שבורה וכל עזובה, ואולי זו רק אחת הסיבות שיש לו ביקורת כה רבה כלפי התנהלות העירייה, עליה הוא מנסה להשפיע בשנים האחרונות גם כחבר מועצה. ב-30 לאוקטובר הוא יתמודד על ראשות העיר, במטרה להיבחר ולדבריו, לערוך שינויים מרחיקי לכת.

מכיר כל עזובה וכל מרצפת שבורה. חבר המועצה משה ינאי. צילום: שרון טל

מה המצב כיום בעיר באר שבע, לפי ראות עיניך?

"יש המון בעיות. כל נושא השכונות הוותיקות, העזובה הגדולה, הטינופת, האי התייחסות, אתה הולך רואה מדרכות הרוסות, שבילים הרוסים, אתה אומר בעזה יותר יפה מאשר בבאר שבע". מה הסיבה לכך לדעתך? "בנו מזרקות בעשרות מיליונים. למה צריך מזרקות שדורשות תחזוק בכל כך הרבה כסף? כדי שיגידו איזה יופי? אפשר לשים צמחייה יפה על כיכר ולהשתמש בכסף לשפץ שכונה שלמה. מי הרי גר בשכונות הוותיקות? אלו שידם אינה משגת. אסור לשכוח את המבוגרים. אל תשכחני לעת זקנה".

"אתה רואה את העזובה הגדולה, הטינופת, האי התייחסות". צילום ארכיון

"לא מבין למה צריך לצופף, צריך להרחיב"

ינאי התייחס בהרחבה גם לבנייה בעיר באר שבע, שלדבריו מתפתחת בכיוון ההפוך " באר שבע אחת הערים היחידות במדינה עם כל כך הרבה שטחים פתוחים. לא מבין למה צריך את הצפיפות הזו, לא מקבל אותה. במקום לצופף בואו נתקן". כיצד אתה מתכוון לתקן? לפתח את השכונות הוותיקות שיהיה נעים לחיות בהן. לתת לתושבים ספסלים ומדשאות ועצים, לתת לתושבים לחיות, להרגיש בני אדם".

לאחרונה החלו בבניית פרויקט נדל"ן במרכז הנגב... "נכון. התנגדתי בתוקף לפרויקט הזה. זה יגרום לצפיפות רבה באזור הזה ובנוסף פגיעה בזכויותיהם של תושבי מרכז הנגב, שחברת אזורים לכאורה "עבדה" עליהם. בוועדה התנגדתי אבל כוחי כאופוזיציה קטן". זה משהו שקורה בעוד וועדות והחלטות בעיריית באר שבע? בחלק מסוים מהם כן, בעיקר במכרזים שאין עליהם פיקוח כמו שצריך. מסתכלים דרך החור בגרוש".

 "התנגדתי בתוקף לפרויקט במרכז הנגב". צילום פרטי

אתה מגדיר את עצמך כלוחם למען העסקים המקומיים בבאר שבע, ובשנים האחרונות רואים יותר ויותר עסקים נסגרים. אתה מרגיש את המצוקה של בעלי העסקים בעיר?

"העסקים בבאר שבע במצוקה כלכלית. הכסף הגדול שנכנס הוא לקניונים, לרשתות הגדולות, הכסף שנכנס לבאר שבע יוצא מבאר שבע, התושבים לא נהנים ממנו. אני מדבר על הרכישות של עיריית באר שבע, האוניברסיטה, מכללות, בית חולים סורוקה, הם כולם קונים מספקים ועסקים במרכז ולא בבאר שבע. במקביל בעלי עסקים בבאר שבע צריכים לשלם מס גבוה מאוד. הם לא שורדים".

 "אקדם עסקים מקומיים ואוריד את מחירי הארנונה" צילום: שרון טל

למה זה קורה? "מי ששולט במשחק ובעסקים זה גזבר עיריית באר שבע, מסתכל דרך החור בגרוש. רוביק בחור טוב לא אגיד עליו מילה רעה, עובד קשה מאוד אבל לפעמים עובד פול גז בניוטרל, הגיע הזמן שיפתח את העיניים ויראו שמובילים אותו לא נכון". איך אתה מתכוון לשנות את זה? "בכך שאקדם את העסקים המקומיים, אוריד את מחירי הארנונה לעסקים ולתושבים".

לפני מספר שנים ניהלת מאבק נגד תאגיד "מי שבע" והמנכ"ל פוטר, אתה חושב שהיום המצב השתנה? "חד משמעית כן. היה שם מצב גרוע מאוד. ישב מנכ"ל דורסני מאוד ללא שום חמלה ולא כלום. "שישלמו לא אכפת לי איך" זו הייתה הגישה שלו". והיום? "היום המצב שונה, במי שבע היום עובדים בהרבה חמלה להבדיל מהקדנציה של המנכ"ל הקודם, ומשתדלים מאוד ככל יכולתם לעזור לאזרח, לתושבי העיר. יש יושב ראש מעולה, כשאני פונה ל"מי שבע" הבעיה נפתרת בחמלה רבה.

יצא למאבק נגד תאגיד "מי שבע" והביא לשינוי משמעותי. צילום: עמוד הפייסבוק של ינאי

אתה רוצה להתמודד בבחירות מול רוביק דנילוביץ', ראש עיר שזוכה לאהדה רבה מצד התושבים... "יש תושבים שאוהבים אותו, אבל להרבה אנשים לא טוב". למה הכוונה? בבחירות האחרונות בבאר שבע הצביעו רק 39% ואני רוצה למשוך בבחירות הבאות את ה-61% הנוספים, את התושבים שכואב להם, בעלי עסקים, אנשים עובדים, שלא טוב להם במצב הנוכחי".

אבל רוביק הוא סוג של קונצנזוס, עשה המון למען העיר, פיתח את באר שבע מה שלא עשו במשך שנים... " אין ספק שרוביק עשה דברים, אך לא את הדברים שבאמת צריך לעשות. התמקד המון בנושא הסייבר, הייטק והמזרקות. אבל העסקים הקטנים קורסים, הארנונה גבוהה והתושבים בשכונות הוותיקות סובלים".

"רוביק עשה המון למען העיר, אבל פספס את הדברים החשובים". צילום: עמוד הפייסבוק של רוביק דנילוביץ'

כיצד אתה חושב למשוך אליך את התושבים?

"אני יליד באר שבע, אני מכיר כל מרצפת בבאר שבע, כל תזוזה שהייתה בה אני מכיר. החיים שלי זה כאן ופה בחרתי לגדול ולחיות. יש כאן הרבה בעיות שצריך לפתור אותן ואני אעשה זאת. אני חושב שאם תחשבו על כל מה שאמרתי ותעשו אחד ועוד אחד, תבינו שאני צודק".

אז בשנה הבאה אתה חושב שתדליק נר חנוכה בתור ראש עיר?

"אני יודע כמה קשה יהיה להתמודד מול רוביק אבל אני מתכוון לעשות מאמץ". אומר ינאי ומסיים במילות השיר "הכל פתוח עוד לא מאוחר [...] זה יתכן, זה אפשרי".

"אתמודד מול רוביק דנילוביץ'" - משה ינאי וחברת סיעתו יסמין סקס פרידמן. צילום מעמוד הפייסבוק של ינאי

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה