הקשת הסרוגה בבאר שבע

$(function(){setImageBanner('e1c55952-1dbc-4a3e-a692-a24d68de1c1b','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

בשנה האחרונה עובדים במרץ רב הזוג משה וערן גרוסמן אשכנזי, במטרה להקים בבאר שבע קבוצה חברתית ראשונה מסוגה המאחדת את כל הלהט"ב הדתיים בעיר, הקשת הסרוגה בבאר שבע. במטרה להיות בית חם ומסייע בכל שנדרש. על סיפורם המלא בכתבה

הסיפור של קבוצת הקשת הסרוגה והבית הגאה בבאר שבע התחיל כאשר הזוג משה וערן הבינו שיש צורך לשתף ולדבר על הקושי בחיבור בין הנטייה המינית שלך לבין האמונה שלך. על כן הם החליטו שהם רוצים לפתוח קבוצה שתעודד את כל הלהט"בים הדתיים להתאגד יחדיו וליצור קהילה מאוחדת, שאליה אפשר לפנות תמיד ובכל צורך גם כדי לדון בשאלות הכי קשות ומורכבות של החיים.

מי שיספרו לנו את הסיפור במלואו הם בני הזוג משה וערן גרוסמן אשכנזי. משה: בן 25 מורה לחינוך מיוחד בבאר שבע, חבר ועד בארגון חברותא הומואים דתיים ומנחה בקבוצה. ערן: בן 25 סטודנט לעבודה סוציאלית בבן גוריון, חבר ועד בארגון שובל - ארגון הסברה של הקהילה הדתית הגאה ומנחה בקבוצה.

 משה וערן גרוסמן אשכנזי. צילום: פרטי

למי מיועדת הקבוצה ומה המטרות שלה ?

יש המון קבוצות שמיועדות רק להומואים או רק ללסביות ולכן חשבנו לפתוח קבוצה שתהיה מיועדת לכל הלהט"בים (לסביות, הומואים, טרנסג'נדרים וביסקסואלים) הדתיים בין אם בארון או מחוץ לו. הגענו למסקנה שמאוד חשובה האמירה של הקבוצה, קודם כל ליצור חוויה ותחושה בתוך באר שבע שיש כאן קהילה להט"בית דתית. שמנו לב שיש תחושה שלקהילה הלהט"בית הדתית יש התארגנות רק בירושלים או בתל אביב וזה לא נכון, יש להט"בים דתיים גם בבאר שבע. לכן המטרה הראשונה בהקמת הקבוצה הזאת, זה להעלות את המודעות לסדר גודל של הקהילה שקיימת בבאר שבע.

בנוסף המטרה שלנו היא ליצור תחושה שיש למי לפנות, שיש עוד אנשים שעוברים את אותו המסלול שלך, שאף אחד לא ירגיש לבד. אנחנו גם עושים המון פעילויות במפגשים, יש מנעד מאוד רחב של תכנים, אם יש חג שמתקרב אז סביבו אנחנו עושים את הפעילות. למשל אנחנו נערכים לפורים נעשה פעילות סביב החג. וכמובן אם עולה צורך מחברי הקבוצה לדיון מיוחד בנושא מסוים שחשוב להם, אז אנחנו נבנה פעילות סביב הנושא, נראה סרט שקשור ונקיים דיון.

איזה קשיים חוויתם לאורך הדרך בניסיון להקים את הקבוצה ?  

הקושי העיקרי הוא שרוב האוכלוסייה הלהט"בית הדתית כיום עוד בארון, מה שמאוד מקשה להגיע אליהם. יחד עם זה וודאי שהם לא יפנו מעצמם ובנוסף יש להם המון חששות ותהיות על המטרה של הקבוצה ואם כשאני אגיע יכירו אותי שם אנשים? לכל זה נוסיף את העובדה שיש אנשים עדיין נמצאים בתהליך חיפוש והבנה עצמית, אולי אפילו מתכחשים ומפחדים מה יגידו עליהם.

ויש כמובן את החשיבה האישית בהקשר של הדת, שאם אתה מחובר לקבוצה הזאת אז אתה צריך לעשות צעדים כמו הורדת סממני הקשורים לדת או בכלל להתנתק מהקבוצה הדתית. וזה לא נכון, אבל זה דברים שלוקח זמן לעבוד עליהם, לדבר ולהבין.

לכן אנחנו מאמינים בחשיבות הקבוצה הזאת, ואפילו שמחים על שיתופי פעולה שמצליחים למשל: חברותא שהוקם עבור הומואים דתיים ובת קול עבור לסביות דתיות. אנחנו מקווים שיהיו עוד שיתופי פעולה בעתיד וכך אנשים ירגישו בנוח לבוא לדבר ולשתף. בסופו של דבר זה דבר שנולד מתוך הבנה שיש צורך לדבר על הדברים.

צילום: פרטי

איך אורך החיים כלהט"בים מתחבר לאורך החיים הדתי ?

עיקר הקונפליקט בין להט"ב לדת הוא חברתי. אין איסור בתורה להיות הומו או לסבית ואין בעייה דתית לחיות יחד. המיקוד ההלכתי הוא על פרקטיקה מינית מאוד ספציפית ולא על כל המרכיבים הרבים של חיי זוגיות, אהבה, ושותפות. החיים היהודיים הדתיים מכוונים לערכים של המשכיות ומשפחה. אנחנו מאמינים שחיים מלאים של השלמה עם הנטייה המינית וחיים של זוגיות זו בדיוק הדרך להגשמת ערכים אלו.

משה מספר כי במקור הוא גר בהתנחלות והגיע ממקום שפחות הבין והכיל את דרך החיים שלו. הוא מוסיף שלכל מי שגדל בארון בחוויה הדתית יש מכנים משותפים ויש המון חוויות וקונפליקטים משותפים. ולכן רוב התכנים בפעילויות עוסקות בנושא. אנחנו מספרים את הסיפור שלנו, שגם אנחנו באנו מישיבות דתיות וגם אנחנו עברנו את אותו מסלול. ומסבירים שאנחנו בדיוק כמוהם ושיגיעו לדבר לפתוח דברים, בלי התחייבות לשנות כלום או לצאת מהארון פשוט לבוא כדי שנהיה כאן אחד בשביל השני ונעבור את המסלול הזה יחד. אנחנו באים כאן עם בשורה שאנשים ידעו שיש להם לאן לפנות.

איזה סיפור מרגש זכור לכם מהפעילויות שאתם עושים ?  

ערן מיד נזכר בבחור שפנה אליו באופן אנונימי ובמשך כשנה הם שוחחו, אך הבחור מאוד חשש להגיע לפעילויות החברתיות. אבל אחרי שנה הוא החליט להגיע הוא אכן היה צריך לעבור תהליך של שיחות ובניית אמון בנינו והבנה על הנעשה בפעילויות והחשיבות של זה. ואחרי שהוא הגיע הוא פתאום הבין שזה המקום הנכון לפתוח ולדבר וכיום הוא אפילו מביא אנשים שהוא מכיר כדי שיבינו שיש עם מי לדבר ולשתף. משה מוסיף לספר שבאחת הפעילויות ניגשו אליהם שני משתתפים בשקט והודו להם על הפעילות וסיפור כמה זה משמעותי עבורם ומאפשר להם להיות יותר שלמים עם עצמם. אלו רגעים שבדיוק עבורם הקמנו את הקבוצה הזאת.

משהו נוסף לסיכום ?

נציין שהקבוצה מיועדת לכל הלהט"בים מגיל 18 ומעלה. לגילאים היותר צעירים יש את איגי, אנחנו כמובן נכונים לסייע ואם פונים אלינו נוכל לקשר אותם לגורמים הרלוונטיים. כמובן שניתן לפנות אלינו באופן אנונימי, הקבוצה היא דיסקרטית ואנחנו לא מוציאים ממנה שום מידע שלא באישור המשתתפים. אין לנו מטרה להוציא אנשים מהארון אלא ליצור קהילה דתית מאוחדת.

דרכי התקשרות:

מייל:[email protected]

טלפון:052-3448632   (ערן)

פייסבוק: הקשת הסרוגה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('bc0f8885-ab48-47f1-a591-f8cceba39413','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה