בשביל הכיף: הכירו את קבוצת כדורגל הנשים החובבנית של באר שבע

$(function(){setImageBanner('2cfb494f-9eda-47ce-a6d5-2b67fd7db8fc','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

בבאר שבע יש קבוצת בנות שנפגשת אחת לשבוע כדי לעשות את מה שהן באמת אוהבות- לשחק כדורגל. אימהות, סטודנטיות וכל מי שרוצה, יכולות לבוא ולנסות פשוט בשביל הכיף. הכירו את "השבעיות".

"אני שיחקתי כדורגל עוד בתור נערה בקבוצה בשכונה, בירושלים", מספר מרב שמש, מנהלת ומייסדת הקבוצה. "התחלתי ללמוד והגעתי לבאר שבע, ולא היתה לי ממש קבוצה לשחק בה, לא היה לי מקום שיוכל לקלוט אותי ושאהנה בו. לא מצאתי את עצמי בקבוצות המקצועניות, לא התחברתי לכל זה. ואז התקשרה אליי מישהי בשם מיכל, שעוסקת בספורט אבל מהכיוון של חינוך, והיא רצתה שנקים קבוצה. לא חשבתי שזה יעבוד.. אבל היא רצתה שננסה, שכל אחת תביא כמה חברות... אז נפגשנו לאימון פתיחה ובאו מלא בנות! וככה התחלנו. הקבוצה רצה כבר כמה שנים, פעם בשבוע אנחנו מגיעות רק להתאמן, לשחק בשביל הכיף. בלי מאמן או מגרש מסודר, רק לבוא לשחק".

-

מרב, סטודנטית למדעי החיים באוניברסיטה ועובדת כמאמנת ומנהלת מחלקת הנוער של קבוצת "מכבי לי באר שבע", הקימה גם את קבוצת הנשים החובבנית בעיר, "השבעיות", מתוך אהבה לכדורגל והרצון ליצור מקום לנשים רבות שפשוט אוהבות את המשחק ואף פעם לא הייתה להן המסגרת לשחק בה. "חובבני נשמע רע אבל זה לא. כאילו יש ספורט מקצועני, שזה תחרותי ומצריך הרבה השקעה. אבל זה בקטע של להגיד שאפשר גם לשחק כדורגל סתם לכיף, גם אם לא יודעים לשחק, גם אם אין זמן להשקיע. פשוט ליצור את המקום שלנו וכל מי שתרצה לבוא ואוהבת את החוויה הקבוצתית, זה המקום בשבילה", מסבירה מרב.

הקשיים שבדרך

בהתחלה, מספרת מרב, הקבוצה פעלה כשנה וחצי ואז לאט לאט בנות התחילו להתחלף, והיו כאלה שבאו לנסות ולא נשארו. כל זה הקשה על הפעילות הסדירה של הקבוצה וההתנהלות שלה. מרב מוסיפה: "בנוסף לזה גם הייתה בעיה של מגרשים, כי היו באים ומעיפים אותנו מהמגרש שהיה בשכונה ד'. היו גם בנות שלא הרגישו בנוח ללכת משם ונמנעו מלהגיע. אז ניסינו להיפגש במיתר תקופה מסוימת, הייתה לנו שחקנית בקבוצה שגרה במיתר... ואז הבנו שיש עוד קבוצות ובני נוער שבאים לשחק ולא היה נעים".


-

בעקבות הסיטואציה שנוצרה מרב קיבלה החלטה- לנסות ולהפעיל את הקבוצה דרך חוג מסודר של חברת "כיוונים". מכיוון שלא הייתה להן ברירה הן הלכו על זה, "התחלנו לעשות את זה כחוג, ולהפתעתי גבו את הסכום המינימלי ביותר, בקטע של לקחת עלויות מינימום על מאמן, מגרש, תאורה והכל. זה יצא 100 ₪ לחודש לכל אחת. באמת רק לכסות את העלויות, בלי חשיבה רווחית", מספרת מרב. עכשיו הקבוצה פועלת בצורה סדירה, כשהן נפגשות פעם בשבוע כדי להתאמן ואפילו חושבות להצטרף בשנה הקרובה לליגת חובבנית של ההתאחדות לכדורגל. בקבוצה יש כרגע 12 בנות רשומות ותמיד יש עוד כמה שמתעניינות ושוקלות להצטרף. מרב משתפת: "הקבוצה היא דיי דינאמית, יש כל פעם מצטרפות וזה משתנה כל הזמן. יש גם סטודנטיות, גם אימהות, גם מכל המגזרים... דתיות וחרדיות, בדואיות, כל מי שרוצה. אנחנו פונות לכולם. זה גם מה שמיוחד בקבוצה הזו".

תרבות של כדורגל

מרב מנסה, באמצעות הקבוצה, להראות שיכולה להיות בעיר תרבות של ספורט ושל כדורגל, גם עבור הנשים ודור העתיד של הספורט. "זה שיש לנו אימהות שמשחקות תורם המון, כי אחר כך גם הבנות שלהן יעסקו בספורט מגיל קטן וזה משמעותי. פתחנו את הקבוצה כי בחרנו בענף הספורט שאנחנו אוהבות. לא סתם ללכת לחדר הכושר או לצאת לרוץ, אלא לעשות את זה בתוך ההוויה של הקבוצה, להתנתק וליהנות", משתפת מרב. היא מוסיפה שהיא מנסה לעודד את העשייה הספורטיבית מצד הנערות והנשים בבאר שבע, לחזק את תרבות הספורט, גם הספורט החובבני.

-

מרב גם מנהלת את מחלקת הנוער של "מכבי לי באר שבע" ושואפת לעודד את הבנות הצעירות להיכנס לתחום, כבר מגילאי 5, תוך הקניית ערכים חינוכיים של כבוד ורוח ספורטיבית. "כל הגישה סביב המועדון היא חינוכית", היא מסבירה, "זה נפוץ בעולם שהמועדון הוא לא רק ארגון כדורגל, אלא מבוסס על ערכים של כבוד, הדגשת הספורטאיות וחינוך". כך למשל, במשחק בין מכבי לי ב"ש ובנות יפו התקיים טקס "פיוס", לאחר שהמשחק הקודם נגמר בריבים ואלימות. הבנות למדו מהטעויות, החליפו מתנות, לחצו ידיים והתנהגו בספורטיביות, על פי ערכי המועדון.

לדעת מרב, התקשורת הישראלית נוטה להתעלם מספורט הנשים בכלל, וכדורגל הנשים בפרט, כמו למשל עם יורו הנשים שנערך החודש בהולנד. "לא ברור לי למה התקשורת הישראלית מתעלמת מזה, כי כדורגל הנשים העולמי הוא ברמה גבוהה כמו של הגברים, יש שם עניין מטורף. אני רוצה לגרום לבנות בקבוצות שלי להזדהות עם הכדורגל ברמה העולמית ולהבין שיש להן מקום. זה לא רק עולם גברי, אלא לגמרי להיפך".

לכל מי שמעוניינת: קבוצת "השבעיות" מתאמנת בימי רביעי בשעה 20:30 ברמות ספורטיב

-

כדורגל נשים זה כבר מזמן לא טרנד חולף או שגעון ילדות. עלינו לנסות ולצאת מהחשיבה הסטריאוטיפית שמקבעת אותנו, להבין שנשים אוהבות כדורגל, נהנות מהמשחק, ולפעמים גם יודעות לשחק אפילו טוב יותר מהגברים. נשים לא שונות מגברים ואין סיבה שיתייחסו אליהן ככה, גם לא בכדורגל ובספורט.

* לכל מי שמעוניינת: קבוצת "השבעיות" מתאמנת בימי שלישי ב-19:30 במגרש דשא נירים. 

. לפרטים נוספים: מרב- 058-4958483

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('4746fce0-de8a-4933-82d4-a9ce5ac63b09','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה