נתון מדאיג: מעל אלף צעירים נפגעו בתאונות דרכים בעשור החולף בבאר שבע
28.06.22 / 10:05
דו"ח מדאיג של עמותת אור ירוק מעלה, כי בשנת 2021 חל עלייה בכמות הצעירים אשר נפגעו בתאונות דרכים בעיר. מנכ"ל עמותת אור ירוק - ''חייבים להוביל תכנית אסטרטגית שתציל את חייהם של צעירים רבים''
החופש הגדול כבר כאן, תקופה ארוכה של חופשה ממסגרות לימוד רבות כמו בתי הספר התיכוניים והאוניברסיטאות. צעירים הם אוכלוסייה בסיכון גבוה להיפגעות בתאונות דרכים, הן כנהגים, כרוכבים על דו גלגלי או כהולכי רגל. לצעירים מאפיינים ייחודיים המבדילים אותם משאר האוכלוסיות: הם לרוב פעילים יותר בשעות הלילה ובסופי השבוע בפרט. נהגים צעירים מאופיינים בהיעדר ניסיון בנהיגה אשר מתבטא בקשיי הבנה ויכולת לקרוא את מפת הסכנות שהכביש מציב. בימי הקיץ והחופש הגדול הסכנה של צעירים להיפגע בתאונת דרכים הולכת וגוברת.
מספר הצעירים שנהרגו בתאונות דרכים בשנת 2021 - הגבוה זה ארבע שנים: כך עולה מדו"ח של עמותת "אור ירוק" אשר יצא לאחרונה ומבוסס על נתוני הלמ"ס. כאמור, בשנת 2020 נהרגו 70 צעירים, 80 נהרגו בשנת 2019 ו-69 צעירים נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2018. בכל שנה נהרגים 74 צעירים בממוצע בתאונות דרכים. בשנת 2021 נהרגו בתאונות דרכים - 86 צעירים (15-24). מדובר בעליה של 22% בהשוואה למספר הצעירים שנהרגו בשנת 2020. עוד עולה מן הנתונים כי בשנת 2021 נפגעו בתאונות דרכים קרוב ל-5,000 צעירים, מעל מחצית מהם נפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני – 2,648 צעירים. מבין הנפגעים בתחום העירוני בשנת 2021 נהרגו 27 צעירים ו-291 נפצעו באורח קשה.
בבאר שבע נפגעו 93 צעירים (15-24) בתאונות דרכים בשנת 2021, מהם שני צעירים נהרגו ו-11 נפצעו קשה, מדובר בעליה במספר הנפגעים בהשוואה לשנה שקדמה לה שבמהלכה נפגעו בעיר 76 צעירים. בעשור החולף (2012-2021) נפגעו בבאר שבע 1,247 צעירים, מהם עשרה נהרגו.
עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "צעירים הם אוכלוסייה פגיעה במיוחד ולכן נדרש טיפול נקודתי וייחודי בכדי לצמצם את מספר הנפגעים וההרוגים הגבוה. בשיתוף פעולה של המשרדים השונים נוכל להציל חיים. חייבים להגביר את ההסברה בקרב הצעירים, להתאים אותה לשפה הייחודית שלהם ולמקד אותה למדיות שאותן הם צורכים.. בנוסף, יש להגביר את הנוכחות המשטרתית באזורי הבילוי בכל הימים ולא רק בסופי שבוע. חייבים להעניק לצעירים פתרונות תחבורתיים כמו קווי לילה, כדי שרבים מהם יעדיפו להשאיר את הרכב בבית ולעשות שימוש בתחבורה ציבורית. במהלך המשלב את הפתרונות הללו, בנוסף למתן אפשרויות הסעה שונות בשעות הלילה ניתן לצמצם את מספר הצעירים שנהרגים ונפגעים בתאונות דרכים. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים בסיוע הרשויות המקומיות חייבים להוביל תכנית אסטרטגית שתציל את חייהם של צעירים רבים".
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected]