"אם אומרים לך שזה לא בשבילך, את בכיוון הנכון"

$(function(){setImageBanner('e6726c65-ec38-44c3-b592-342f69b743ec','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

זה המסר של רוית אזוט יו"ר התאחדות בעלי המלאכה והתעשיה מחוז באר שבע והדרום לנשים אחרות – סיפורה של קוסמטיקאית דרומית שטיפסה כל הדרך בכוחות עצמה והגיעה לראש ארגון עסקים

רוית אזוט (42) דרומית מבטן ומלידה לא חלמה להיות עצמאית. היא גם לא תפסה את עצמה כפמיניסטית במיוחד. רק היום כשהיא מהווה השראה לנשים אחרות היא מבינה שלפעמים גם אם אתה לא מתכוון זה יוצא. ריאיון עם אישה מובילה על אימהות, קריירה ומה שביניהם.

אזוט הקימה את העסק לפני 17 שנה. אז היא עוד הייתה משוחררת טרייה שניסתה את מזלה בעיר הגדולה, "ניסיתי את מזלי כמזכירת מנכ"ל בקניון סביונים יהוד ומזכירת מנכ"ל בחברת מאן נכסים. זו תקופה שזכורה לי כנחמדה מאוד אבל הרגשתי שזו לא אני, לא מיציתי את עצמי. די מהר התגעגעתי לאווירה בדרום וחיפשתי כיוון אחר. בדיעבד מסתבר, שזה תמיד היה שם בראש ובלב, אבל לפעמים צריך לסטות מהכיוון כדי למצוא שוב את הדרך הנכונה".


איך ולמה בעצם הכל התחיל?

משתי סיבות בסיסיות. האחת היא שהייתה לי אהבה גדולה לטיפוח והשנייה שלא רציתי ממש ללמוד לתואר ברצינות - יחד זה הסתדר. החלטתי לעבוד בתחום היופי. בתחילת דרכי הייתי יועצת יופי של חברת איפור, תוך כדי טיפלתי בחברות בשעווה. אני עצמי הייתי ילדה עם שיער מיותר בגוף והייתה לי אובססיה לשיער וטיפוח. מאז שאני זוכרת את עצמי ביקרתי אצל קוסמטיקאיות וטיפלתי בעצמי.  אחרי תקופה בעלי אמר לי למה שלא תפתחי מכון? אז אחרי לבטים החלטתי ללכת על זה, שכרתי  מקום, הבאתי קוסמטיקאית ומעצבת גבות ואני המשכתי למכור איפור ולעשות שעווה. עם הזמן האהבה גדלה והתפתח אצלי גם החשק הגדול ללמוד. למדתי את  כל המקצועות כולל הכל  והיום אני קוסמטיקאית בכירה כ 17 שנה".

תמיד ידעת שתעסקי בתחום הזה?

"מי שהכיר אותי ידע שזה הייעוד שלי בחיים, ליפות ולטפח נשים וגברים. במקביל היה ברור שלהיות שכירה זה פחות בשבילי. מאז ומתמיד לא הייתי בנויה לכך שיגידו לי מה לעשות ובפועל תמיד הייתי בעמדות ניהול בצבא,  בעבודה ובכלל".

איך הייתה ההתחלה?

כמו כל התחלה, היה קשה. השלבים הראשונים בבניית עסק מלווים בחרדות, פחדים ואי יציבות החל מבניית העסק הפיזי ועד המיתוג והשיווק. בהתחלה עבדתי בבית בחדר. אז לא היה מה שהיה היום אבל המשכתי למרות כל הקושי. הבנתי שבסופו של דבר זה לא משנה אם אתה עצמאי או שכיר. זה קשה בכל מקרה ודרושה התמדה ועבודה קשה. כעצמאי, בנוסף לקושי הרגיל, צריך לפתח עור של פיל בסיטואציות רבות, עם ספקים, עובדים, לקוחות והכל  תוך הרצון  להיות אמא ורעיה מושלמת.

מה היית עושה אחרת?

"למזלי אני יודעת לעשות המון דברים במקביל. היו לי כישלונות ולמרות זאת לא הייתי עושה כלום אחרת. מכל דבר למדתי שיעור חשוב ובכל יום שעובר אני לומדת. הגעתי למקום שרציתי בכוחות עצמי ואני גאה על כך".

לפני עשור הפכת להיות יו"ר ארגון הקוסמטיקאיות, איך זה קרה?

"כשהתחלתי את לימודי  הקוסמטיקה קיבלתי מכתב על תשלום לארגון שלא ממש ידעתי מהו אבל אמרו שצריך לשלם אז שילמתי. אחרי שנה שהבנתי במה מדובר הגשתי מועמדות ליו"ר ונבחרתי על ידי חברי ההנהלה".

איך את רואה את התפקיד?

"תפקיד לא קל, בעיקר מאתגר. ביום יום זה מצריך הרבה אנרגיות בין הניסיון לפעול למען קוסמטיקאיות ובין הדינמיקה הטבעית שיש בין אנשים. אבל בסופו של דבר אנחנו פועלים ועושים עבור הקהילה כשבראש המעשים החשובים עומד הניסיון לאגד את בעלי העסקים הקטנים  בארגון שלנו".

בנוסף לתפקיד הזה שנעשה בהתנדבות מצאת את הזמן לעוד אחד, לפני שנה נבחרת לתפקיד יו"ר התאחדות בעלי המלאכה והתעשייה בבאר שבע והדרום,

נכון. התאחדות בעלי המלאכה זהו ארגון אשר מאגד בתוכו את כל בעלי העסקים הקטנים עד 20 עובדים. זהו ארגון שנותן מענה לכל בעיה וצרה שעסק כזה או אחר נקלע  כגון יעוץ משפטי, כלכלי וכדומה. זהו ארגון שאחראי להסכמים הקיבוציים של העסקים הקטנים ונותן מענה ובית לעסקים הקטנים שבדר"כ לא מחזיקים שירותים כאלו צמודים. אחרי עשור בארגון הקוסמטיקאיות הגשתי מועמדות ליו"ר והבחירה שלי מהווה בעצם את בחירתה של האישה הראשונה בארגון. לצערי בשנה האחרונה למרות הניסיונות הרבים שלנו, לא כולם בוחרים להגיע ולממש את זכותם".

מה למשל?

"בשנה האחרונה פתחנו סדרת סדנאות והרצאות חינמיות שעוזרות מידית לעסקים, כמו הרצאה שמסבירה מה בדיוק חייב להיות בעסק כדי שיעבור ביקורת של משרד הכלכלה ועד סדנה לשיווק בפייסבוק. אני מקווה שיותר עסקים יגיעו לנצל את ההזדמנות הזו שהיא ללא עלות עבורם וממוקדת לסוג העסקים שלהם."

מדוע החלטת לקחת גם את התפקיד הזה? שניהם יחד זה המון הקרבה

אכן כן, שניהם נעשים בהתנדבות מלאה ועל חשבון זמני הפרטי. אבל אחרי עשור בארגון הקוסמטיקאיות והשתתפות בישיבות חשובות וקבלת החלטות הבנתי שהתפקיד הזה תפור עליי, פעם אחת כדי להוכיח שגם אנחנו הנשים יודעות  לעמוד בראש ארגונים גדולים ולנהל אותם ופעם שניה כדי להוביל עסקים להצלחה".

מה היית רוצה שיקרה בהתאחדות?

"נתחיל מזה שבשנה הקרובה הייתי רוצה לראות יותר ויותר חברים מצטרפים לארגון ובעוד 5 שנים להיות חלק חשוב מאוד בהחלטות שמקבלת הממשלה בנוגע אלינו העסקים הקטנים בבאר שבע והדרום. מקבלי ההחלטות לפעמים שוכחים שאנחנו בדרום מתעסקים עם בעיות שכל עסק חווה ובנוסף דברים שמאפיינים רק אותנו בדרום. אבל זה יוכל לקרות רק אם נהיה גוף חזק שיש בו הרבה חברים שנוכל להשפיע. יחד זה כוח".

איפה את רואה את עצמך בעוד עשור?

"בעוד עשור אני רואה את עצמי ממשיכה לעשות את מה שאני אוהבת ואולי בתפקיד ציבורי. רחב יותר". מי יודע?".

מה המסר שלך לנשים אחרות?

"אופטימיות היא האמונה שמביאה להישג"  המסר שלי הוא תאמינו בעצמכן, תשאפו,  תתמידו במה שאתן עושות ותחלמו בגדול מניסיון זה עובד. ועוד טיפ קטן: אם מישהו אומר לכן שזה לא בשבילכן אתן בכיוון הנכון".


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('1751d822-ebad-46e5-9126-2d967cce89b3','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה