השבוע השיק מרכז בנג'יס מהפקולטה לניהול באוניברסיטת בן גוריון את זירת ה-Challenge, ממשק אינטרנטי המאפשר לסטודנטים מרחבי הארץ לקחת חלק בהצעות לפיתוחים טכנולוגיים שונים ולהיחשף לאתגרים של חברות במגוון תחומים. במסגרת ה-Challenge, חברת מרצדס-בנץ תאתגר את משתתפי התחרות ביעד: "100 המיליון הבאים". משתתפי האתגר הם שיחליטו באילו 100 מיליון מדובר (למשל: דיגיטציה, חווית נהיגה, כמות לקוחות, שעות טעינה חשמלית, היקפי נסיעות אוטונומיות וכדומה). התחרות פתוחה לסטודנטים בכל תחומי הלימוד, ממוסדות אקדמיים בכל רחבי הארץ.

יוסי שביט ואייל מאייר: שיתוף פעולה לעידוד רעיונות חדשים ופורצי דרך. צילום: יחצ

לדבריו של מנהל מרכז בנג'יס ליזמות וחדשנות, יוסי שביט: "בעולם עשיר בידע, קשה להניח שלאדם אחד, למרכז מחקר אחד או אפילו לחברה גלובלית בין-לאומית, יהיה מכלול הפתרונות לכל האתגרים שעמם מתמודד תאגיד. לעיתים, המקור לפתרון הוא הלקוח ולעיתים אלו האסטרטגיות הניהוליות, ולא אחת, המקור לפתרון הוא נקודת מבט רעננה וחיצונית לארגון. על עקרון זה מבוססת זירת ה-Challenge".

עוד הוסיף שביט, כי בכל מחזור של התחרות ארגון אחר יציג אתגר, פריטי מידע מגוונים וכלי סיוע שונים. במסגרת האתגר, כל סטודנט, ללא קשר לשיוך פקולטי או מוסדי, ינסה לפתור את האתגר. בדרך זו נהנים הסטודנטים מהתמודדות באופן מעשי עם אתגרים מהשטח, מה שעשוי להקנות להם ידע, כלים והתנסות חשובה לעתיד: "חברת מרצדס חנכה לאחרונה מרכז מחקר ופיתוח בישראל ואוניברסיטת בן-גוריון בנגב גאה להיות בין הראשונים לשתף פעולה עם הקונצרן הגלובלי" אמר לסיכום.

לדבריו של מנהל החדשנות של מרכז הפיתוח בחברת מרצדס-בנץ: "שיתוף הפעולה עם אוניברסיטת בן-גוריון הינו חלק מהאסטרטגיה הגלובלית של הקונצרן, שתכליתה יצירת אקו-סיסטם של רעיונות חדשנים ויצירתיים, שיכולים להשתלב במוצרים ובטכנולוגיות בשווקים הבינלאומיים העתידיים".

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו