בשבוע שעבר התקיים ב-SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון בבאר שבע האקתון לסטודנטים שנה ב' במחלקה להנדסת תוכנה. האקתון, נזכיר, הוא אירוע תחרותי לפיתוח פתרון טכנולוגי בזמן קצוב. מדובר בהאקתון שני שבו משתתפים הסטודנטים, ומטרתם ליצור אפליקציה מבין ארבעה פרויקטים אפשריים: עיבוד תמונה לזיהוי פרי או ירק מסוים; פיתוח משחק טריוויה בנושא סייבר; פיתוח משחק תחרות בין שני משתמשים; או פיתוח ערכת משחקים בסגנון דמקה, סולמות וחבלים וכדומה.

יושבים יחד שעות מול המחשבים. צילום באדיבות סמי שמעון

בהאקתון הראשון התבקשו הסטודנטים לבחור את הפרויקט שהם רוצים לבצע, לאפיין אותו ולהגדיר דרישות. באירוע השבוע נדרשו הסטודנטים לכתוב את הקוד לאפליקציה שבחרו ולבצע בדיקות נגד כשלים. בהאקתון השלישי והאחרון יתבקשו הסטודנטים לבדוק אפליקציות של חבריהם ולנסות להכשיל את הקוד בכל צורה אפשרית. כל האקתון נמשך מעל שמונה שעות רצופות, שבמהלכן הסטודנטים מחויבים לסיים את המשימות ולהגיש תוצרים סופיים.

שמואל מוחה, אחד הסטודנטים שהשתתף בהאקתון, סיפר: "בחרנו לבנות אפליקציה לזיהוי תמונה, כדי להתנסות בשפת מאטלב (MATLAB), שמתפתחת בתעשייה ויכולה לבצע אלגוריתמים שונים. לקחנו על עצמנו משימה קשה ומסובכת, אבל הפרויקט אפשר לנו ללמוד יותר לעומק שפה חשובה לשוק העבודה ולתעשייה".

הסטודנטים יושבים ומפצחים. צילום: סמי שמעון

"אני מאמינה שההאקתון הוא הביטוי המשמעותי ביותר לאינטגרציה של ידע והיכולת ללמוד תוך כדי עבודה", אמרה ד"ר הדס חסידים, מרצה בקורס. "הסטודנטים מתנסים בלמידה פעילה ומשתמשים במקורות אקדמיים ומקצועיים כמו אתרים, בלוגים וכדומה. אנו מקדמים כמה שיותר עבודה בקבוצות, תוך שימוש בשיטות לשיתוף פעולה כמו Pair Programing או Mob Programing, כלומר בזוגות או קבוצות גדולות יותר כדי לאפשר להם להתנסות בקבלת החלטות קבוצתיות במטרה לדמות סביבת עבודה של העולם המקצועי אליו יצאו לאחר התואר. כך, הסטודנטים מפתחים את היכולת ללמוד סביבות חדשות, לנהל תהליכי פיתוח, ולפתח מיומנויות רכות כגון תקשורת, קבלת החלטות, תכנון וניהול פרויקטים".

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו