איבריה של נילי דרוקר ששון ז"ל הצילו חיי חמישה ישראלים

$(function(){setImageBanner('69a37c3d-7de3-470d-a6b1-f51ceba23a6e','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

איבריה של נילי דרוקר ששון, מלכת היופי לשעבר וילידת באר שבע שנפטרה בשבוע שעבר נתרמו והצילו חיי חמישה ישראלים. לבה הציל חיי אם לשלושה ילדים: "אני אסירת תודה, מתרגשת לחייך מחדש" .

בשבוע שעבר נפטרה ילידת באר שבע ומלכת היופי לשעבר נילי דרוקר ששון, כשהיא רק בת 48. לאחר מותה בטרם עת, החליטה משפחתה לתרום את איבריה, איברים שהצילו חיי חמישה ישראלים, אחת מהן היא סמאר תיתי (32), תושבת כבר בענא שבצפון, שסבלה 10 שנים ארוכות ומייגעות מאי ספיקת לב, וביום שישי האחרון זכתה בלב חדש ובחיים חדשים, הודות לתרומתה של משפחתה של נילי דרוקר ששון ז''ל. 

"אני מתרגשת לחייך מחדש" סיפרה סמאר, שהמתינה 10 שנים ארוכות ברשימה להשתלת לב בתקווה לחיים חדשים, "אני אסירת תודה, אוהבת לחיות". זוהיר, בעלה של סמאר הוסיף ואמר "אין לנו מספיק מילים להודות למשפחה האצילה".

איבריה של נילי הצילו חמישה ישראלים. צילום: פייסבוק

רק ביום חמישי שאלה "נו מתי כבר תמצאו לב טוב בשבילי?

פרופ' יעקב (ג'יי לביא), מנהל היחידה להשתלות לב בבית החולים שיבא בתל השומר סיפר "רק בבוקר יום חמישי ביקרתי את תיתי בחדרה במחלקה והיא כהרגלה פנתה אליי בתחינה ושאלה "נו מתי כבר תמצא לב טוב בשבילי?".

יממה לאחר מכן ביצע פרופ' לביא יחד עם ד"ר יגאל כסיף את ניתוח השתלת הלב בגופה של סמאר  "עודדתי אותה לא להתייאש ואמרתי, 'אינשאללה, נמצא לך לב מצוין כבר בחג הקרוב'. לא העליתי בדעתי כמה מהר תתגשם הנבואה הקטנה שלי. היא התאוששה מההשתלה במהירות מפתיעה וכבר נהנית מתרומת הלב הנפלא שזכתה בה" סיפר פרופ' לביא.

"מאחורי כל השתלת איברים עומד אדם ומשפחה שלמה"

מאחורי כל השתלת איברים עומד אדם ומשפחה שלמה שמקבלת את מתנת חייה. היום זו אמא לשלושה ילדים קטנים שיקבלו בחזרה אמא צעירה, בריאה ומתפקדת, אחרי כמה שנים קשות עם אמא חולה. זו לא קלישאה שהשתלות איברים מצילות חיים. אמר פרופ' לביא. "אני מקווה שמספר תרומות האיברים וההשתלות בעקבותיהם ילך ויגדל ובזכות כך נוכל להשיב עוד מטופלים רבים אל מעגל החיים".

-

פרופ' יעקב (ג'יי) לביא, "תרומות איברים מצילה חיים". צילום: אתר בית החולים שיבא

-

"כולנו - ערבים ויהודים, משפחה אחת"

"אני מודה מקרב לב למשפחתה האצילה של נילי", אמרה מושתלת הלב סמאר תיתי, "כולנו - ערבים ויהודים, משפחה אחת". מלבד לבה של נילי, מגופה נתרמו גם ריאות וכליות, שהצילו את חייהם של ארבעה ישראלים נוספים, לאחר סדרת השתלות מורכבת בה השתתפות עשרות אנשי צוות רפואי.

נילי דרוקר ששון נולדה וגדלה בשכונה ה' בבאר שבע, היא הייתה מוכרת גם בשם  "ברוק שילדס הישראלית" על שם השחקנית והדוגמנית האמריקאית. נילי למדה בבית הספר מקיף ג' בבאר שבע וחלמה בזמנו להיות וטרינרית.

כשהייתה תלמידת תיכון, רק בת 18, בזמן תקופת הבגרויות, זכתה נילי בתואר מלכת היופי של ישראל לשנת 1986. מאז זכייתה חייה השתנו ללא היכר, היא ייצגה את ישראל כ"מיס תבל" והתאהבה ביצרן הבגדים מוריס ששון, השניים עברו להתגורר בניו יורק שם למדה אומנות ולסירוגין למדה גם בהונג קונג. לפני 10 שנים בשנת 2007, איבדה נילי את בנה מור בת ה-19 בנסיבות טרגיות דומות.

-

דרוקר ששון, חלק ממנה תמיד ימשיך לחיות. צילום פייסבוק

-

"הותרת אותי ואת יתר האנשים, מלאי הערכה וכבוד כלפייך, משום שידעתי שכל מה שעשית זה רק משום שרצית בכך" ספד לה אחד מחבריה נחום עסיס. "כשאני מלא התפעלות מהדבר האחרון שעשית, וזה שתרמת איברים והצלת חמישה אנשים בהם אימא לשלושה ילדים. בכך הצלת את חייה. האימא הזו קיבלה לב של מלכה".  

בעלה לשעבר מוריס ששון, אבי ילדיה אל וגל ספד לה : ״חמישה איברים נתרמו מגופך ואני יכול להגיד שמי שקיבלה את לבך זכתה בלב של מלכה אמיתית״. לבה של נילי דרוקר נתרם לאשה בת 30. בין אלה שליוו את נילי ששון למנוחת עולמים היו מירי בוהדנה, ענת ליכטנשטין, וסמדר גנזי.

נילי דרוקר ששון ז"ל הלכה לעולמה אך חלק ממנה תמיד ימשיך לחיות, דרך חמישה ישראלים, שבזכות תרומת איבריה, זכו בחיים חדשים. 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('ddd02757-33a3-4abe-9c42-6f5d8a046fcd','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה