מאות יצאו להתנדב ביום המעשים הטובים: איפה ציירו פוקימונים?

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('300023e9-9941-4316-bb1c-555254dd76ed','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33743,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('300023e9-9941-4316-bb1c-555254dd76ed','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33743,'Image','');},7]]);})

מאות תושבי באר שבע יצאו להתנדב במוקדים שונים ברחבי העיר. עובדי "מי שבע" ועובדי "כללית" שפעלו בבית ספר בעיר, סטודנטים ממכללת "סמי שמעון" שחגגו לילדים בר מצווה וסטודנטים בפרוייקט "עושים רחוב" שהפתיעו ביצירתיות מושלמת. כל הפרטים בכתבה.

אתמול חגגה באר שבע את יום המעשים הטובים הבינלאומי בכל רחבי העיר, בשלל פעילויות שונות ומגוונות, שכל מטרתן הן להרחיב את מעגלי עשיית הטוב האחד כלפי השני, ועידוד הציבור לעשייה חברתית וסביבתית. הציבור הבאר שבעי, אגפי העירייה, ציבור הסטודנטים וארגוני המתנדבים בעיר, ידועים בנכונותם להתנדב ולתרום למען הקהילה, ולראייה הזכייה בפרס הקהילה המתנדבת מספר אחת בארץ.

יום המעשים הטובים הוציא מאות מתושבי העיר להתנדב למען הקהילה, חידשו מדשאות, ביצעו עבודות גינון, שיפצו והקימו ספסלים, ואפילו ציירו פוקימונים. התוצאות מדברות בעד עצמן. 

בין המתנדבים הרבים במסגרת יום המעשים הטובים, התייצבו עובדי תאגיד "מי שבע" בבית הספר 'שחר' לילדים בעלי צרכים מיוחדים, וקיימו פעילויות יצירה והווי משותפות עם התלמידים ואנשי הצוות בבית הספר.

הגיעו לתרום לקהילה: מנכ"ל 'מי שבע' מריו לובטקין ויו"ר הדירקטוריון מוטי בן יהודה.  צילום: באדיבות מי שבע

יחד עם התלמידים בבית הספר שקדו עובדי "מי שבע" על אפיית עוגיות ואריזתן, הכנת מחזיקי מפתחות, ריקודים ויצירת עבודות פסיפס של ירושלים. בהמשך עמלו נציגי 'מי שבע' בגינון ובצביעת רחבי בית הספר וכן על הכנת מתחם דשא ענק לטובת התלמידים.

בפעילות נטלו חלק גם קבלני התאגיד שתרמו לבית הספר עבודות גינון, שיפוץ צנרת מים וביוב, ביצוע הדברות ועוד. עם סיום העבודות, נערך טקס ייחודי בהשתתפות הילדים השוהים במקום והצוות האמון עליהם, שהעניקו לעובדי התאגיד תעודת הוקרה על עשייתם למען רווחת באי בית הספר.

עובדי מי שבע שיפצו את הגינה בבית הספר . צילום: באדיבות מי שבע

עובדי "כללית" הגיעו למוקדים שונים ברחבי העיר

אתמול הגיעו מתנדבים מהמרכז לרפואה יועצת "סאלד" יחד עם עובדי המחלקות השונות וחידשו את פני בית הספר "גולדה עם פינות משחקי חצר חדשים שציירו וצבעו. אל מרכז הקליטה "חרוב" הגיעו העובדים עם תגבורת צעירה, כל ילדי העובדים שהתנדבו במרכז הצטרפו להוריהם ויחד סידרו ושיפצו את מועדון התפירה במקום. צוותי מכון הפיזיותרפיה בבאר שבע יחד עם צוותי הריפוי בעיסוק והמזכירות ממנהלת באר שבע גם הם הגיעו לבית הספר "שחר" לילדים בעלי צרכים מיוחדים, צבעו ושיפצו ובעיקר עשו את מה שהם כל כך טובים בו והפעילו תחנות שונות וחווייתיות לטיפול תחושתי לילדים.

עובדי כללית בבית הספר 'חרוב' בבאר שבע. צילום באדיבות כללית

מיכאל מישורי דרעי מנהל המחוז השתתף בפעילות, ביקר במוקדים השונים ואמר כי:"העשייה בקהילה ולמען הזולת היא מהותנו ביום יום. ויום המעשים הטובים הוא יום שיא שמאפשר נתינה גם במקומות אחרים ובדרכים אחרות. ההתלהבות גדולה ורוח ההתנדבות של העובדים מרגשת מאוד. אנחנו שמחים על עוד הזדמנות להעניק והזמן הוא זמן גיבוש ותרומה לקהילה"

במכללת "סמי שמעון" חגגו לילדים בר מצווה

ב SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון חגגו לרגל יום המעשים הטובים בר ובת מצווה לתלמידי כיתות ז'-ח' מבית הספר "אורים" שבבאר שבע. לילדים שהגיעו לבושים במיטב מחלצותיהם חיכתה הפתעה- תהלוכה מלווה בשופרות, נגנים ומאות סטודנטים וצוות שהגיעו לזרוק אל עבר הילדים המרוגשים סוכריות ולשמוח בשמחתם.

"אני נרגש לראות את כל האורחים שהגיעו לחגוג את בת ובר המצווה אתנו במכללה" סיפר פרופ' יהודה חדד, נשיא SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון בטקס, כשהתרגשותו ניכרת עליו, והוסיף "יש אור גדול בעיני הילדים שעומדים פה מולי. אני גאה שהמכללה שלנו לקחה חלק במצווה כל כך גדולה, ומודה גם לבית הספר אורים על שיתוף הפעולה שיצר כל כך הרבה שמחה ואושר".

לאחר התהלוכה נכנסו האורחים לבית הכנסת החדש של המכללה לטקס בר המצווה בניצוחו של הרב שניאור מבית חב"ד באר שבע. לאחר הטקס ההלכתי התקיים גם טקס ברחבת המכללה כאשר הילדים רקדו, שרו ואף קיבלו מתנות לכבוד החגיגה. הסטודנטים וסגל ההוראה ליוו את חתני וכלות המצווה שעלו לתורה עם תפילין שנתרמו מעמותת "לב אל לב".

במכללת סמי שמעון חגגו לילדים בר ובת מצווה. צילום יחצ אגודת הסטודנטים

החגיגה המרגשת היוותה רק יריית פתיחה לחגיגות יום המעשים הטובים. בהמשך היום חגגו במכללה בהפנינג ענק שנפתח לקהל הרחב של באר שבע, במסגרתו הוקם בקמפוס שוק ססגוני לעידוד צרכנות אקולוגית נבונה, עם מגוון דוכני ספרים, ביגוד צעצועים ותחפושות, כאשר כל ההכנסות מהדוכנים עברו כמובן לתרומה. בנוסף, במתחם המכללה הפעילה המכללה בשיתוף עם פארק קרסו למדע, מנהיגות מדעית, חברי הסגל והסטודנטים, מתחם ענק לילדים עם עשרות הפעלות מדעיות, חווייתיות ושלל אטרקציות נוספות לקהל הרחב.

תחנות המשחק נוהלו על ידי סטודנטים של המכללה וחברי ארגון "מנהיגות מדעית". אורחי הכבוד בהפנינג היו שחקני הפועל באר שבע שהגיעו אף הם לתרום לקהילה ולעשות טוב.

מעבר לפעילויות בתוך המכללה, במשך היום סטודנטים של SCE יצאו לבתי דיור מוגן, מרכזי קליטה ובית החולים סורוקה, שם חילקו ספרים במחלקות הילדים. בנוסף, הסטודנטים עברו בין בעלי עסקים ואספו מזון לנזקקים.

אנשי הרשות לפיתוח הנגב מתנדבים למען הקהילה זו השנה השלישית

צוות העובדות והעובדים של הרשות לפיתוח הנגב יצאו אמש ליום של עבודת התנדבות מועילה במחלקת השיקום של המרכז הרפואי "סורוקה" בבאר-שבע. עובדי הרשות בהנהגתו של המנכ"ל משה מור-יוסף סייעו לאחיות ולעובדי מחלקת השיקום בעבודות השוטפות ונפגשו גם עם הגב' אורנה מיארה מנהלת אגודת הידידים של "סורוקה".

עובדי הרשות לפיתוח הנגב יצאו בעשייה למען הקהילה. צילום: יח"צ

בהמשך יצאו אנשי הרשות לשכונה ד' וסייעו בהתנדבות לעבודות סיוד, ניקוי ושיפוץ של רחוב הכנסת בשכונה במסגרת פרוייקט "עושים רחוב".מנכ"ל הרשות לפיתוח הנגב משה מור-יוסף אשיבח את העובדות והעובדים בסיומו של היום ואמר : "אני שמח שנפלה בחלקנו הזכות לתמוך בפרוייקט הנהדר הזה של המעשים הטובים, ובמיוחד במרכז הרפואי 'סורוקה' שאנשיו ועובדיו דואגים לבריאות הציבור בכל ימות השנה. מגיע להם לקבל סיוע אנושי וחם לפחות פעם אחת בשנה".

"עמידר" ומשרד הבינוי והשיכון בשיתוף פעולה ב"יום המעשים הטובים"

משרד הבינוי והשיכון באמצעות עמידר ציינו את יום המעשים הטובים במגוון פעילויות התנדבות בכל רחבי הארץ. המתנדבים הרבים ושיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות חיממו את הלב עבור רבים ויצרו מפגשים וקשרים מיוחדים בין כל אלה שנטלו חלק ביום המיוחד.

בני נוער ממקיף גימנסיה בבאר שבע, ותלמידי יסודי מביה"ס אמירים תלי, יחד עם חברי מועדון גיל הזהב של מועדונית תמר הכינו עציצים מעוטרים, שתלו אותם יחד בגינת בית הספר. האירוע המרגש הסתיים בהרמת כוסית בגינה הקהילתי בשכונה.

צילום: עמידר

"עושים רחוב" חידשו את רחוב הכנסת וציירו פוקימונים

מתנדבים בפרויקט "עושים רחוב" המוכר שכבר ביצע עשרות פעילויות התנדבות בעיר, בחרו את רחוב הכנסת בשכונה ד' כיעד הבא שלו. אתמול הגיעו עשרות סטודנטים של אוניברסיטת בן גוריון כמו גם מתנדבים נוספים מרחבי השכונה ועסקו בשיפוץ החומות, בניית ספסלים חדשים, שתילת עצים, קישוט הרחבה בציורי קיר וגם ציירו פוקימונים. 

מעצבים מחדש את החומות, עם ציורי פוקימונים. צילום: עושים רחוב

הבחירה ברחוב הכנסת הייתה בחירה משותפת של רכזי פרויקט "עושים רחוב" יחד עם עיריית באר שבע. "הרגשנו שזה מקום שצריך את תשומת הלב שלנו והבנו שאנחנו צריכים לזלוג למקומות שהם יותר רחוקים מהאוניברסיטה. זה יעד מושלם מהבחינה הזאת. זה מקום שהאוכלוסייה בו צריכה אותנו כי כבר הרבה שנים לא נעשה שינוי במרחב הזה. מבחינתנו זה פוטנציאל ליצור מעורבות של התושבים ואכפתיות כלפי המקום". אמר יובל צביאל, רכז פעילות "עושים רחוב" ברחבת הכנסת.

עושים רחוב ביום המעשים הטובים. צילום- עושים רחוב

יום המעשים הטובים עבר בעשרות פעילויות למען הקהילה ברחבי העיר באר שבע. טוב לדעת שביום שכזה רבים מתושבי העיר מניחים בצד את הלחץ ושגרת היום האישית, כדי לתרום למען הקהילה ביום שכולו מעשים טובים. 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('c02ea5c7-f20c-4dce-9105-f81ede728e32','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,true,33745,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('c02ea5c7-f20c-4dce-9105-f81ede728e32','/dyncontent/2024/3/17/a7a9b135-4a9e-4155-bd24-72abff96bf88.jpg',17627,'מכללה טכנולוגית 0324 אייטם',525,78,true,33745,'Image','');},7]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה