אין יותר שיעורי בית?



כל תלמיד חלם בשלב מסוים שלא יהיו שיעורי בית, ונראה שגם המורים לא רואים בהם יעילות ועכשיו משרד החינוך מהרהר בשאלה- האם כדאי לחשוב על רעיון אחר ולבטל את שיעורי הבית?

 התלונות שהגיעו מתלמידים והורים רבים היא על כך ששיעורי הבית הם בזבוז זמן. תלמידים מגיעים מותשים מבית הספר ובתוספת שיעורי הבית, לא נשאר שום זמן פנוי. גם ההורים מתלוננים על כך שלפעמים זה כבר מגיע למצב שהם אלו שצריכים לעשות את שיעורי הבית וזה לא מועיל בשום דבר.

כאשר משרד החינוך שמע את התלונות, הוא החליט לתת עצמאות לכל בית ספר להחליט מה מתאים לו ולתלמידים שלו בנושא, אבל גם כאן הייתה ביקורת רבה מצד התלמידים, ההורים והמורים ולכן משרד החינוך דנים על מנת להחליט על הנחיות חדשות שיועברו לכולם.

 "שיעורי בית הם מיותרים." מספרת לנו א', תלמידת יא' באחד המקיפים בעיר "גם ככה אנחנו לומדים עד 15:00 בדרך כלל, ואחר כך כשאני חוזרת הביתה, אני לא מצליחה באמת לחשוב ועושה הכל כדי לסיים עם זה."

אפילו במחקרים רבים טוענים כי אין קשר בין הכנת שיעורי בית להישגים ומיומנויות למידה. לא כל מטלה באמת עוזרת להשתפר בבית הספר ולא כל מטלה באמת הכרחית.

מצד שני, יש כאלו שחושבים כי המטלות בבית עוזרות והכרחיות "מטרת שיעורי הבית הינה לחזק, לשפר ולתרגל את החומר הנלמד בכיתה ולפתח אצל התלמיד עצמאות ואחריות לימודית ויכולת חשיבה עצמית", הסבירה מנהלת האגף לחינוך יסודי במשרד החינוך, אתי סאסי. "במתן שיעורי הבית אין כוונה להעמיס על התלמיד או על הוריו, למלא את זמן הפנאי שלו או ללמוד בבית חומר שאמור להילמד בכיתה". לדבריה, השאלה האם שיעורי בית משפרים את ההישגים הלימודיים עדיין שנויה במחלוקת מבחינה מחקרית.


אז מה הולך לקרות? משרד החינוך לא יבטל לחלוטין את שיעורי הבית, אך נראה שיוחלט על שינוי בהיקף שלהם, בניהול ובצורת ההעברה לתלמידים.

אז האם משאלות מתגשמות והאם זה לטובה? נחכה ונראה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה