לאור יום: "ישבתי בדירה ופתאום אני שומעת מישהו מנסה לפתוח את הדלת מבחוץ"

$(function(){setImageBanner('15ae0c60-b457-4235-af45-a63e8e73db73','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

צעירה שישבה בדירתה בשכונה ב' שמעה לפתע את מנעול הדלת מסתובב מבחוץ, אז הבחינה באלמוני המנסה לפתוח את דלת ביתה. "נעלתי את הדלת מהר והתקשרתי למשטרה, אבל הם הגיעו רק אחרי שעה".

שכונה ב' בשבועות האחרונים לא מרגישה בטוחה כלל. מספר תושבים המתגוררים בשכונה, מרביתם סטודנטים צעירים, חוו לאחרונה מספר אירועים מלחיצים ואף מאיימים, שגרמו להם לאבד את תחושת הביטחון. כך, לפני כשבועיים צעירה כמעט ונשדדה ברחוב ביאליק על ידי בן מיעוטים, אך הצליחה להבריח אותו ברגע האחרון, כל זאת לאור יום. במקרה נוסף בשבוע שעבר, הבחינה צעירה נוספת באלמוני שיושב על ספסל ברחוב טשרניחובסקי ומענג את עצמו לעיני כל, מחזה שעורר בה לדבריה תחושת חילול ובהלה, בגללו לא הצליחה לישון בלילה. באירוע נוסף נדקרו שני עובדים בפיצריית 'גוטה' ברחוב ביאליק, לאחר שהלקוחות לא היו מרוצים מהפיצה שנשלחה אליהם.

ביום חמישי האחרון (18.5) בשעות הצהריים אירע מקרה מטריד נוסף. א', צעירה בשנות ה-20 לחייה ישבה בדירתה ברחוב טשרניחובסקי בשכונה ב' כשלפתע שמעה שמישהו מנסה לפרוץ לביתה "הייתי לבד בבית והתארגנתי לעבודה. ופתאום שמעתי את המפתח מסתובב, הלכתי לדלת ואני קולטת שמישהו מנסה לפתוח את הדלת מבחוץ".

"פתחתי את הדלת וראיתי אדם לא מוכר שמנסה לפתוח אותה מבחוץ"

א' לא הבינה מי עומד מאחורי הדלת והסתכלה דרך העינית " שאלתי "מי זה?" ואז פתחתי את הדלת ממש קצת ואני רואה אדם שאני לא מזהה מחזיק מפתח בעזרת סמרטוט כהה. הוא אמר לי "שכחת את המפתח בחוץ". סגרתי את הדלת מהר וקלטתי שהמפתח שלי בכלל נמצא בבית ולו יש מפתח שפותח את הדירה שלי, שנייה אחרי זה הוא פשוט ברח".

לדבריה, אותו בחור שניסה וגם הצליח לפתוח את דלת ביתה היה יהודי-ישראלי שחום עור, סביבות גיל 30-35, בעל שיער קצר, ולבש חולצה לבנה.

לאחר המקרה התקשרה א' למשטרה, אך אלו הגיעו למקום רק כעבור שעה "אחרי 40 דקות התקשרו אליי שוטרים שהם בדרך אליי, ורק אחרי שעה בערך הגיעו שלושה שוטרים שלא לקחו את העניין כל כך ברצינות. הם הגיעו והסברתי להם מה קרה. הם שאלו אותי "אולי זה בעל הדירה שלך?" ואמרתי להם שאני מכירה את בעל הדירה ולא הגיוני שהוא יברח כשהוא יראה אותי. לאחר מכן הם לקחו ממני פרטים, אמרו לי "תחליפי צילינדר" והלכו, אותו בן אדם שניסה לפרוץ לי לבית כבר ברח מזמן".

שכונה ב' נחשבת בעיני צעירים רבים, בעיקר סטודנטים, כשכונה מועדפת למגורים בשל "תחושת הביטחון" הקיימת בה, בשונה משכונות המרגישות פחות בטוחות כמו ג' או ד'. עם זאת, ניתן לראות כי שכונה ב' חוותה בשבועות האחרונים מספר מקרים, שגורמים גם לתושבים בה לאבד את תחושת הביטחון לא רק ברחוב, אלא גם בביתם הפרטי.

מקרים רבים של הטרדות ופריצות  רחוב טשרניחובסקי הסמוך לדרך מצדה. צילום גוגל מפות

המקרה של א' ממשיך שורת מקרים מטרידים שהפכו לתופעה של ממש בשכונות הסובבות את אוניברסיטת בן גוריון. אמש פורסמה עצומה הקוראת להחזיר את תחושת הביטחון ברחובות. יוזמות העצומה הן צעירות תושבות העיר שנפלו קורבן למקרים מטרידים שונים. אותן צעירות קוראות לכל מי שנחשף לכל סוג של פשע - החל מגניבות ופריצות לביתם הפרטי ועד לשוד והטרדות מיניות, לחתום על העצומה כדי להביא את המקרים לידיעת הרשויות כך שיוכלו לדרוש טיפול מעמיק שיביא את הפושעים לדין, וישים סוף לתופעה שמאיימת שוב ושוב על רבים מתושבי באר שבע.

במקביל, מספר סטודנטים שנחשפו למקרה קראו להתחיל להסתובב עם אמצעים להגנה עצמית וכמו כן לחדש את פעילות "משמר השכונה" שנהג לסייר בשכונה ד' בשעות הערב, על מנת להחזיר את תחושת הביטחון.

ב'באר שבע נט' פנינו למשטרה כדי להבין מדוע לקח לניידת שעה שלמה להגיב לאירוע, כאשר החשוד כבר הספיק להימלט רחוק מהזירה. 

מהמשטרה נמסר: "עם קבלת אירוע אודות חשד לפורצים, במוקד 100 של המשטרה בוצע תיעדוף למול אירועים נוספים שהתקבלו במוקד 100 באותה השעה וסיירים נשלחו לכתובת האירוע ובהתאם לתיאור שהועבר ע"י המודיעה. ראשית סרקו את המעגל הקרוב והרחוק של הזירה ללא איתור החשוד".

במשטרה ציינו גם כי "בתום הסריקות חברו השוטרים למתלוננת לקבלת פרטים נוספים אודות האירוע, שחקירתו נמשכת ונעשות פעולות במישור הגלוי והסמוי לאיתור ומעצר החשודים".


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('3c6ed01f-e00b-4c90-b85f-96bd6f0edc8f','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה