החצר האחורית: תושבי רחבת גלעד מוחים על ההזנחה

$(function(){setImageBanner('aac77e8c-5cf4-41d8-a267-b81168ed563f','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

בלטות שבורות, מדרגות עקומות, פתחי ביוב שבורים, פסולת וצמחייה שחוסמות שבילי גישה לבתים. תושבי רחבת גלעד לא יכולים להגיע בבטחה לבתיהם

"האזור הזה הוא אזור ששכחו אותו, כנראה הוא לא קיים... ככה זה מרגיש. הדרך היחידה להגיע לבתים היא במדרגות הללו ויש שיחים שחוסמים את כל המעבר, מדרגות ובלטות שבורות, ביוב לפני המדרגות שמפריע. אני נפלתי על הברך ונפצעתי כתוצאה ממצב הדרך שם", מספרת מרים יחזקאל, תושבת העיר.

מרים מספרת על הדרך שמובילה אל רחוב גלעד, בשכונה ד' באזור רחוב אברהם אבינו אשר עובר מזה כמה חודשים שיפוץ מאסיבי. מרים מספרת כי הוריה המבוגרים מתגוררים ברחוב והדרך לביתם פשוט בלתי אפשרית, עם סכנות בטיחותיות חמורות.

סכנות בטיחותיות וזוהמה (צילום פרטי)

הלב נקרע

המצב שנוצר לתושבים באזור מקשה מאוד על שגרת חייהם. ישנם אנשים קשישים, עיוורים, מבוגרים ונכים שגרים שם ובגלל מצבה של הדרך אל ביתם, הם לא יכולים לצאת כלל. מדובר באנשים שלא מסוגלים לעלות במדרגות ויכולים ליפול ולהיפגע.

"אני מגיעה לשם והלב שלי נקרע. אני כבר חודש וחצי מביאה לאימא שלי את הקניות, לא יודעת איך לעבור את הדרך הבוצית וכל המכשולים שבדרך. זו בושה וחרפה שבבאר שבע קיים מקום כזה", אומרת מרים. היא עוד אומרת שניסתה לפנות לעירייה שיבואו לנקות ולסדר את שבילי הגישה, אך נותרה ללא מענה.

"אמא שלי נפלה במדרכה שם כמה פעמים... היה כביש אספלט מלא חורים ולאף אחד לא היה אכפת. חודש וחצי אימא שלי לא יוצאת מהבית. אי אפשר, גם אם היא תרצה לעלות לאוטובוס, אין לה אפשרות ללכת עד גילת... הם סגורים שם. לא מעניין אותם לעשות כביש אספלט זמני כבר חודש וחצי, כדי שילכו שם כמו שצריך", אומרת מרים.

"אני מגיעה לשם והלב שלי נקרע" (צילום פרטי)

מעבר לכך, ישנו במקום גם מקלט שכונתי, אליו מגיעים מידי שבת ילדי השכונה. מרים מוסיפה: "בואי תראי על מה הם יושבים, בואי תראי את החניה הבוצית, איך המקלט נראה מסביב. למה במקומות אחרים כן להשקיע ודווקא במקום הזה לא? זה חוסר התחשבות".

מרים ומשפחתה רוצים שיעזרו לאנשים שמתגוררים שם לחיות חיים רגילים, שיוכלו לצאת מביתם כמו כולם ולהגיע לאן שהם צריכים, שיוכלו לשבת בגינה בחוץ בלי חשש ליפול או להיפגע או לראות פסולת בכל עבר. "זו בושה. אין פינה אחת לשבת בה, אין דרך לעבור שהיא לא בבוץ, אלו אנשים מבוגרים, אנשים חולים וזה לא מגיע להם", מסכמת מרים.

בעירייה מסרו כי הצמחייה פולשת מתוך גינה פרטית באחריות בעלי המקום (צילום פרטי)

מעיריית באר שבע נמסר בתגובה: "מחלקת הדרכים תבדוק את הנושא ובמידה שהמפגע המתואר נמצא בשטח הציבורי הוא יטופל באופן  מיידי. יש לציין, במרחב הציבורי אין פתחי ביוב פתוחים שמדווחים ואינם מטופלים על ידי תאגיד מי שבע.

בנוגע לצמחיה, מדובר בצמחיה הפולשת מתוך גינה פרטית, בעלי המקום נדרשו לגזום את הצמחייה ולאפשר גישה נוחה להולכי הרגל. מבדיקה שערך מנהל האזור באגף לאיכות הסביבה בשטח הציבורי, לא נמצאה פסולת במקום".




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('fd60e325-1b7d-4b4b-9af6-16f8c2fc74df','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה