מטרה נעלה: יום ההתרמה של אגודת ניצן

$(function(){setImageBanner('19f05495-e14e-47e5-8a0e-690fa56d6246','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

אגודת ניצן, לטיפול באוכלוסייה עם קשיי למידה, יצאה אתמול ביום התרמה רחב היקף ברחבי הארץ במטרה לסייע ככל הניתן לחברי העמותה.

תלמידים ומתנדבים מכל הארץ, וגם כאן בבאר שבע, יצאו אתמול (יום רביעי) למבצע התרמות ענק, במסגרת יום ההתרמה המשותף לאגודת ניצן, נט"ל וארגוני החרשים. התרומות שנאספו יעברו לאגודת ניצן, במטרה לממן מלגות עבור אבחונים והוראה מתקנת לילדים ממשפחות שידן אינה משגת. ניצן הוא הארגון הגדול בארץ לטיפול בילדים ובבוגרים עם ליקויי למידה. ניצן הוקמה לפני 50 שנה על-ידי הורים ומתנדבים במטרה לאתר, לאבחן, לטפל ולקדם ילדים, מתבגרים ובוגרים עם ליקויי למידה, הפרעת קשב וקשיי הסתגלות ותפקוד.

צילום באדיבות עמותת ניצן

קצת על העשייה

אגודת ניצן פה בבאר שבע נוסדה לפני כ-31 שנה על ידי הורים לתלמידים עם לקויות למידה ביחד עם אנשי ציבור. העמותה רשומה כמלכ"ר אצל רשם העמותות ומשתייכת למערך הארצי של אגודת ניצן. העמותה מנוהלת על ידי 9 חברי הנהלה שבראשם עומד מר בני קרוצ'י. חברי ההנהלה הם אנשי ציבור הבאים מתחומי חינוך, כספים, פרסום משפטים ועוד. החל מהשנה הזו מנהלת את הסניף הגב' איילה כהן שפירא. "הגעתי לכאן לאחר שנים רבות של עשייה חינוכית בתפקידי הוראה, יעוץ, ניהול ופיקוח אותם ביצעתי במערכות חינוך מגוונות. גיליתי בניצן צוות מסור ומיומן של עובדים, מורים מאבחנים ופסיכולוגים, אשר מתייחס לעבודתם במוסד כשליחות חינוכית וחברתית ממשית", משתפת שפירא.

"אנו רואים שליחות אזרחית, חברתית וחינוכית בעבודתנו בניסיון לתת מענים לאוכלוסייה הזקוקה לתמיכה ולקידום מיומנויות למידה", אומר יו"ר הסניף בני קרוצ'י. על פי נתוני האגודה הארצית בין 10%-15% מכלל אוכלוסיית הילדים והבוגרים סובלים מלקויות למידה או/ו בעיות קשב וריכוז. לכן, הורים רבים מכל הארץ וגם מבאר שבע, פונים לאגודה בבקשה לאבחן את ילדיהם בגילאים השונים, החל מגיל גן ועד לסטודנטים או חיילים משוחררים. בעזרת האבחון יוכלו לדעת מהם הקשיים שמכבידים על הילדים וינסו לעזור להם לממש את הפוטנציאל.

צילום באדיבות עמותת ניצן

אבחון, קשיי למידה ומה שביניהם

האגודה משתדלת לעזור גם לאוכלוסיות מעוטות יכולת, בשיתוף הרשויות והרווחה, ומסבסדת את האבחונים על ידי קופות החולים ואף מציעות מלגות מימון לסיוע לאותן אוכלוסיות. במיוחד לשם כך, יצאו אתמול ביום ההתרמה הארצי. לקראתו, האגודה, בשיתוף מכון סמית, ערכה סקר בקרב הורים לילדים הלומדים כיום במערכת החינוך. הסקר, העוסק בעמדותיהם של ההורים בנושא האבחון, נערך על רקע המדיניות החדשה של משרד החינוך, הפועלת לצמצום האבחונים והיקף התלמידים המוכרים כלקויי למידה וזכאים לקבלת התאמות.

בקרב 400 נשאלים, המייצגים הורים, שלהם לפחות ילד אחד במערכת החינוך (בכיתה א'- י"ב), עלה כי רוב מכריע (90%) מההורים, שילדם לא עבר עד היום אבחון, סבור או בטוח שהיה פונה לאבחון במקרה שילדם היה חווה קשיי למידה. אחוז זהה של הורים גם חושב שיש לגשת לאבחון בשלב מוקדם, כבר בתקופת בית הספר היסודי ואכן מרבית ההורים (78%) שילדם עברו אבחון, דיווחו שהאבחון נערך בתקופה זו. המוטיבציה העיקרית (78%) לרצונם לקיים אבחון במידה הצורך היא הבנת מקור הקשיים ומתן עזרה לילד, על ידי ההורה ובמסגרת בית הספר.

צילום באדיבות עמותת ניצן

שפירא מוסיפה: "זהו המקום בו אגודת ניצן כרשות מקצועית, מאפשרת קיום אבחונים ושיעורים לקידום מיומנויות ואסטרטגיות למידה. בשיחות עם הילדים והוריהם אני נרגשת כל פעם מחדש מהתגובות לתהליך שהם עוברים אצלנו". פעילותה הענפה של האגודה בבאר שבע מסייעת להורים וילדים רבים עם קשיי הלמידה וההתמודדות עם התהליך. החל מייעוץ, תמיכה והכוונה להורים והילדים, ועד להכנה לבגרות במקצועות מסוימים. "אני מרגיש פה בבית" ו"כיף ללמוד בלי הרעש והבלגאן בבית הספר" הן רק חלק מהתגובות שמקבל הצוות המקצועי בניצן, ונראה כי ההשקעה משתלמת. שפירא מסכמת: "אני גאה על שאנו מצליחים לקיים בית חם, דלת פתוחה ואוזן קשבת לכל פניה".

לפרטים נוספים במייל [email protected] או בטלפון 08-6497438





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('a21f26a5-80a5-48cd-a144-44ecb83ab407','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה