סגירת חשבונות? עשור לאחר הרצח בפיצוציית "בון בון" בבאר שבע, נרצח בעליה במסעדה בנתניה

$(function(){setImageBanner('b05fbbd5-e367-4aad-ae63-b7d4c1601dc0','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

אלישע סבח, שעדותו שימשה להרשיע את אדם איטל ברצח שני נערים בפיצוציית "בון בון" בבאר שבע, נרצח בשבוע שעבר במסעדה בנתניה. כעת תידרש המשטרה לבדוק האם קיים קשר בין הירצחו של סבח לבין הפרשה המסועפת שהתחילה לפני כעשור, ומטלטלת את עולם הפשע בישראל.

-

לפני עשור ידעה באר שבע רצח מזעזע של שני נערים –רוסלן קובייב ואיתן איזמאיילוב. השניים נרצחו בפברואר 2007 בפיצוצייה הותיקה "בון בון" בעיר העתיקה בבאר שבע. אחד מבעלי הפיצוציה היה אלישע סבח, שנרצח בשבוע שעבר במסעדת "הפיתה" ברחוב ויצמן בנתניה. במשטרה סבורים כי סבח היה יעד החיסול והרקע למעשה הוא פלילי.

רוסלן רובייב ואיתן איזמיילוב, נרצח בפיצוציה על ידי אדם איטל ב- 2007

-

לסבח, שנרצח בשבוע שעבר, בת בשם לירז תשובה. לאחר הרצח בפיצוציית "בון בון" בעיר העתיקה של קובייב ואיזמאיילוב, פעלו סבח ובתו לירז במשך 9 חודשים לאתר את אחד העדים לרצח הכפול כדי לתת עדות בבית המשפט. אותו עד, בשם אוסמה אשר מתגורר בגדה המערבית, עבד בפיצוצייה סמוכה לזירת הרצח והצליח לזהות את איטל כיורה, מה שבין השאר הוביל להרשעתו ושליחתו למאסר עולם ב-2012. סנגוריו של איטל טענו במשפט כי עדותו של אוסמה היא רצון של סבח בנקמה.

ברשת ספדו לסבח לאחר הירצחו. "החיים ממשיכים זה נכון, אבל עם חור גדול בלב", כתב בן דודו תומר. "אלישע סבח - לא אשכח אותך בחיים שברגעים הכי קשים שלי הייתה בין האנשים הבודדים שהחזיקו אותי חזק שלא אפול. שכולם נטשו אותי אתה היית גומר לי את הסוללה של הטלפון בשיחות ארוכות של ימים ולילות ושהיה צריך הייתה עוזב הכול ומגיע עד אלי. נישבר לי הלב. אומנם אנחנו בני דודים אבל גדלנו כמו אחים ואני איבדתי אח גדול שתמיד דאג לי ועזר לי. אני לא בוכה כי אני חזק, זה רק הדמעות שיורדות לי לבד... אלישע סבח ז"ל".

"צדיק ורע לו, רשע וטוב לו... אלישע סבח איזה אדם צדיק היית. במה חטאת שהגיע לך מעשה נבזה כזה? החטא היחיד שלך היה שהיית אדם ישר וטוב לב. היית אדם עם הרבה שמחת חיים, מצחיק, אוהב, דואג ומארח כמו שרק אתה יודע. אוהבים אותך, השארת חור בלב. טלי, רותם, אופיר, נועם ונהוראי חיים שלי, תהיו חזקים ואני תמיד פה בשבילכם". כתבה קרובת משפחתו.

עשור לאחר רצח בעלה, אביה נרצח במסעדה

לירז, בתו של סבח, איבדה בשבוע שעבר אבא, עשור לאחר רצח בעלה רועי תשובה. בעלה נרצח בעת שהיא הייתה בת 22 ואם לשני ילדים - בן שנתיים ובן חצי שנה. במשטרה חשדו כי מאחורי רצח תשובה בספטמבר 2007 עמד חברו הטוב אדם איטל, שהורשע ברצח שני הנערים, חשדות שלא אומתו עד היום.   

-

באפריל 2007 נמצאו גופותיהם של שני עבריינים בדואים - מוחמד אבו גיליון (אבו רוס) ועטוה אבו סעלוק, איטל שהורשע ברצח שני הנערים, הורשע גם ברצח שני העבריינים הבדואים, ערעורו על ההרשעה נדחתה בדצמבר 2016 בבית המשפט העליון. בהכרעת הדין נכתב כי לירז תשובה, בתו של סבח פנתה למשטרה וסיפרה כי איטל התוודה בפניה כי נשכר לרצוח את העבריין הבדואי אבו רוס.

לירז תשובה העידה כי איטל ובעלה המנוח רועי תשובה היו חברים קרובים ושותפים לעסקי הפשע. איטל נהג לספר לה "הכל מהכל" העידה תשובה, לאחר שטענה כי בינה לבין איטל שררו יחסי קרבה ואמון.

האם התכוונו "להוריד" את ראש העיר לשעבר יעקב טרנר?

טרם נרצח העבריין הבדואי אבו רוס הגיע איטל לביתם של הזוג תשובה וסיפר ללירז "שנתנו לו עבודה להוריד את ראש העיר". לירז תשובה חשבה כי מדובר בראש עיריית באר שבע לשעבר יעקב טרנר. "מה הקשר לראש העיר?" שאלה תשובה ואיטל השיב: עשה וזהו". לירז ניסתה לברר את פשר העניין עם בעלה, שהסביר לה שלא מדובר בראש העיר טרנר, אלא באבו רוס, העבריין הבדואי שנרצח כמה ימים לאחר מכן. ברצח אבו רוס וברצח קובייב הורשע איטל, אך רצח רועי תשובה נותר לא מפוענח עד היום.

מזגורי אימפריה ועד רצח דבורה הירש

בשנת 2008 נעצר יניב זגורי, והואשם שביקש לרצוח את אחד הבעלים של פיצוציית "בון בון" בבאר שבע, שאלישע סבח היה הבעלים שלה. הוא נעצר לאחר שנחשד כעומד בראש ארגון פשע בנגב, אך זוכה מכך באוקטובר 2010. בהמשך, נחשד זגורי כשותף להצתת הפיצוצייה בלבד ולא בניסיון רצח. כתב האישום התאפשר לאחר שהמשטרה גייסה עד מדינה, טל קורקוס, ששימש בעבר חייל בכיר בארגון הפשע של זגורי. מהמשטרה יצרו קשר עם קורקוס והציבו בפניו שתי אפשרויות - להיכנס לכלא לעשר שנים, או להפוך לעד מדינה ולהפליל את זגורי. כזכור, בשנה שעברה (מרץ 2016) נרצחה דבורה הירש, גרושתו של קורקוס, לאחר שזו ניסתה לשכנע אותו לשמש כעד עבור המדינה ולהפליל את זגורי. הירש נרצחה לעני שלושת ילדיה הקטנים, כאשר אלמוני חמוש ירה בה בין חמישה לשמונה כדורים בעת ששהתה במכוניתה בשדרות ירושלים בשכונה ט' בבאר שבע, הירש פונתה במצב אנוש לבית החולים סורוקה, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותה. לאחר רצח דבורה הירש נעצרו מספר חשודים אך אלו שוחררו בהמשך, ואותו רצח שזעזע את באר שבע במרץ 2016 נותר במבוי סתום ולא פוענח עד היום.


-

הפרשה המסועפת שנמשכת כבר עשור גבתה עד כה קורבנות רבים בעולם הפשע, החל מאותו רצח כפול בפיצוציית "בון בון" בבאר שבע ב-2007, ועד לרצח אלישע סבח, אחד מבעלי הפיצוצייה, במסעדה בשבוע שעבר בנתניה, רצח שנוסף לשרשרת מקרים שממשיכים לטלטל את עולם הפשע בישראל.



  

 

 



 

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('dc364f62-20b2-454b-a7f3-02df44c2f713','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה