המשפחה שפונתה מביתה בשכונה ד': "אנחנו בחוב של 50 אלף שקל, צריכים עזרה"

$(function(){setImageBanner('5567e694-60f3-4871-a254-d6e07003f5a0','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})


רחמים אביכזר מתאר את מצוקת משפחתו משלא הצליחו להגיע להסדר עם בעל הדירה "ברווחה מנסים לעזור לנו עם החוב, במשרד השיכון לא מקצים לנו דיור ציבורי, אשתי בהיריון מתקדם ואני חי מקצבת נכות, אנחנו לא יודעים מה לעשות".

משפחת אביכזר מבאר שבע נמצאת במצוקה, מאז שפונו לפני מספר ימים מדירתם ברחוב יוחנן הורקנוס בשכונה ד'. האב, רחמים ואשתו אורית, חיים מקצבאות ומשתכרים יחד רק כ-6,000 שקלים בחודש, שאינם מספיקים לקיומם. לאורך תקופה ארוכה הם צברו חוב של למעלה מ-50 אלף שקלים.

רחמים, אב המשפחה סיפר לבאר שבע נט "אני מתקיים מקצבת נכות ואשתי ממזונות, יש לנו שלושה ילדים, אשתי בהיריון מתקדם ואמורה ללדת בכל יום, אנחנו בחובות עצומים של 50-60 אלף שקל, לא יודעים מה לעשות".

על הפינוי מדירתם סיפר רחמים : "בעל הדירה רצה לשפץ את הדירה שכולה תהיה אבק ואשתי בהיריון, לא הייתי מוכן לזה שזה יסכן אותה". לאחר שאיחרו בתשלום שכר הדירה, בעל הדירה פינה אותם מהדירה והם נזרקו לרחוב, זאת לאחר קשיים חוזרים ונשנים: "בעל הדירה התקשר ואמר לי שהוא רוצה את הכסף, אם לא הוא יבוא לבית ויעשה לי בעיות והוא גם הגיע ואיים שנביא לו את הכסף".

ואיפה יעבירו את חג השבועות?

חג השבועות בפתח, אך בשביל רחמים, אורית וילדיהם זה הולך להיות חג קשה "אנחנו נוסעים לחמותי כי אין לנו לאן ללכת" סיפר רחמים. "אנחנו לא יכולים להישאר בדירה, מפחדים שבעל הדירה יגיע לכאן ויעשה לנו בלאגן".

רחמים, אורית ושלושת ילדיהם (והרביעי בדרך) מצויים כאמור בחובות עצומים של מעל 50 אלף שקלים וזקוקים לכל עזרה אפשרית. אם ברצונכם לסייע להם אתם מוזמנים לתרום ישירות לחשבון הבנק שלהם:

חשבון בנק לסיוע:

אורית אביכזר

בנק פועלים סניף 564

מספר חשבון : 405094

"מחכים לדיור ציבורי"

לאחר שפונו הגיעה המשטרה והשיבה את המשפחה לדירה, אך רחמים ומשפחתו נדרשים למצוא פיתרון חלופי באופן מיידי, כזה שלדבריו אינו נראה באופק "הרווחה של עיריית באר שבע מנסים לעזור לנו אבל בשביל זה אנחנו חייבים להגיע עם בעל הדירה להסדר והוא לא עונה לנו כבר כמה ימים, רק שיענה נוכל לקבל עזרה מהרווחה".

-

רחמים הוסיף כי "במשרד השיכון אומרים לנו להגיש שוב בקשה שכנראה הם לא יקבלו אותה בכל מקרה כי אשתי לא מקבלת הבטחת הכנסה וגם כי הם לא ידעו שהיא בהיריון, ובינתיים אנחנו בלי פתרונות. אנחנו לא יכולים לשכור דירה אחרת, אף בעל דירה לא מוכן לקחת אותנו בלי צ'קים, אין לנו תמיכה, זקוקים לעזרה".

ביקורת רבה נמתחה על הדיור הציבורי בבאר שבע, שמוקצה במקרים רבים לטובת פרוייקטים חברתיים. פעילים חברתיים מבאר שבע המסייעים למשפחה הסבירו כי "עשרות דירות דיור ציבורי תפוסות על ידי עמותות וסטודנטים שלא כחוק, ובזמן הזה משפחות מושלכות לרחוב", לדברי הפעילים "אפילו בבניין שממנו המשפחה פונתה יש דירת עמידר שלושה חדרים ריקה, ויש פה כמה דירות נטושות של עמידר באזור הבית".

אביגיל ביטון, פעילה חברתית מבאר שבע, הסבירה כי "המקרים בדיור הציבורי פשוט לא נגמרים, אנחנו פשוט קורסות מרוב פניות. לאנשים אין לאן לפנות. זה ממש לא מתקבל על הדעת שמשפחה עם הכנסות מאוד נמוכות מגיעה לרחוב", הבהירה ביטון, "הם הגישו בקשות לדיור ציבורי וסורבו פעמיים, למרות שההכנסות שלהם נמוכות. לילדים האלה אין את הדבר הבסיסי ביותר - קורת גג".

תגובות:

מעיריית באר שבע נמסר בתגובה כי "מדובר במשפחה המוכרת ומטופלת על ידי אגף הרווחה בעירייה. המשפחה מקבלת סיוע בשכר דירה מממשרד השיכון, על כן עליה לפנות למשרד השיכון להגדלת הסיוע בשכר דירה ולהגיש בהתאם את המסמכים הדרושים".

בעירייה הוסיפו כי "משיחה שקיימו נציגי האגף עם אם המשפחה, היא טענה שלא הגיעה להסכמות עם בעל הדירה בה היא מתגוררת". כמו כן, נמסר כי "אגף הרווחה הציע לגברת שתמצא דירה חלופית ויאושר לה לחודשיים ההפרש בין שכר הדירה שהיא מקבלת ממשרד השיכון לבין מה שהיא נדרשת כעת לשלם".

ממשרד הרווחה נמסר בתגובה כי "שירותי הרווחה ברשות המקומית הציעו למשפחה סיוע כספי לתקופה קצובה, בפערים שבין הסיוע שיתקבל ממשרד השיכון לתשלום שכר דירה בפועל".

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר כי המשפחה מקבלת סיוע בשכר דירה בהיקף של 1,170 שקלים מדי חודש וכי "בקשתם לקבלת דירה בשיכון הציבורי נידונה ונדחתה בוועדת אכלוס עליונה משום שאינם עומדים בכללים המזכים לדירה בשיכון הציבורי ואינם מתקיימים מקבצת קיום מהביטוח לאומי".

במשרד הוסיפו כי לא עודכנו על כך שאורית נמצאת בהיריון מתקדם ועליהם לעדכן את נתוניהם כדי להגדיל את ההשתתפות בתשלום שכר הדירה וכן כדי שיוכלו להגיש בקשה חוזרת לקבלת דירה בדיור הציבורי.

"כמו כן, גם לאחר קבלת תשובה מוועדת אכלוס עליונה, רשאית המשפחה לערער על החלטת הוועדה בפני וועדה ציבורית אשר מהווה הגורם הבכיר במשרדנו שדן בנושאים אלו", ציינו במשרד השיכון.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('1d340ef0-5d86-4dc1-8a30-68dd63312f19','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה