רצח את אבי אלתר, הצמיד אקדח לראש גרושתו - כתב אישום נגד דוד בוקובזה

$(function(){setImageBanner('ef092b94-403f-4a7a-b5b3-a9f49c1f8ef4','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

כתב אישום הוגש אמש נגד דוד בוקובזה, בגין רצח חברו אבי אלתר ז"ל, ניסיון רצח גרושתו, הצתת דירת גרושתו בנווה זאב, הצתת רכבו ועבירות נוספות. פרטים נוספים על הפרשה שמזעזעת את באר שבע.

רצח, הצית וניסה להתאבד- דוד בוקובזה בן ה47 מבאר שבע יצא למסע נקמה בבוקר ה7 לאפריל 2017 במהלכו רצח את חברו אברהם אלתר ז"ל, ניסה להצית את גרושתו ואם בנותיו בדירתה במטרה לרצוח אותה, ולאחר שעות בודדות ניסה להתאבד כאשר הצית את מכוניתו מול בית המשפט העליון בירושלים. כך הותר לפרסום לפני כשבועיים.

צילום ועריכה: שרון טל 

אמש הגישה פרקליטות מחוז דרום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד בוקובזה בגין רצח אבי אלתר ז"ל, ניסיון רצח גרושתו ואם בנותיו, הצתת דירת גרושתו בשכונת נווה זאב בבאר שבע, הצתת רכבו של הנאשם בסמוך לביהמ"ש העליון בירושלים ועבירות נוספות.

הפרשה החלה עוד בשנת 2014, אז החליט בוקובזה לחטוף את שתי בנותיו לתאילנד, על רקע סכסוך גירושין בינו לבין אמן. הבנות הושבו לחיק אמן בזכות מבצע של משטרת ישראל בשיתוף גורמים בינלאומיים. ביולי 2015 נגזרו על בוקובזה 17 חודשי מאסר, אותם סיים לרצות לפני כחצי שנה. כשהשתחרר, עבר לגור בדירה שכורה ברחוב הגלבוע בשכונה ה'. עוד קודם למאסרו, רצה בוקובזה לנקום בגרושתו ובאנשים נוספים שסבר כי פגעו בו, על רקע סכסוך הגירושין ורצונו כי הבנות תהיינה בחזקתו.

הכל התחיל לפני 3 שנים. בוקובזה והבנות. צילום מתוך הפייסבוק

אישום ראשון: רצח בכוונה תחילה

ראשית יש לציין כי בוקובזה תכנן את היטב את מסע הנקמה ולשם כך ניהל רישומים בנוגע לאפשרויותיו להשיג נשק. לפי כתב האישום, בוקובזה ידע שלחברו אבי אלתר יש רישיון נשק אותו הוא נושא עליו, והעלה את האפשרות לחסל את אלתר ז"ל ולחטוף את נשקו.

בתאריך 7/4/17 קרא בוקובזה לחברו אבי אלתר לשחק עמו קלפים בביתו ברחוב הגלבוע בשכונה ה', זאת במטרה לרצוח אותו. לשם כך הצטייד בוקובזה בקשת וחיצים, באלה ובחומצה. אלתר הגיע לביתו של בוקובזה בסמוך לשעה 10:00, כשהוא נושא על גופו את אקדחו, והותקף על ידי בוקובזה, מאבק לאחריו מצא אלתר את מותו. אלתר ז"ל אותר רק יממה לאחר מכן על ידי כוחות ההצלה כאשר הוגדר כנעדר.

בוקובזה הכין מראש חץ וקשת, אלה חומצה כדי לרצוח את אלתר. צילום באדיבות המשפחה.

לאחר שרצח את אלתר, לקח בוקובזה תיק צד בתוכו אזיקי מתכת, אזיקונים, חבל, ניר דבק, ודבק מגע, ובקבוקים המכילים חומר דליק, בהם הצטייד מבעוד מועד, וכן לקח עמו את אקדחו של אלתר ומחסנית האקדח.

אישום שני: ניסיון רצח, חבלה של ממש בנסיבות מחמירות, הצתה בנסיבות מחמירות ועבירות נשק.

לאחר שרצח את אלתר, הגיע בוקובזה בסמוך לשעה 11:35 הגיע לבית גרושתו ברחוב מאיר גרוסמן בשכונת נווה זאב בבאר שבע. כשנכנס לדירה, הצמיד אקדח לראשה של גרושתו וניסה להכניס מחסנית, אך גרושתו תפסה את האקדח והמחסנית ונאבקה בו. בוקובזה תפס את גרושתו מאחור בראשה תוך שהוא חונק אותה, והטיח את ראשה בקיר מספר פעמים, והכל לעיני בנותיו שבכו וביקשו שלא יהרוג את אמן. משלא הצליח בוקובזה להכניס את המחסנית לאקדח, שפך על גרושתו חומר דליק שהביא עימו וניסה להצית אותה, אך היא הספיקה לברוח מהבית, כשהיא חבולה ופצועה, בעוד הבנות נשארו בתוך הבית יחד עם בוקובזה.

בוקובזה הצית את הדירה וגרם לשריפה בבניין. צילום מסך פייסבוק.

בוקובזה שפך חומר דליק אותו הביא מבעוד מועד, הצית את הדירה ונמלט. הבנות שהושארו בדירה הצליחו גם הן להימלט טרם הצליחה האש להתפשט. הדליקה וכיבו את האש. לדירה נגרם נזק כבד עקב נזקי ההצתה. לאחר מכן, נסע בוקובזה ברכב שכור לכיוון ירושלים לבית המשפט העליון, כשהוא נושא עימו ברכב את אקדחו של המנוח וחומר דליק.

לאחר שנמלט מדירת גרושתו וטרם הגיע לירושלים העלה שני סרטונים ליוטיוב בהם הוא מגולל את טענותיו:

אישום שלישי: הצתה והחזקת נשק

בשעה 16:45 לערך הגיע בוקובזה לחניון בית המשפט העליון בירושלים ונעמד עם הרכב השכור מאחורי מבנה הנמצא בסמוך לכניסה לחניון. בוקובזה שפך נוזל דליק בתא הנוסעים הקדמי והצית את הרכב כשהוא בתוכו. הוא חולץ דקות לאחר מכן מתוך המכונית הבוערת כשהוא סובל מכוויות קשות (דרגה 3) ואושפז בבית החולים. במכוניתו נמצא אקדח ובנוסף נמצאו מכתבים בהם הוא מגולל את טענותיו הקשות כלפי אנשים שונים שהיו מעורבים בחייו ביניהם עורכי דינו, גרושתו, אנשי תקשורת שכתבו עליו ובית המשפט העליון, טענות בגינן ככל הנראה החליט לצאת למסע הנקמה הרצחני.

הצית עצמו מול בית המשפט העליון. צילום דוברות המשטרה

עו"ד רחלי אטיאס מפרקליטות מחוז דרום אמרה בהתייחס לכתב האישום: "מדובר באירוע שתוכנן לפני תקופה ארוכה. הנאשם תכנן נקמה מפורטת בכל מי שלדעתו תרם לכך שיהיה מנותק מבנותיו. כתב האישום הוגש בגין רצח אלתר, ניסיון רצח גרושתו, הצתת דירה ועוד".

כתב האישום מייחס לנאשם את העבירות הבאות: רצח בכוונה תחילה, ניסיון רצח, חבלה של ממש בנסיבות מחמירות, הצתה בנסיבות מחמירות ועבירות נשק (החזקה נשיאה והובלה). במקביל להגשת כתב האישום הגישה הפרקליטות בקשה למעצרו של הנאשם עד תום ההליכים נגדו.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('8af6e08d-2bdc-4abf-bbcd-6e2344cc1fd9','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה